Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vraag het teamlid: Aurora3

 
Profiel   

* Bokt.nl
Bokt community

[ img ]
De avatar van Aurora3.


Deze maand in vraag het teamlid: Aurora3. Zij is Hoofd Wiki. Wil je weten hoe een dag uit het leven van Aurora3 eruitziet, of wat ze het leukst vindt aan teamlid zijn? hieronder lees je het.

* Hoe lang ben je al teamlid?
Vanaf 5 april 2009. Eerst een tijd als Wiki-mod en nu alweer een aantal jaren als hoofd van de Bokt Wiki.

* Wat is het leukst aan teamlid zijn?
In mijn vrije tijd lees ik graag over allerlei onderwerpen in de paardenwereld waar ik nog niet zoveel van weet. Ik ben erg nieuwsgierig en als ik iets niet begrijp vind ik het erg leuk om dingen tot op de bodem uit te zoeken. Voor de Bokt Wiki kan ik die informatie dan verwerken tot informatieve artikelen waar de lezer ook echt iets aan heeft.
Als dierenarts vind ik het ook erg belangrijk dat iedereen die een paard heeft toegang heeft tot goede betrouwbare informatie. Op die manier kunnen we het welzijn en de gezondheid van alle paarden in Nederland vooruit helpen.
Buiten het schrijven van artikelen voor de Bokt Wiki vind ik het erg leuk om Wiki-mod te zijn omdat je op die manier mee kunt denken over de toekomst van Bokt als geheel en de Wiki in het bijzonder. Het meehelpen de lijnen uit te zetten voor de toekomst is heel nuttig en leuk om te doen.

* Wat is je grootste blunder?
Over deze vraag heb ik behoorlijk lang na moeten denken. Niet omdat ik nooit een fout maak, maar omdat de Wiki zo gemaakt is dat alles dat je doet met 1 druk op de knop weer terug te draaien is. Natuurlijk heb ik wel eens een compleet artikel per ongeluk gewist. Gelukkig was dat eenvoudig weer op te lossen en ben ik het gauw weer vergeten.

* Kan je omschrijven hoe een dag als Hoofd Wiki eruit ziet?
Als hoofd Wiki vorm ik de schakel tussen de Wiki moderators en het beheer. Ik stuur het team aan en denk mee over het beleid rondom Bokt als geheel en de Bokt Wiki in het bijzonder. Daarnaast probeer ik samen met het Wiki-team projecten te bedenken om de Wiki meer onder de aandacht te brengen bij de Bokkers en daarbuiten. We proberen de Wiki zoveel mogelijk te integreren in het forum en samen gaan we actief op zoek naar manieren om de beschikbare informatie op de Wiki uit te breiden en up to date te houden.
Als ik wat tijd over heb vind ik het ook erg leuk om zelf artikelen te schrijven en op zoek te gaan naar passend beeldmateriaal voor de verschillende artikelen. Als ik eenmaal bezig ben met de Wiki kom ik steeds weer nieuwe dingen tegen om te doen. Zo rol ik dan van het ene in het andere en voordat ik het weet ben ik uren bezig.

* Ben je ook wel eens op Bokt als gewone gebruiker? Oftewel: is Bokt voor jou alleen "werk" of ook nog wel leuk tijdverdrijf?
Als ik tijd over heb kom ik zeker ook nog wel op Bokt als gewone gebruiker. Ik snuffel graag rond op de Markt op zoek naar leuke koopjes of gewoon opvallende, bijzondere advertenties. Verder kijk ik graag foto's op ITP en HAW en geef ik soms wel eens tips in een HAW topic. Ik lees ook vaak mee in de medische topics, maar dat is dan weer werk gerelateerd op een andere manier dan hier in de vraag bedoeld wordt..
Bokken als tijdverdrijf is voor mij trouwens vaak meer meelezen dan actief posten.

* Welke gebeurtenis op Bokt is jou altijd bijgebleven?
Er zijn een hoop gebeurtenissen die mij bijgebleven zijn sinds ik Wiki-mod geworden ben. Bijvoorbeeld teamuitjes, een dagje pretpark met teamleden van Bokt, Horse Event, sinterklaas vieren met teamies, ergens in januari, enzovoort. Het valt me bij elke meeting weer op wat een bijzondere groep mensen de vrijwilligers van Bokt zijn. Vele hebben al lang weinig meer met paarden te maken en toch blijven ze zich vaak jarenlang inzetten voor Bokt. Ik heb me eigenlijk vanaf het begin thuis gevoeld in het team van Bokt en ik denk dat dat me nog het meest bijgebleven is.

* Je doet werk voor een paardenforum. Wat is jouw relatie met paarden?
Al sinds ik heel jong was was ik gek op dieren. Niet alleen paarden, maar ook honden, katten, geitjes, konijnen, eigenlijk alle soorten dieren hadden mijn interesse. Nadat ik alle verplichte zwemdiploma's en zelfverdedigingssporten gedaan had mocht ik op mijn tiende eindelijk gaan paardrijden. In eerste instantie ben ik begonnen op een manege waar ik jarenlang trouw elke week naartoe ging. Elke zomervakantie wilde ik op ponykamp, ondanks mijn heimwee. En ik zocht wekelijks de advertenties in de krant en bij de supermarkt af naar verzorgpony's.
Toen ik wat ouder werd kreeg ik verschillende verzorgpaarden en -pony's en na mijn afstuderen heb ik twee van mijn verzorgpaarden overgenomen van de vorige eigenaar. Eén daarvan is inmiddels helaas overleden maar de andere is nog steeds van mij.

Na mijn middelbare school ben ik diergeneeskunde gaan studeren en inmiddels ben ik afgestudeerd paardendierenarts. Nu ben ik dus niet alleen als hobby met paarden bezig, maar ook in mijn baan kom ik dagelijks verschillende soorten paarden en pony's tegen.

