Nederlandse paardensportteams FEI Wereldruiterspelen bekend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38346
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Nederlandse paardensportteams FEI Wereldruiterspelen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:57

Tja, Madeleine zegt over de gele kaart: Het was warm, paard was flink bezweet, kan nogal veel hengst zijn en omdat mijn groom niet snel genoeg met de spons en emmer kwam heb ik een gele kaart gekregen. Ik zou nooit mijn dieren slecht behandelen. Tja, filmpjes zeggen iets anders, misschien niet bewust maar niet mijn manier van rijden en zeker geen vriendelijke manier.

Elisa2

Berichten: 37389
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Nederlandse paardensportteams FEI Wereldruiterspelen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:02

Ik heb geen filmpjes van Aken gezien van Madeleine maar vond het gister nog wel meevallen qua rijderij, het algehele beeld mist wat lichtheid maar voor haar doen had ze hem wel redelijk in de aanleuning vond ik. Wel vind ik het paard zwaarmoedig ogen, en volgens mij heeft hij ook snel de pap leeg en scoort ie daarom wisselend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:20

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-07-18 17:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Careri18
Berichten: 156
Geregistreerd: 18-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:21

Pipodipo schreef:
Het fijn van de WEG is dat er ook een heleboel hele fijne ruiters aan de start komen die wel de moeite waard zijn om naar te kijken. Het wordt een heel mooi toernooi!


Dat dus! Ik denk dat we topsport van ongekend niveau gaan zien.

Janine1990

Berichten: 43839
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:26

Pipodipo schreef:
Harvey1 schreef:
Gaat het dan wel om die hele korte video waarbij ze hem in stap inbuigt?

Er is er ook eentje waar Charmeur niet zo graag voorwaarts wil en ik denk dat dat moment de aandacht heeft getrokken. Overigens vind ik dat de ruiter nog niks schokkends doet hoor, maar ik denk ook dat je dat heel erg in verhouding moet zien. Want het is nu eenmaal best rot als je op het voorterrein van een internationaal concours een paard hebt dat niet wil luisteren. Vervolgens komt een steward er iets van zeggen en daar zit je op dat moment natuurlijk echt op te wachten...


Die vind ik inderdaad niet bepaald het toonbeeld van vriendelijkheid nee :')

Die andere video dat ze hem inbuigt vind ik bepaald geen ramp. En ik begrijp ook best wat er op het moment van het niet voorwaarts willen gebeurt. Alleen werkt wat ze nu doet averechts naar mijn idee. Het rijden oogt uit puur ruiterbehoud. Waarmee ik wil zeggen dat het naar mijn idee lijkt alsof hij bij een voorwaartse oplossing compleet uit z'n stekker gaat. Ja, daar heeft ook geen enkele andere ruiter iets aan in zo'n omgeving, een 'heel-veel-hengst' los. :+

Maar ze heeft zelf ook gezegd, dat ze een volgende keer gewoon gaat longeren. Denk dat het een betere oplossing is voor zowel ruiter als paard. Even de scherpe randjes er af, rijdt voor beide veel prettiger! Maar met die temperaturen hoop je natuurlijk dat dat niet nodig is.



Wat betreft Madeleine haar verdere manier van rijden... Ik vond haar altijd een hele prettige amazone om naar te kijken. Heb het idee dat ze zelf ook een stuk spanning met zich mee draagt, waardoor het rijden niet lekker gaat. Op dat niveau zijn het tenslotte ook maar mensen. Al kan ik me, met eenzelfde soort probleem, me bijna niet voorstellen dat je daar op dat niveau last van hebt. Het is wel degelijk mogelijk.
Weet ook niet of het trekken en schoppen tegelijk is. Of dat het 'schoppen' het gevolg is van spanning in de rest van het lichaam. Maar waarschijnlijk projecteer ik mijn eigen situatie nu te veel op haar en zit ik er helemaal naast. :D

Careri18
Berichten: 156
Geregistreerd: 18-07-18

Re: Nederlandse paardensportteams FEI Wereldruiterspelen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:28

In de Madorijke tijd was Madeleine inderdaad een amazone waar je graag naar keek. Waar het mis is gegaan weet ik niet.

Veronica2
Berichten: 2679
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Nederlandse paardensportteams FEI Wereldruiterspelen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:35

In het staak-filmpje zie je ook een moment dat hij gewoon even zijn hoofd optilt om ergens anders naar te kijken en dus niet meer bij haar is. Dat lijkt mij best een heel vervelend moment. Vervolgens besluit ze om toch maar linksaf te gaan waar ze eerst rechts wilde. Allemaal in een poging om het vreedzaam op te lossen, want ze had geen andere keuze. Je zal er maar zitten, op een bekende Nederlandse hengst en dan gebeurt dit voor het oog van de camera van een relschopper. Best rottig.

Janine1990

Berichten: 43839
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:37

Pipodipo schreef:
In het staak-filmpje zie je ook een moment dat hij gewoon even zijn hoofd optilt om ergens anders naar te kijken en dus niet meer bij haar is. Dat lijkt mij best een heel vervelend moment. Vervolgens besluit ze om toch maar linksaf te gaan waar ze eerst rechts wilde. Allemaal in een poging om het vreedzaam op te lossen, want ze had geen andere keuze. Je zal er maar zitten, op een bekende Nederlandse hengst en dan gebeurt dit voor het oog van de camera van een relschopper. Best rottig.


Absoluut rottig, helemaal mee eens...
Maar het was vast niet het eerste moment dat hij dit deed... Een nare leer voor de volgende keer.
Maar die relschoppers gaan echt niet alleen de mooie stukken laten zien. Sorry... ik zeg het verkeerd. Die gaan VOORAL geen mooie stukken laten zien. :+

VinandoW
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:49


Veronica2
Berichten: 2679
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:52

Dat paard is zoals hij is en dan moet je er soms maar het beste van maken.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 18:35

Madeleine geeft bij mij sowieso een vieze smaak in de mond nadat ze t lef had om Adelinde af te zeiken toen ze op de OS (meen ik?) de proef afbrak en niet meer startte met Parzival en zij als reserve niet mee wilde reizen maar zij wel mooi Adelinde op had kunnen vangen en zij misschien eerder de beslissing om niet te starten had kunnen maken om t team niet te benadelen?

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 18:45

Ja dat was inderdaad wel echt lullig. Maar ik vind het op deze video toch duidelijk dat ze het paard onder zich probeert te houden en hem niet gewoon zit te jennen zoals je in sommige andere filmpjes ziet (algemeen, niet bepaald madeleine). En al helemaal omdat het paard op een bepaald moment de richting uitkijkt van datgene waar hij heet van wordt. Een beetje paardenmens ziet toch aan de lichaamstaal van dit beest dat hij gewoon ontzettend gespannen is door zijn omgeving, wss de arena naast hem met al het lawaai.

Weer typisch dat een duitse dit filmt en online post. Lijkt wel een sekte hoe die duitsers op haar pagina tekeergaan. Andersom is het natuurlijk ook wel een heel toneel maar echt zo stiekem gaan filmen terwijl ze haar paard aan het rijden is wat ze niet eens gaat starten vind ik wel een beetje goedkoop. Waar houd je je dan mee bezig?
Laatst bijgewerkt door Heleennn op 30-07-18 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43839
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 18:47

friendly schreef:
Madeleine geeft bij mij sowieso een vieze smaak in de mond nadat ze t lef had om Adelinde af te zeiken toen ze op de OS (meen ik?) de proef afbrak en niet meer startte met Parzival en zij als reserve niet mee wilde reizen maar zij wel mooi Adelinde op had kunnen vangen en zij misschien eerder de beslissing om niet te starten had kunnen maken om t team niet te benadelen?


Maar dat was eens...
Ze zullen heus geen besties worden ofzo... Maar om een amazone nu te veroordelen om iets wat ze twee jaar geleden heeft gezegd (wat best veel mensen hebben gedacht), vind ik wel wat ver gaan. En bovenal op en top iets voor vrouwen.

Als zoiets een teamplaats in de weg moet staan, is er al geen sprake van een team in de eerste plaats.

Janine1990

Berichten: 43839
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 18:48

Heleennn schreef:
Ja dat was inderdaad wel echt lullig. Maar ik vind het op deze video toch duidelijk dat ze het paard onder zich probeert te houden en hem niet gewoon zit te jennen zoals je in sommige andere filmpjes ziet (algemeen, niet bepaald madeleine). En al helemaal omdat het paard op een bepaald moment de richting uitkijkt van datgene waar hij heet van wordt. Een beetje paardenmens ziet toch aan de lichaamstaal van dit beest dat hij gewoon ontzettend gespannen is door zijn omgeving, wss de arena naast hem met al het lawaai.

Weer typisch dat een duitse dit filmt en online post. Lijkt wel een sekte hoe die duitsers op haar pagina tekeergaan. Andersom is het natuurlijk ook wel een heel toneel maar echt zo stiekem gaan filmen terwijl ze haar paard aan het rijden is wat ze niet eens gaat starten vind ik wel een beetje goedkoop. Waar houd je je dan mee bezig?


Heb niet gelezen, maar ben dan wel benieuwd wat ze van de filmpjes van Werth zeiden???

BigOne
Berichten: 38346
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Nederlandse paardensportteams FEI Wereldruiterspelen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:02

Die Duitse zet ook Duitsers er op hoor.

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:03

Meest recente kritiek op Werth lijkt te dateren van het CHIO. Haar halen ze even goed naar beneden, zij zou één van de 'queens of rollkur' zijn :) Tot zover dus het verheerlijken van de duitse ruiters. Ze zeiken gewoon iedereen af :') Behalve de familie Klimke natuurlijk, maar daar kan ik ze geen ongelijk in geven. De Klimke's zijn werkelijk het toonbeeld van goede rijderij, ik hoop dat ik op een dag ook zo zal kunnen rijden.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:19

ElCamino schreef:
Popstra.... ze weten denk ik niet dat je geen dressuur ruiter bent ....


Nee natuurlijk snapten wij het niet, bedankt voor deze toelichting :D

Iemand nog de column van Koosje Mulder vandaag gelezen? Facebookmaffia _/-\o_ _/-\o_
En Bokt werd ook nog genoemd in 1 van de commentaren. Ik moest gelijk aan dit topic denken :D

Janine1990

Berichten: 43839
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:28

Electra63 schreef:
ElCamino schreef:
Popstra.... ze weten denk ik niet dat je geen dressuur ruiter bent ....


Nee natuurlijk snapten wij het niet, bedankt voor deze toelichting :D

Iemand nog de column van Koosje Mulder vandaag gelezen? Facebookmaffia _/-\o_ _/-\o_
En Bokt werd ook nog genoemd in 1 van de commentaren. Ik moest gelijk aan dit topic denken :D


Haha die column doet me denken aan iets totaal niet paard-gerelateerds...
Vijf jaar geleden namen wij (toen woonde ik nog bij mijn ouders) een 6 weken jong kitten in huis. Moest nodig weg, want betreffende mams had het nest al weken daarvoor verlaten. Andere moeder heeft dat nest gelukkig over genomen. Maar 12 kittens was nogal wat veel. Daarom kregen de kittens ook flink extra erbij. Gewoon super goed geregeld eigenlijk.

Paar fotootjes op FB (zonder verhaal) en er was een Bokker die wel even reageerde dat deze wel heeeeeeeeeeeeeeel erg jong was voor een nieuw huisje.
Alleen een Bokker... Zal ik verder geen dierenvrienden in mijn lijst hebben? Of kunnen die wél leven en laten leven? Vertrouwen die wel in de goedheid van de mens?

Je zou het haast in Bokt zoeken :P

Cowgirl

Berichten: 23750
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:31

VinandoW schreef:
xyzutu2 schreef:
Geen idee welke ruiter dit is, maar dit vind ik niet meer vallen onder een paard dat niet voorwaarts wil, dit is gewoon Back to the Anky's qua rollkür:
https://www.facebook.com/birgit.fechner ... =3&theater
https://www.facebook.com/birgit.fechner ... =3&theater
Dat ruiterhandje ook... :x
Ik mag toch hopen dat dit de ruiter is die de gele kaart kreeg.


Dat is Madeleine


Zo ,...het word tijd dat die op een hobbelpaard overstap. }> dat is toch geen paardrijden meer.
Hwt arme dier word zo strak getrokken dat hij niet meer voorwaarts kan en omdat hij niet kan worden die sporen er ff ingejast.

Slmt9

Berichten: 4819
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:36

Goh, na de reacties hier had ik een hele andere proef van Adeline verwacht.
Ik vond het nog steeds erg lijken alsof ze houvast aan de teugels nodig heeft om overeind te blijven zitten. Het ziet er in mijn ogen zo zwaar uit, wellicht voelt het heel anders.. :?

Edward zn kur had ik ook anders verwacht na de reacties. Heb ik na 1 minuut ook maar weg geklikt.. hp ben ik gewoon maar niet aan begonnen.

Erg jammer.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:38

Ach Madeleine is wat streng in haar handen op dat filmpje, maar Charmeur is aardig opgefokt; ik denk dat zij hem onder controle probeerde te houden en zij probeerde zijn aandacht te vangen, het was erg rumoerig en hij was heel kijkerig. Ze had hem met een lang teugeltje even kunnen rondstappen, maar ze had er geen vertrouwen in, lijkt het :D
Vraag me altijd af, hoe critici dit zouden oplossen? ;)

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Nederlandse paardensportteams FEI Wereldruiterspelen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:46

Met een lang teugeltje rondstappen... en dan vliegles en een opgefokte hengst los :+ Nee, ik denk dat ze het inderdaad naar vermogen heeft proberen oplossen en er zijn geen ongelukken gebeurd dus dat lijkt me wel gelukt.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:51

Slmt9 schreef:
Goh, na de reacties hier had ik een hele andere proef van Adeline verwacht.
Ik vond het nog steeds erg lijken alsof ze houvast aan de teugels nodig heeft om overeind te blijven zitten. Het ziet er in mijn ogen zo zwaar uit, wellicht voelt het heel anders.. :?

Edward zn kur had ik ook anders verwacht na de reacties. Heb ik na 1 minuut ook maar weg geklikt.. hp ben ik gewoon maar niet aan begonnen.

Erg jammer.


Ik vind Adelinde prima zitten, ik vind het er zeker niet zwaar uitzien.. Ik vind wel Madeleine en Isabel geen fijne zit hebben, ze stuiteren een beetje. Bij Isabel wijt ik het aan de extra kilo's van tegenwoordig ;) , het is mij nl vroeger nooit opgevallen en de paarden van Isabel hebben er zeker geen last van.

janouk
Blogger

Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Nederlandse paardensportteams FEI Wereldruiterspelen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:16

Ik vind het jammer als ik de discussie hier lees. Alsof alleen de dressuurruites tellen en de andere teams in de andere disciplines niet mee tellen.

Mooi springteam, prachtig succesvol menteam, etc etc garant voor mooie paardensport.

Slmt9

Berichten: 4819
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:27

Electra63 schreef:
Slmt9 schreef:
Goh, na de reacties hier had ik een hele andere proef van Adeline verwacht.
Ik vond het nog steeds erg lijken alsof ze houvast aan de teugels nodig heeft om overeind te blijven zitten. Het ziet er in mijn ogen zo zwaar uit, wellicht voelt het heel anders.. :?

Edward zn kur had ik ook anders verwacht na de reacties. Heb ik na 1 minuut ook maar weg geklikt.. hp ben ik gewoon maar niet aan begonnen.

Erg jammer.


Ik vind Adelinde prima zitten, ik vind het er zeker niet zwaar uitzien.. Ik vind wel Madeleine en Isabel geen fijne zit hebben, ze stuiteren een beetje. Bij Isabel wijt ik het aan de extra kilo's van tegenwoordig ;) , het is mij nl vroeger nooit opgevallen en de paarden van Isabel hebben er zeker geen last van.


Dat van isabel is mij ook opgevallen :j

Ik bedoel het ook niet dat Adelinde met haar zit in de weg zit. Maar het geheel komt op mij heel strak en statisch over.
Als ik dan kijk naar bijv Charlotte/Valegro, zit er veel meer lucht in. Ik weet niet zo goed hoe ik het kan omschrijven, maar het lijkt meer ontspannen, meer ruimte (letterlijk).



Afbeelding


Afbeelding

Kon even niet een foto van dezelfde gang vinden, maar wellicht is het zo beter te begrijpen. Overigens zie je die ruimte aan de voorkant in elke gang bij Charlotte wel terug.