[VIDEO]Under 25-titel voor Jeanine Nieuwenhuis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

[VIDEO]Under 25-titel voor Jeanine Nieuwenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-18 15:54

knhs
Dressuur


Tien combinaties reden de finale van het NK Under 25, een Kür op Muziek op Grand Prix-niveau. Jeanine Nieuwenhuis won de finale en ook de titel met TC Athene. “Hij is zo imponerend als hij rond de baan komt”, vertelt Jeanine trots. Zilver ging naar Maxime van der Vlist met Bailey en het brons gaat tot haar eigen verbazing naar Jill Huijbregts met de negenjarige EventZ Enzos-Armani.

Afbeelding
Jeanine Nieuwenhuis met TC Athene. Foto door aniek1985

“Ik was met TC Athene super tevreden dat hij zo kort na Aken er weer staat en vreselijk zijn best doet. Hij gaat er altijd voor. Hij komt rond de baan en imponeert dan zo enorm. Ook als je er op zit. Niet alleen om naar te kijken, maar iedere keer trekt hij er zo hard aan. Dat de galopseries om de pas dan mislukken, dat is mijn eigen klunzigheid. Dat kan ik Athene niet verwijten.”
De oud-Europees kampioene Young Riders is zelfverzekerd richting het EK U25 over ruim twee weken in Exloo. “Dat lijkt me wel dat ik in het team zit. Ik ga niks zeggen over mijn kansen daar. Vorig jaar hadden we ook hele wilde verwachtingen en liep het ook anders dan we dachten. Een EK is altijd anders, dus afwachten hoe het loopt.”
Naast het goud met TC Athene reed Jeanine de merrie Charming Lady naar de vijfde plaats in het kampioenschap. “Die merrie is echt tof. Een fijne merrie waar ik super fijn mee kan rijden. Ze staat bij ons voor de verkoop en daar kan iedereen op weg rijden. Athene blijft. Ik ben nu 23 en kan nog twee jaar U25 met hem rijden.”

Klik op onderstaande afbeelding voor een video:


Maxime van der Vlist is bezig aan haar laatste jaar bij de U25. Met Bailey won ze verdiend het zilver. “Het NK heb ik goed afgesloten, alleen vandaag niet zo”, lacht Van der Vlist. “Bailey is moe. Vorige week hebben we Aken gereden, daar drie proeven en nu hier twee. Ik hoop dat ik naar het EK mag en dan krijgt hij echt volgende week even rust. Dan ga ik hem rustig op pakken. We hebben nog even tot Exloo. Ik ben super tevreden. Ik wilde hier op het podium komen en dat is gelukt.”

Afbeelding
Maxime van der Vlist met Bailey. Foto door aniek1985

“Heel erg verrast dat ik op het podium sta. Helemaal niet verwacht. Mijn paard is pas negen jaar en heeft nog heel weinig U25 proeven gelopen”, vertelt bronzen medaillewinnaar Jill Huijbregts die de Tuschinski-zoon EventZ Enzos-Armani reed.

Afbeelding
Jill Huijbregts met EventZ Enzos-Armani. Foto door aniek1985

Bondscoach Alex van Silfhout zal binnen enkele dagen het team bekend maken dat Nederland vertegenwoordigt op het Europees Kampioenschap Under 25 bij Hippisch Centrum Exloo, van 14 tot en met 17 augustus.


Uitslag NK Dressuur Under 25, 2018
GOUD Jeanine Nieuwenhuis, TC Athene (v.United), 150,483
ZILVER Maxime van der Vlist, Bailey (v.Negro), 144,699
BRONS Jill Huijbregts, EventZ Enzos-Armani (v.Tuschinski), 143,922

Klik hier voor de volledige eindstand van het NK Under 25.

Klik hier voor de uitslag van de Kür op Muziek.