Fotoverslag WK Jonge Dressuurpaarden, dag 1

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Fotoverslag WK Jonge Dressuurpaarden, dag 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 19:39

Bokt.nl
Dressuur
Door Tezzy


Vandaag ging het WK Jonge Dressuurpaarden van start in Ermelo. Het evenement, wat sinds een aantal jaar niet meer in Verden plaats vindt, kent 3 jonge paarden rubrieken, te weten de 5 jarigen, 6 jarigen en de 7 jarigen. Daarnaast zijn er diverse CDI* rubrieken.

De aftrap was gister met de keuringen van alle paarden, na goedkeuring werden vandaag de kwalificatie 5 jarigen en de Prix St. Georges verreden.
Omdat ik helaas niet op 2 plekken kan zijn heb ik ervoor gekozen om de CDI* rubrieken te fotograferen, de Dressuurhengsten en de finales van de Jonge dressuurpaarden. En natuurlijk wat sfeer momenten en tussendoor plaatjes.

Vanmorgen vroeg dus naar Ermelo voor de PSG. Helaas door omstandigheden de eerste paar starts moeten missen, maar daarna heb ik mogen genieten van mooie sport.

Eerste Nederlander aan start was Karen Nijvelt met Elysias (Jazz x Rhodium)

Afbeelding

Na de eerste pauze begonnen we met Veronique Roerink die met Flanell (Apache x Don Schufro) een score van 70.637% bij elkaar reed. Helaas was dat net niet voldoende voor een top drie notering, Veronique werd vierde.

Afbeelding

Na Veronique kwam onder andere Jose Daniel Martin Dockx met de hengst Ataturc Duc (Activo VII x Ermitano III), deze spaanse schone liet met zijn ruiter een mooie proef zien die goed was voor 67.010%

Afbeelding

De verwachtingen voor Kirsten Brouwer lagen hoog, na haar NK titel vorige week. Maar met haar Sultan Des Paluds (Solimann de Hus x de Niro) had ze wat foutjes waardoor ze op de 8ste plek eindigde met 69,657%

Afbeelding

De best genoteerde Nederlander was Mara de Vries, zij reed met Farzana G (Ampère x Florencio 2) 71.667% bij elkaar en verdiende daarmee een tweede plaats.

Afbeelding
Afbeelding

Derde is geworden Vai Bruntink met Darabel (Westpoint x Don Schufro), de merrie liet hier en daar wat foutjes zien en scoorde daarmee 70.784%

Afbeelding

De laatste starter was Geert Jan Raateland, hij kwam aan start met zijn ruin Painted (Painted Black x Sandro Hit) en wist een zesde plaats te bemachtigen met 70.392%.

Afbeelding

Uiteindelijke nummer 1 was de Duitse Matthias Alexander Rath, hij zat in het zadel van Danoenchen OLD (Danone 4 x Rohdiamant).

Afbeelding
De deken werd pas volledig omgedaan net voordat Mattias de ring in moest en ging direct af na de ere ronde

Morgen wordt de CDI* Intermediare Freestyle verreden waar de beste 10 combinaties een start bewijs voor kregen, echter mogen zij ook afzien van die startplek en kiezen om de CDI* Intermediare I proef te rijden.
Vooraf aan het lichte tour geweld zijn er morgen de kwalificaties van de 6 en 7 jarigen en de kleine finale van de 5 jarigen.


Tot morgen!

Careri18
Berichten: 156
Geregistreerd: 18-07-18

Re: Fotoverslag WK Jonge Dressuurpaarden, dag 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:31

Waarom heb je gekozen voor een subrubriek ipv de belangrijke 5 jarigen rubriek?

Henrike5

Berichten: 772
Geregistreerd: 26-02-13

Re: Fotoverslag WK Jonge Dressuurpaarden, dag 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:59

Mooie foto's leuk om ook om de uitslag te lezen, op naar morgen!

Getup

Berichten: 8274
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Fotoverslag WK Jonge Dressuurpaarden, dag 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:17

Bedankt, dat je ons zo wat mee laat kijken!
Heb via de pc wat jonge paarden voorbij zien komen,en vind het juist leuk, deze combinaties op de foto te zien.

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:21

Careri18 schreef:
Waarom heb je gekozen voor een subrubriek ipv de belangrijke 5 jarigen rubriek?

Omdat ik vandaag en zaterdag de 5 jarigen op het programma heb staan en ik niet twee keer dezelfde proef (maar andere arena) wilde fotograferen :)


Henrike5 schreef:
Mooie foto's leuk om ook om de uitslag te lezen, op naar morgen!

Dankje!


Getup schreef:
Bedankt, dat je ons zo wat mee laat kijken!
Heb via de pc wat jonge paarden voorbij zien komen,en vind het juist leuk, deze combinaties op de foto te zien.

Graag gedaan en bedankt!

Ik zit al op m’n stekje, laat de tribune maar volstromen en de paarden maar shinen

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fotoverslag WK Jonge Dressuurpaarden, dag 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:26

Mooie foto's, leuk om zo een inkijkje te krijgen..is het erg druk in Ermelo?

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: Fotoverslag WK Jonge Dressuurpaarden, dag 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:46

Gister was het bij de 5 jarigen half vol. Bij de cdi* niet echt druk. Nu is het ook nog niet echt druk (7 jarigen kwalificatie in de hoofd piste en kleine finale 5 jarigen in arena 2)

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14469
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:09

Careri18 schreef:
Waarom heb je gekozen voor een subrubriek ipv de belangrijke 5 jarigen rubriek?


Ik snap niet zo goed waarom deze rubriek dan gelijk maar als 'onbelangrijk' bschouwd wordt.. Zou je toch zelf ook niet leuk vinden om te horen 'oh, ja maar jij rijdt maar in die en die rubriek. Tja. Die is niet waardig genoeg om te vermelden hoor.' :+ Beetje apart.

Mooie foto's Tessa!! :D
Snap ook dat je niet 2x dezelfde proef op de foto wilt zetten, maar gewoon zoveel mogelijk wil laten zien van het totale event.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Fotoverslag WK Jonge Dressuurpaarden, dag 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:16

Ook leuk dat MAR heeft gewonnen. Die heeft met "die zwarte" heel wat over zich heen gekregen maar zoals ook nu blijkt kan hij een heel aardig stukje sturen _/-\o_

Phoeboe

Berichten: 390
Geregistreerd: 04-07-16
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:17

Mooie foto's heb je gemaakt! Leuk om zo een dag verslagje te zien :D Moest stiekem wel lachen om de foto van Matthias Alexander Rath, je ziet daar net 2 benen van iemand eronder uit komen :')

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:14

Tezzy schreef:
Gister was het bij de 5 jarigen half vol. Bij de cdi* niet echt druk. Nu is het ook nog niet echt druk (7 jarigen kwalificatie in de hoofd piste en kleine finale 5 jarigen in arena 2)


Thanks, ik zat te twijfelen om te gaan maar vind de kaartjes nogal duur. :o

MAR is/ was ookal succesvol met Bretton Woods, sturen kan ie zeker.

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:56

Cynn schreef:
Careri18 schreef:
Waarom heb je gekozen voor een subrubriek ipv de belangrijke 5 jarigen rubriek?

Mooie foto's Tessa!! :D
Snap ook dat je niet 2x dezelfde proef op de foto wilt zetten, maar gewoon zoveel mogelijk wil laten zien van het totale event.

Laten zien en zelf willen zien :D En bedankt!


Rex_Rolfo schreef:
Ook leuk dat MAR heeft gewonnen. Die heeft met "die zwarte" heel wat over zich heen gekregen maar zoals ook nu blijkt kan hij een heel aardig stukje sturen _/-\o_

Zeker! En gister ook een directe ticket bij de 5 jarigen voor de finale van morgen. Daarbij was het gister ook zijn verjaardag dus leuk feestje voor MAR!


Phoeboe schreef:
Mooie foto's heb je gemaakt! Leuk om zo een dag verslagje te zien :D Moest stiekem wel lachen om de foto van Matthias Alexander Rath, je ziet daar net 2 benen van iemand eronder uit komen :')

Ja het was dat of de benen van Danoenchen niet zien :+


Elisa2 schreef:
Tezzy schreef:
Gister was het bij de 5 jarigen half vol. Bij de cdi* niet echt druk. Nu is het ook nog niet echt druk (7 jarigen kwalificatie in de hoofd piste en kleine finale 5 jarigen in arena 2)

Thanks, ik zat te twijfelen om te gaan maar vind de kaartjes nogal duur. :o

MAR is/ was ookal succesvol met Bretton Woods, sturen kan ie zeker.

Ik zou zeggen doen! Morgen een leuk programma :D


Inmiddels de 5 jarigen kleine finale gehad. Nu lekker pauze (want ook nu fotografeer ik de kwalificatie van de 7 jarigen niet) en tijd om te verwerken en alvast een leuk verhaaltje te tikken voor vanavond

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 14:10

Cynn schreef:
Careri18 schreef:
Waarom heb je gekozen voor een subrubriek ipv de belangrijke 5 jarigen rubriek?


Ik snap niet zo goed waarom deze rubriek dan gelijk maar als 'onbelangrijk' bschouwd wordt.. Zou je toch zelf ook niet leuk vinden om te horen 'oh, ja maar jij rijdt maar in die en die rubriek. Tja. Die is niet waardig genoeg om te vermelden hoor.' :+ Beetje apart.

Mooie foto's Tessa!! :D
Snap ook dat je niet 2x dezelfde proef op de foto wilt zetten, maar gewoon zoveel mogelijk wil laten zien van het totale event.


In een fototopic WK jonge dressuurpaarden verwacht ik foto's van het WK jonge dressuurpaarden.
Er staat zelfs nog geen uitslag van de kwalificatieproef voor 5-jarigen.
Hoe is dit voorpagina nieuws WK jonge dressuurpaarden?

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Fotoverslag WK Jonge Dressuurpaarden, dag 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 14:19

Heel leuk deze foto's. Maar als ik bij actieve onderwerpen fotoverslag WK jonge dressuurpaarden dag 1 zie. Verwacht ik ook daarvan foto's te zien. En niet van een wedstrijd die in de naastgelegen ring wordt verreden. Hoe mooi die wedstrijd ook is.

Careri18
Berichten: 156
Geregistreerd: 18-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 22:17

Cynn schreef:
Ik snap niet zo goed waarom deze rubriek dan gelijk maar als 'onbelangrijk' bschouwd wordt.. Zou je toch zelf ook niet leuk vinden om te horen 'oh, ja maar jij rijdt maar in die en die rubriek. Tja. Die is niet waardig genoeg om te vermelden hoor.' :+ Beetje apart.

.


Omdat het een bij rubriek is! Dat is niet denigrerend bedoelt, maar het zijn wel de wereldkampioenschappen voor jonge dressuurpaarden en niet een gewone subtop wedstrijd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Fotoverslag WK Jonge Dressuurpaarden, dag 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 22:46

Zijn er ook foto's van de kwalificatie van de 5-jarigen? Eventueel elders?

Careri18
Berichten: 156
Geregistreerd: 18-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 22:58

_San87_ schreef:
Zijn er ook foto's van de kwalificatie van de 5-jarigen? Eventueel elders?

Op horses misschien, of de fb pagina van clipmyhorse is wel wat te zien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 23:32

Careri18 schreef:
_San87_ schreef:
Zijn er ook foto's van de kwalificatie van de 5-jarigen? Eventueel elders?

Op horses misschien, of de fb pagina van clipmyhorse is wel wat te zien.

Ik ga eens zoeken, dank je!

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: Fotoverslag WK Jonge Dressuurpaarden, dag 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 08:59

Bedankt voor de feedback, zo beschouw ik het maar, over de titel icm de inhoud van het topic.
Ik bekijk zoveel mogelijk verschillende rubrieken over het hele weekeind omdat het in je eentje niet te doen is om alles te bekijken/vast te leggen. Vandaar dat ik op dag 1 alleen de psg gekeken heb.

Dag 2 zit meer 'inhoud' in en komt vandaag ergens online ;)

Overige foto's van mij zijn op Facebook te vinden bij Tezzy Momentz. Andere rubrieken zijn onder andere te vinden bij horses, hoefslag, digifoto, paardenponygids en de proeven uiteraard bij clipmyhorse.tv

TICKELS

Berichten: 1564
Geregistreerd: 12-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:00

Tezzy schreef:
Bedankt voor de feedback, zo beschouw ik het maar, over de titel icm de inhoud van het topic.
Ik bekijk zoveel mogelijk verschillende rubrieken over het hele weekeind omdat het in je eentje niet te doen is om alles te bekijken/vast te leggen. Vandaar dat ik op dag 1 alleen de psg gekeken heb.

Dag 2 zit meer 'inhoud' in en komt vandaag ergens online ;)

Overige foto's van mij zijn op Facebook te vinden bij Tezzy Momentz. Andere rubrieken zijn onder andere te vinden bij horses, hoefslag, digifoto, paardenponygids en de proeven uiteraard bij clipmyhorse.tv


Precies, ieder die zit te zeuren over foto's, had lekker zelf komen kijken!
Fantastisch evenement! Super sfeer!
En zo lekker dichtbij, vergeleken Verden :P

Prachtige foto's Tezzy! *\o/*