Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Historische Norgermarkt met 350 dieren

 
Profiel   

Bokt.nl / Roder Journaal
Overige
Ingezonden door robert45


Het is heel lang geleden, een aanvoer in Norg die de 30 paarden en pony’s te boven ging. Dinsdag konden velen niet geloven dat de Norgermarkt niet minder dan zo’n 350 dieren trok.

De enorme aanvoer, die ook die van de Rodermarkt van vorig jaar flink oversteeg, was het resultaat van samenwerking van Boermarke Oosteind, café Zwaneveld en paardenhandelaar Robert de Vries. Laatstgenoemde had veel collega’s opgeroepen naar Norg te komen en met groot succes.

Arnold Zwaneveld kon het amper geloven en ook Rudy Rijks van de Boermarke wist niet wat hem overkwam. „Ik kwam hier om vijf uur, toen waren er al lange rijen trailers. Een mooier gevoel kun je niet krijgen”, glunderde Rijks.

Klik hier voor de fotoreportage van Germ Geersing.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-18 20:12 



 
Profiel   

Tja.. Ik ben niet tegen paardenmarkten, maar met deze temperaturen vraag ik me wel af of deze markten niet beter verplaatst kunnen worden naar een andere datum (maand?) waarin het koeler is.. Dit met het oog op dierenwelzijn..

Of ik moet al wat geks roepen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-18 11:49 



 
Profiel   

Misschien wat meer achtergrondinfo bij het artikel geven? Ik kom niet uit Norg dus moest echt even 5x lezen voor ik de zinsbouw en het verhaal nu eigenlijk snapte.

Er is een paardenmarkt. Normaal komen er maar 30 paarden en nu zijn er 350.
Staan wel mooie dieren tussen (die foto van die man tussen de shets is wel grappig)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-18 12:00 



 
Profiel   

nine1987 schreef
Tja.. Ik ben niet tegen paardenmarkten, maar met deze temperaturen vraag ik me wel af of deze markten niet beter verplaatst kunnen worden naar een andere datum (maand?) waarin het koeler is.. Dit met het oog op dierenwelzijn..

Of ik moet al wat geks roepen..


De markt is onder de bomen en in de ochtend. Na 12:00 is het gros al weg en na 13:00 is alles weg.

In de brandende zon is een ander verhaal natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-18 15:42 



 
Profiel   

Goh, blijft me toch altijd verbazen dat daar niet meer 'feest' tussen die dieren is... Denk dat als mijn merrie er tussen staat in ieder geval de naaste buren het geweten hebben :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-18 15:45 



 
Profiel   

Om 16:00 stonden dr nog wel wat pony's maar volgens mij aardig in de schaduw. Wel heul veul vliegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-18 16:34 



 

nine1987 schreef
Tja.. Ik ben niet tegen paardenmarkten, maar met deze temperaturen vraag ik me wel af of deze markten niet beter verplaatst kunnen worden naar een andere datum (maand?) waarin het koeler is.. Dit met het oog op dierenwelzijn..

Of ik moet al wat geks roepen..


De markt is vroeg, er is veel schaduw en de dieren hoeven zich niet in te spannen. Ik heb minder medelijden met deze paarden dan met de paarden die in deze bloedhitte overdag wedstrijden moeten lopen. :)

Er staan op de foto's wel weer super leuke diertjes tussen. Maar goed dat ik nooit naar een markt ga, ik zou ze allemaal meenemen _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-18 16:55 



 
Profiel   

helemaal met je eens xJitskee, als ik hier op bokt de verhalen lees van onze 'wedstrijdruiters' die de hitte allemaal wel mee vinden vallen...….en gewoon lekker doorgaan met wedstrijden rijden vind ik een paard wat op een markt in de schaduw staat minder erg! uiteraard wel met wat hooi en vers water tot hun beschikking!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-18 16:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen