Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Van Peperstraten bewijst bloedvorm met individueel goud

 
Profiel   

knhs
Dressuur

[ img ]
Daphne van Peperstraten en Greenpoint's Cupido. Foto door Amanda

Daphne van Peperstraten heeft op het Europees kampioenschap in Fontainebleau haar bloedvorm weer bewezen. Met haar krachtige Greenpoint’s Cupido vormt de achttienjarige amazone inmiddels een geroutineerde combinatie en dat mondde uit in individueel goud bij de Junioren.

Van Peperstraten moest al als zevende van start in de individuele proef, waar ze met een fors juryverschil tot 74,47% kwam. “Voorafgaand aan de proef ben ik nuchter. Ik weet hoe ik met de spanning om moet gaan. Het wachten totdat alle combinaties waren geweest was veel spannender dan wanneer ik zelf aan het einde moet starten. Geweldig dat het weer goud is, daar ben ik superblij mee en heel trots op.”

“Cupido is veel verbeterd”
“Cupido voelt deze dagen echt super aan en ik ben heel erg blij met het gevoel. In de individuele proef had ik nog wel een fout in het aanspringen in galop. Het algemene beeld is goed, hij stond er scherp aan. In het galopgedeelte scoren we met zijn mooie wissels punten, net als de uitgestrekte gangen doen. We zijn het afgelopen jaar nog meer een combinatie geworden. Cupido is veel verbeterd.”

Teamspirit
Van Peperstraten dankt haar medaille aan de inspanningen van het team om haar heen. Niet in de laatste plaats haar ouders en Coby en Marlies van Baalen. “Ook in het team heerst de juiste teamspirit. Het is hartstikke gezellig met de meiden onderling. Dat werkt allemaal mee aan een goede prestatie.”

Obama-kür
“Van tevoren ben ik helemaal niet bezig met die medailles. Ik rijd elke proef voor mijzelf”, stelt de amazone die morgen haar Obama-kür rijdt. “We gaan gewoon ons uiterste best doen. Ik geniet elke keer weer van het kür-rijden. Ik zorg dat ik met elke situatie rekening houd en ben nu alvast heel blij met twee gouden medailles.”

Sterke Nederlandse Junioren-delegatie
Het is niet alleen Daphne van Peperstraten die een bijzonder goed Europees kampioenschap doormaakt. Kimberly Pap vormt nog maar sinds dit jaar een combinatie met de elegante Vloet Victory (v.Jazz) en viel met 72,85% net buiten de medailles. Thalia Rockx en de nog maar zevenjarige Golden Dancer de la Fazenda (v.Bretton Woods) deed daar weinig voor onder en mocht met 72,58% op de vijfde plaats aansluiten.

Geen finale voor Dees
Milou Dees en haar Francesco (v.Florencio) scoorden 67,70%. Plaats nummer 26 betekent dat zij net buiten de finale vallen. Het programma voor de Junioren sluit morgen af met de kür op muziek die om 11 uur van start gaat. Voor die tijd rijden de Children al om 8 uur hun individuele finale.

Uitslag Junioren
GOUD Daphne van Peperstraten - Greenpoint's Cupido, 74.471 %
ZILVER Valentina Pistner (GER) - Flamboyant OLD, 74.088 %
BRONS Romy Allard - (GER) - Summer Rose, 74.000 %
4. Kimberly Pap - Vloet Victory, 72.853 %
5. Thalia Rockx - Golden Dancer de La Fazenda, 72.588 %

26. Milou Dees - Francesco, 67.706 %

Klik hier voor de uitslag.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-18 21:33 



 
Profiel   

2 gouden plakken zijn vast binnen. Als ze rijdt,zoals ze altijd doet, is een 3e goed mogelijk.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-18 22:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen