Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paard en wagen in de sloot in Heinkenszand

 
Profiel   

112 midden-zeeland
Overige


Op vrijdag 13 juli is de brandweer uitgerukt voor een melding dier te water aan de Plattendijk in Heinkenszand.

Het bleek te gaan om een paard en wagen welke van de dijk afgereden waren en onderaan de dijk in de sloot belandden. De brandweer heeft paard en wagen uit de sloot gehaald. Het paard en berijder konden ongedeerd hun weg weer vervolgen. Het was de eerste keer dat het paard voor een wagen gespannen werd. Op de Plattendijk schrok het paard van een stilstaand voertuig en rende daardoor de sloot in.

Klik hier voor foto's.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-18 14:17 



 
Profiel   

oke even serieus... je spand je paard voor het eerst voor de wagen en gaat dan gewoon doodleuk over zon dood enge dijk rijden? dan ga je toch eerst in een bak of een omgeving met brede wegen en geen verkeer en sloten er naast?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-18 14:44 



 
Profiel   

Dat dacht ik ook al.. maar aangezien het over een "paard" gaat en duidelijk op fotos te zien is dat het een pony is. Vermoed ik dat diegene die het artikel heeft geschreven, wat fout begrepen had.

Wat het nu is kunnen wij alleen maar gokken

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-18 14:49 



 
Profiel   

1) Geloof nooit alle gegeven informatie direct.
2) Er staat niet bij of het dier bekend was op deze dijk. Misschien liep hij dit wel al onder zadel of aan de hand. Een rechte dijk is prima om te oefenen als het paard daar bekend is en verkeersmak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-18 14:52 



 
Profiel   

Je zal toch een keertje voor het eerst de weg op moeten na oefenen in wei of bak... Kan gebeuren. Knappe pony trouwens! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-18 15:50 



 
Profiel   

Stalgenootje van mij. Pony staat al langer voor de wagen. En is ook onder het zadel buiten verkeersmak. Daarnaast voor de wagen ook al meerdere keren naar buiten geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-18 15:54 



 

Pfoeh, wat fijn dat menner en pony ongedeerd zijn. Aan de broek van de menner te zien, zat er waarschijnlijk niet veel water in de sloot.

De schrik zal er wel goed in zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-18 16:37 



 
Profiel   

Er zijn heel vee mensen die buiten voor de wagen op de weg/bos beleren. Omdat ze dan meer bezig zijn met de omgeving dan steigeren/bokken/trappen naar de kar. Gaat meestal ook gewoon goed. Maar zo te lezen was de pony al beleerd :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-18 17:00 



 
Profiel   

Ik heb geen bak en men met mijn jonkie dus ook langs de weg. Maar daar fiets ik al sinds 2de, wandel sinds 6 maanden en ongeveer rond 2 en een half begonnen met lange lijnen allemaal langs de weg. Verkeer is het probleem niet, meer het onverwachtse zoals joelende jongeren die dat wel even grappig vonden. Ze vonden het iets minder grappig dat ie daarna van schrik bijna in hun bagagedrager zat, want hij sprong naar ze toe als reactie. Maar een paard kan altijd schrikken van iets en daardoor springen. Mooi dat iedereen ongedeerd is gebleven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-18 17:23 



 
Profiel   

Bubblewrap schreef
Pfoeh, wat fijn dat menner en pony ongedeerd zijn. Aan de broek van de menner te zien, zat er waarschijnlijk niet veel water in de sloot.

De schrik zal er wel goed in zitten.

Was inderdaad voornamelijk drap. Beide zijn er inderdaad goed vanaf gekomen. Al helemaal aangezien pony met prikkeldraad en al de sloot in is gegaan. Gelukkig enkel oppervlakkig en nu wat stijf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-18 18:38 



 
Profiel   

_coquette_ schreef
Stalgenootje van mij. Pony staat al langer voor de wagen. En is ook onder het zadel buiten verkeersmak. Daarnaast voor de wagen ook al meerdere keren naar buiten geweest.


Dit had ik mij dan ook gedacht dat deze Pony langer voor de wagen Staat, diegene die het bericht heeft geschreven heeft dus echt iets niet goed begrepen.

Ben blij dat beide ongedeerd zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-18 18:46 



 

Rot als zoiets je gebeurt. Ze zullen wel flink geschrokken zijn. Gelukkig is iedereen ongedeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-18 21:03 



 
Profiel   

Dat is schrikken zeg! Gelukkig allebei ongedeerd zo te lezen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-18 15:57 



 
Profiel   

vrijdag de 13e...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-18 22:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen