Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Gewonden bij brand in Aalsmeer: paarden gered

 
Profiel   

nh nieuws
Overige


Bij een brand op het terrein van een paardenstal aan de Meester Jac. Takkade in Aalsmeer hebben tientallen mensen er gisteren voor gezorgd dat de paarden gered werden van een wisse dood. Een shovel vloog daar aan het eind van de avond in brand. Drie mensen moesten na de reddingsactie naar het ziekenhuis gebracht worden.

Tien andere mensen moesten ter plekke door ambulancepersoneel worden nagekeken.

Hoe het vuur bij de shovel ontstond is niet duidelijk, maar de rook die bij de brand vrijkwam vormde een ernstige bedreiging voor de paarden die in de privéstal stonden. Daarop schoten meerdere mensen te hulp. Door dat adequate optreden konden alle paarden op tijd uit de stal gehaald worden.

Volgens een omstander was de brandweer blij met de reddingsactie die door de mensen op touw was gezet.

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-18 13:58 



 
Profiel   

Wauw. Hulde aan de mensen die de paarden gered hebben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-18 15:00 



 
Profiel   

Super dat omstanders de paarden heben gered.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-18 15:09 



 
Profiel   

Begrijp ik goed dat dat apparaat buiten op het terrein in brand stond, en er verder geen brand is geweest in de stallen? Het artikel lijkt dan wat overdreven, maar in ieder geval enorm fijn dat de dieren veilig zijn en de mensen zo snel hebben gehandeld!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-18 15:13 



 
Profiel   

Toppers <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-18 18:09 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Begrijp ik goed dat dat apparaat buiten op het terrein in brand stond, en er verder geen brand is geweest in de stallen? Het artikel lijkt dan wat overdreven, maar in ieder geval enorm fijn dat de dieren veilig zijn en de mensen zo snel hebben gehandeld!

Rook met giftige stoffen is net zo dodelijk!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-18 19:39 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Begrijp ik goed dat dat apparaat buiten op het terrein in brand stond, en er verder geen brand is geweest in de stallen? Het artikel lijkt dan wat overdreven, maar in ieder geval enorm fijn dat de dieren veilig zijn en de mensen zo snel hebben gehandeld!


Juist giftige rook zorgt voor de meeste doden, het gebeurt maar zeer zelden dat enkel vuur de oorzaak is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-18 20:54 



 
Profiel   

Op de foto zie ik de shovel buiten voor het woonhuis staan, maar geen stal in de buurt, maar waarschijnlijk staat die gewoon niet op de foto inderdaad.
Rook gaat door de warmte meestal omhoog en zal niet snel een dichte stal in trekken. Ik denk eerder dat ze bang waren dat het vuur zou overslaan, wat natuurlijk heel begrijpelijk is met de droogte nu! Hoe dan ook, de paarden zijn veilig, dat is het belangrijkste :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-18 21:09 



 
Profiel   

x


Laatst bijgewerkt door Maren op 29-09-23 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-18 21:17 



 
Profiel   

Maren schreef
8nnemiek schreef
Op de foto zie ik de shovel buiten voor het woonhuis staan, maar geen stal in de buurt, maar waarschijnlijk staat die gewoon niet op de foto inderdaad.
Rook gaat door de warmte meestal omhoog en zal niet snel een dichte stal in trekken. Ik denk eerder dat ze bang waren dat het vuur zou overslaan, wat natuurlijk heel begrijpelijk is met de droogte nu! Hoe dan ook, de paarden zijn veilig, dat is het belangrijkste :j


Dat is niet het woonhuis, maar het stalgebouw.


Klopt, zijn de stallen :) Ik was op de dijk toen het gebeurde, heel eng al die sirenes horen langskomen, gelijk kippenvel. We niet wisten niet wat er aan de hand was, gelukkig is het hierbij gebleven

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-18 21:28 



 
Profiel   

Maar als die brand buiten was, hoe zijn die mensen dan gewond geraakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-18 22:06 



 
Profiel   

pillow schreef
Maar als die brand buiten was, hoe zijn die mensen dan gewond geraakt.

Omdat ze rook hadden ingeademd, dat is niet best zeg maar -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-18 22:09 



 
Profiel   

pillow schreef
Maar als die brand buiten was, hoe zijn die mensen dan gewond geraakt.


Bij teveel rook inademen heb je ook medische hulp nodig. Dat kan het goed zijn geweest!

Gelukkig is het bij de shovel hebleven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-18 22:09 



 
Profiel   

Wat een helden die omstanders!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-18 22:23 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Op de foto zie ik de shovel buiten voor het woonhuis staan, maar geen stal in de buurt, maar waarschijnlijk staat die gewoon niet op de foto inderdaad.
Rook gaat door de warmte meestal omhoog en zal niet snel een dichte stal in trekken. Ik denk eerder dat ze bang waren dat het vuur zou overslaan, wat natuurlijk heel begrijpelijk is met de droogte nu! Hoe dan ook, de paarden zijn veilig, dat is het belangrijkste :j


het lijkt erop dat de deur ook flink openstond, begrijpelijk met dit weer..
ik erger mij ook aan de gebruikte terminologie.
Als de brandweer iets aan omstaanders overlaat, heb ik ook vragen over prioriteiten.

Soms is het gewoon heel fijn als omstanders de handen uit de mouwen steken zoals vroeger gewoon was.
Voorkomen van erger is in dit soort gevallen veel waard, bedankt brandweer en omstanders

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-18 06:35 



 
Profiel   

ik gok dat de brandweer er nog net was... toen de omstanders de paarden eruit haalden.

flinke rook inademen is echt niet gezond kan zelfs dodelijk zijn.. zeker giftige rook. vaak zijn de dieren in een stalbrand gestikt in de rook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-18 18:40 



 
Profiel   

De shovel stond recht voor de deur naar de stal toe. Dit huis ligt net achter een dijk waar de wind dus overheen komt en die zal dus alle rook de stal in hebben geblazen.

Zo blij dat alles goed gegaan is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-18 18:47 



 
Profiel   

Respect voor de mensen die de paarden hebben gered +:)+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-18 20:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen