[BLOG] Mongol Derby 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GaelleS

Berichten: 1977
Geregistreerd: 06-08-10

Re: [BLOG] Mongol Derby 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:09

Ik volg, maar eigenlijk vooral omdat ik stiekem wat close ups van semi wilde pony hoeven te zien krijg, hahahaha :P

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [BLOG] Mongol Derby 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:15

Ik volg ook weer! Zo leuk altijd :D

AnnaXBoy

Berichten: 470
Geregistreerd: 05-09-09

Re: [BLOG] Mongol Derby 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:24

Wat gaaf! Ik heb hier nog nooit van gehoord maar ik vind het geweldig. Ik volg ook zeker

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [BLOG] Mongol Derby 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:38

Ik volg weer! Mijn spaarpot wil nog steeds niet echt vullen, maar de Derby blijft een droom om eens te mogen rijden.

Wijslander

Berichten: 5781
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:43

Novalues schreef:
Over anderhalf uur heb ik misschien een waanzinnig leuk nieuwtje. Mits het allemaal lukt. ;)


De tijd is om O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:45

Wijslander schreef:
Novalues schreef:
Over anderhalf uur heb ik misschien een waanzinnig leuk nieuwtje. Mits het allemaal lukt. ;)


De tijd is om O:)


Voorlopig gooit de moderne technologie (of het gebrek daar aan?) roet in het eten.. -O-

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:47

happypaardje schreef:
Het blijft zo gaaf! Ik denk niet dat ik zelf ooit de moed bij elkaar krijg om mee te doen, maar zo op afstand volgen is al geweldig. Zo knap van iedereen die aan de start verschijnt! Ik ga weer volgen! :D


Ik zou het ook onwijs gaaf vinden om ooit te doen, maar de verhalen die ik heb gehoord van degene waar ik destijds voor geupdate heb en de bijkomende kosten doen mij toch overhalen op een afstandje te volgen en hier dan met mn eigen paardjes door de natuur gaan trekken :P

Match

Berichten: 435
Geregistreerd: 10-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:07

Wijslander schreef:
Novalues schreef:
Over anderhalf uur heb ik misschien een waanzinnig leuk nieuwtje. Mits het allemaal lukt. ;)


De tijd is om O:)


Ja, ik zit ook in spanning te wachten :)

Novalues

Berichten: 1221
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 16:13

Match schreef:
Wijslander schreef:

De tijd is om O:)


Ja, ik zit ook in spanning te wachten :)


Vooralsnog lijkt het mislukt. Helaas. :( Heel misschien later nog een kans.. maar ik verwacht er niet te veel meer van. Inderdaad iets met moderne technologie..

foxytoffee

Berichten: 129
Geregistreerd: 14-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:38

Citaat:
Die man heet Tim Finley, geen predikant maar militair en een honor guard. Dat zijn de mensen in het Amerikaanse leger die bij militaire begravenissen de vlag vouwen en aan de nabestaanden geven.

Hij gaf elk paard een naam van een omgekomen soldaat/veteraan en reed een etappe voor alle veteranen die die dag zelfmoord zouden plegen. Etappe 22, met paard Douces (22). Hele indrukwekkende man die bij mij ook echt een diepe indruk heeft achtergelaten. Tim heeft een boek geschreven en ik wacht met spanning tot het uitgegeven wordt.
http://tolivewithhonor.com/


Ik vond zijn verhaal destijds ook hele indrukwekkend en toen heb ik heb op Facebook nog een berichtje gestuurd. Heeft ie nog op geantwoord ook! Tijdje mee gecorrespondeerd, hele bijzonder man!
Laatst bijgewerkt door foxytoffee op 07-08-18 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Novalues

Berichten: 1221
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 16:38

Roadracer schreef:
Ik volg ook weer! Ik vind de veranderingen in de regels wel goed klinken, vooral de vet-check in het veld. Is toch eigenlijk best raar dat daar vorig jaar niet op gecontroleerd werd.
@Novalues: hoe kijk jij tegen die veranderingen aan?

Verder erg benieuwd naar je nieuwtje :D


Zoals met iedere sport of vorm van competitie: zodra het groter en bekender wordt en de eer dus groter wordt om te winnen, wordt er anders gereden. Ik denk dat hard rijden een trend is die pas een jaar of 3 zichtbaar is. In ieder geval in deze mate. In mijn jaar, in 2014, en al helemaal voor die tijd waren mensen wél heel fanatiek, maar voorzichtiger met zichzelf en met de paarden. Dus ik denk dat het een goede ontwikkeling is dat er strenger gecontroleerd wordt.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [BLOG] Mongol Derby 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:48

Benieuwd, misschien iets met live beelden oid??

Ik zou dit graag doen, ontbreekt een beetje lef en ook een beetje spaarpot. Maar een mens mag dromen hé!

Roadracer

Berichten: 1812
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:55

Novalues schreef:
Roadracer schreef:
Ik volg ook weer! Ik vind de veranderingen in de regels wel goed klinken, vooral de vet-check in het veld. Is toch eigenlijk best raar dat daar vorig jaar niet op gecontroleerd werd.
@Novalues: hoe kijk jij tegen die veranderingen aan?

Verder erg benieuwd naar je nieuwtje :D


Zoals met iedere sport of vorm van competitie: zodra het groter en bekender wordt en de eer dus groter wordt om te winnen, wordt er anders gereden. Ik denk dat hard rijden een trend is die pas een jaar of 3 zichtbaar is. In ieder geval in deze mate. In mijn jaar, in 2014, en al helemaal voor die tijd waren mensen wél heel fanatiek, maar voorzichtiger met zichzelf en met de paarden. Dus ik denk dat het een goede ontwikkeling is dat er strenger gecontroleerd wordt.

Bedankt voor je antwoord. Tja, ik snap het fanatisme en de drang tot winnen op zich wel, maar ik zie paardrijden toch echt als teamsport. Ook al is het niet je eigen paard, je moet het uiteindelijk samen doen. Dus wanneer mensen tot het gaatje willen gaan, maar dat vervolgens ten koste gaat van het paardenwelzijn, vind ik het alleen maar heel goed dat hierop extra gecontroleerd wordt én (hard!) wordt gestraft bij overtredingen. Eén van de aspecten van de Mongol Derby waar ik altijd al bewondering voor had trouwens, dat er zo goed als mogelijk gecontroleerd wordt op het paardenwelzijn :) . Dus goed dat dit verder uitgebreid wordt (en jammer dat het nodig is).

Novalues

Berichten: 1221
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 16:56

Roadracer schreef:
Noavlues schreef:
Zoals met iedere sport of vorm van competitie: zodra het groter en bekender wordt en de eer dus groter wordt om te winnen, wordt er anders gereden. Ik denk dat hard rijden een trend is die pas een jaar of 3 zichtbaar is. In ieder geval in deze mate. In mijn jaar, in 2014, en al helemaal voor die tijd waren mensen wél heel fanatiek, maar voorzichtiger met zichzelf en met de paarden. Dus ik denk dat het een goede ontwikkeling is dat er strenger gecontroleerd wordt.

Bedankt voor je antwoord. Tja, ik snap het fanatisme en de drang tot winnen op zich wel, maar ik zie paardrijden toch echt als teamsport. Ook al is het niet je eigen paard, je moet het uiteindelijk samen doen. Dus wanneer mensen tot het gaatje willen gaan, maar dat vervolgens ten koste gaat van het paardenwelzijn, vind ik het alleen maar heel goed dat hierop extra gecontroleerd wordt én (hard!) wordt gestraft bij overtredingen. Eén van de aspecten van de Mongol Derby waar ik altijd al bewondering voor had trouwens, dat er zo goed als mogelijk gecontroleerd wordt op het paardenwelzijn :) . Dus goed dat dit verder uitgebreid wordt (en jammer dat het nodig is).


Mee eens hoor :) De organisatie van de Mongol Derby benadrukt zelf overigens ook dat het een avontuur is en géén wedstrijd waarbij het gaat om wie er wint. Sterker nog: er valt niets te winnen.

Roadracer

Berichten: 1812
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Re: [BLOG] Mongol Derby 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:58

Tja, maar er zijn altijd mensen voor wie de eeuwige roem van eerste over de finish komen de ultieme hoofdprijs is...

Novalues

Berichten: 1221
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 17:00

Nog wat foto's vanaf het startkamp. Laatste voorbereidingen zullen gedaan worden en morgen rond het middaguur (lokale tijd) zullen de ruiters van start gaan. Wat ik zie op de sociale media is dat het daar heel wisselend weer is. Veel wolken, soms heftige regenbuien.. Dat wordt oppassen voor schuurplekken!

Bij deze nog wat foto's van Eric Cooper - The Adventurist.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Roadracer

Berichten: 1812
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Re: [BLOG] Mongol Derby 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:20

Kan het niet goed zien, maar ben wel benieuwd wat er nou op foto 3 op de achtergrond gebeurde :P

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:27

foxytoffee schreef:
Citaat:
Die man heet Tim Finley, geen predikant maar militair en een honor guard. Dat zijn de mensen in het Amerikaanse leger die bij militaire begravenissen de vlag vouwen en aan de nabestaanden geven.

Hij gaf elk paard een naam van een omgekomen soldaat/veteraan en reed een etappe voor alle veteranen die die dag zelfmoord zouden plegen. Etappe 22, met paard Douces (22). Hele indrukwekkende man die bij mij ook echt een diepe indruk heeft achtergelaten. Tim heeft een boek geschreven en ik wacht met spanning tot het uitgegeven wordt.
http://tolivewithhonor.com/


Ik vond zijn verhaal destijds ook hele indrukwekkend en toen heb ik heb op Facebook nog een berichtje gestuurd. Heeft ie nog op geantwoord ook! Tijdje mee gecorrespondeerd, hele bijzonder man!


Wat leuk! Ik heb toen ook getwijfeld of ik wat zou sturen maar ik dacht, hij krijgt vast zoveel mail als hij terug komt, dus heb mezelf (helaas) van dat idee weg gepraat.

@Roadracer: de tweet die bij die foto geplaatst is:
Citaat:
Today riders have been meeting #mongolian horses and learning a thing or two from the experts. Lesson #1, if anyone was listening? Check your girth is tight before mounting #mongolderby2018 #whoops

https://twitter.com/mongolderbylive/sta ... 8437601280

:')

Novalues

Berichten: 1221
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 17:33

Roadracer schreef:
Kan het niet goed zien, maar ben wel benieuwd wat er nou op foto 3 op de achtergrond gebeurde :P


Ik vermoed gewoon weer een losgebroken paard. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:49

Novalues schreef:
Roadracer schreef:
Kan het niet goed zien, maar ben wel benieuwd wat er nou op foto 3 op de achtergrond gebeurde :P


Ik vermoed gewoon weer een losgebroken paard. :+


Met zadel zo te zien :=

Roadracer

Berichten: 1812
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:55

Drifter schreef:
@Roadracer: de tweet die bij die foto geplaatst is:
Citaat:
Today riders have been meeting #mongolian horses and learning a thing or two from the experts. Lesson #1, if anyone was listening? Check your girth is tight before mounting #mongolderby2018 #whoops

https://twitter.com/mongolderbylive/sta ... 8437601280

:')

:')

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:47

Drifter schreef:
@Roadracer: de tweet die bij die foto geplaatst is:
Citaat:
Today riders have been meeting #mongolian horses and learning a thing or two from the experts. Lesson #1, if anyone was listening? Check your girth is tight before mounting #mongolderby2018 #whoops

https://twitter.com/mongolderbylive/sta ... 8437601280

:')


T zal je gebeuren zo vlak voor de start... goed voor t vertrouwen haha xD

Wijslander

Berichten: 5781
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [BLOG] Mongol Derby 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:15

Stoere paardjes zijn het. :D

Myrsky

Berichten: 4123
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:59

Drifter schreef:
@Roadracer: de tweet die bij die foto geplaatst is:
Citaat:
Today riders have been meeting #mongolian horses and learning a thing or two from the experts. Lesson #1, if anyone was listening? Check your girth is tight before mounting #mongolderby2018 #whoops

https://twitter.com/mongolderbylive/sta ... 8437601280

:')

Lekker begin _O-

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 23:06

Leuk dat je weer gaat schrijven.
Ik ga weer volgen!

Hoe laat gaan ze nou Nederlandse tijd starten?