* Wou je als klein meisje altijd al dierenarts worden? Was de opleiding (en is het werk) wat je ervan verwacht had?
Al zolang als ik me kan herinneren wilde ik iets met dieren gaan doen voor mijn werk. Toen ik jonger was wist ik nog niet zo goed wat dat dan precies moest worden. Ik weet nog goed dat ik twijfelde of ik wel slim genoeg was om dierenarts te kunnen worden. In die tijd las ik dan ook alles over de hippisch opleidingen in Deurne en heb ik uitgezocht wat je moet doen om bij de bereden politie te kunnen gaan. Later op de middelbare school ben ik op de universiteit gaan meelopen voor de opleiding biologie en heb ik overwogen om etiologie (gedragsleer) te gaan studeren. Voornamelijk de manier waarop dieren leren, waarom ze doen wat ze doen en hoe ze hun reacties aanpassen aan hun omgeving interesseren mij mateloos.
Uiteindelijk bleek de diergeneeskunde voor mij toch de beste keuze. Zowel wat de opleiding betreft als de kansen op een baan en op een fatsoenlijk salaris.

De opleiding tot dierenarts heb ik gevolgd in België en dat is enorm zwaar. De schoolse manier waarop daar gewerkt wordt past totaal niet bij mij en mijn tijd daar was dan ook niet helemaal wat ik ervan verwacht had. Maar ik ben wel heel blij dat ik doorgezet heb en dat ik nu mijn diploma heb. Inmiddels ben ik alweer 4 jaar aan het werk in verschillende functies als paardendierenarts. Voor de toekomst hoop ik nog heel veel bij te mogen leren en uiteindelijk wil ik graag werken in een grote tweedelijnskliniek.


* Je bent actief voor de Roparun. Hoe ben je hierbij gekomen?
De Roparun is een estafetteloop die in eerste instantie van Rotterdam naar Parijs gehouden werd (tegenwoordig wordt de route om organisatorische redenen in tegenoverliggende richting afgelegd). Al het geld dat opgehaald wordt door de deelnemende teams wordt gebruikt voor het verbeteren van de kwaliteit van leven van kankerpatiënten. Het motto van de Roparun is "Trachten leven toe te voegen aan de dagen wanneer geen dagen meer aan het leven toegevoegd kunnen worden."
In de praktijk worden er bijvoorbeeld hoofdhuidkoelers gekocht voor ziekenhuizen. Door het gebruik van die koelers tijdens chemokuren kan de patiënt zijn haar behouden. Dat maakt voor de patiënten een enorm verschil, maar omdat er geen medische noodzaak is hebben ziekenhuizen vaak geen budget voor de aankoop van zulke dure apparatuur.
Ook zijn er vakantiehuizen waar kankerpatiënten met hun familie heen kunnen zodat ze er ook eens uit zijn. En op verschillende plaatsen in Nederland vind je hospices waar mensen in de laatste fase van hun leven verzorgd kunnen worden in een huiselijke omgeving.

Persoonlijk vind ik het heel mooi om een sportieve prestatie te leveren en daarmee geld op te halen voor een doel dat zoveel kan betekenen voor mensen die het op dat moment ontzettend zwaar hebben.

Het Roparunteam waar ik onderdeel van uitmaak is ontstaan vanuit een teambuilding activiteit van het bedrijf waar mijn moeder werkt. Binnen het bedrijf was het lastig om alle plaatsen in het Roparunteam in te vullen en daarom werd er al snel een beroep gedaan op de aanhang van de medewerkers, zo ben ik fietser geworden. Na 1 deelname vond ongeveer de helft van het team het genoeg geweest, terwijl de andere helft het jaar daarna opnieuw mee wilde doen. Op dat moment is het huidige team opgericht onder de naam Stichting Runningteam de Brabantse Wal. Het team werd aangevuld met politiemensen uit de regio die ook graag eens mee wilden doen aan de Roparun en onze tweede deelname was een feit. Vanaf dat moment is de groep redelijk constant gebleven en raakten er langzaam steeds meer vrienden en bekenden bij het team betrokken.

* Wil je nog iets kwijt aan de Bokkers?
Mochten er bokkers zijn die meer willen weten over de Roparun of de Bokt Wiki dan staat mijn pb box altijd open. Laat ook vooral van je horen als je het leuk zou vinden om mee te helpen met de Bokt Wiki, iedereen is welkom!


Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 18-07-18 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-18 11:44 



 
Profiel   

Leuk stuk!
Waar ik werk hebben ze de afgelopen 2 jaar ook mee gedaan met de Roparun.
Daar gaat ook veel tijd inzitten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-18 17:36 



 
Profiel   

Leuk! Ik heb ook 3 jaar de Roparun meegedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-18 07:37 



 
Profiel   

Een tijd geleden alweer, een poosje als wiki-mod gefungeerd. Aurora was altijd enorm behulpzaam als ik ergens niet uitkwam en sowieso gewoon een heel aardige meid. Voor zover je dat natuurlijk kunt beoordelen, als je elkaar alleen maar digitaal kent. Fijn te horen dat je al weer een aantal jaren als d.a. aan het werk bent!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-18 19:52 



 
Profiel   

@mysa: wat leuk dat je reageert! Ik vond het ook altijd heel fijn om met jou samen te werken. Tof dat je nog steeds op Bokt zit. Alles goed verder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-18 23:11 



 
Profiel   

Nog steeds paarden, dus nog steeds op bokt.;) Gaat goed verder. Nog steeds druk. Mocht ik t.z.t. meer tijd krijgen, dan meld ik me weer voor eventuele wiki-klusjes!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-18 21:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen