Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14021
Geregistreerd: 20-04-16

Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 12:55

Bokt.nl / Facebook
Medisch
Afbeelding
Facebook stal het Jachthuis


Sharon en Olaf van Stal Jachthuis te Winterswijk zijn zich afgelopen zaterdag kapot geschrokken. Op stal troffen ze hun paard Olli aan met meerdere verwondingen op het lichaam. Aan het hoofd van het paard bevinden zich vooral oppervlakkige wonden, andere wonden tonen ze liever niet.

Het stel vermoedt dat de verwondingen tussen 08:00 en 10:30 op zaterdagochtend zijn ontstaan en twijfelen over de toedracht. Via hun Facebookpagina roepen ze getuigen op zich te melden. Naar omstandigheden gaat het goed met Olli.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:19

Oei. Beiden oud collega’s van mij. Veel sterkte.

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:21

Dat is vreemd.Kan er iemand in de stal geweest zijn?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:24

Ik zie op de foto een paard met veel jeuk. Kan hij de letsels zelf niet hebben toe gebracht door schuren.

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:33

De letters A en Z zijn in zijn hoofd gekrast!

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:42

beatje schreef:
Ik zie op de foto een paard met veel jeuk. Kan hij de letsels zelf niet hebben toe gebracht door schuren.

Dit.

Deze 'wonden' zien er uit als schuurwonden.

pien_2010

Berichten: 43214
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:43

Monique1963 schreef:
De letters A en Z zijn in zijn hoofd gekrast!



Ja ik zie het, wat erg :oo . Goed opgemerkt!

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:45

Monique1963 schreef:
De letters A en Z zijn in zijn hoofd gekrast!

Idd wat een zieke verschrikkelijke mensen lopen er rond

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:47

miesnaom schreef:
Monique1963 schreef:
De letters A en Z zijn in zijn hoofd gekrast!

Idd wat een zieke verschrikkelijke mensen lopen er rond


Dat zie ik er dan weer niet in. Als je letters in een paardenhoofd wil snijden zorg je toch dat dat letters zijn en niet allerhande losse krassen die vaaglijk op letters lijken? Of hebben jullie betere foto's dan die in de OP?

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:48

Monique1963 schreef:
De letters A en Z zijn in zijn hoofd gekrast!


Wtf..

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:50

:(
Laatst bijgewerkt door Coloured op 20-08-18 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:50

eenitraM schreef:
beatje schreef:
Ik zie op de foto een paard met veel jeuk. Kan hij de letsels zelf niet hebben toe gebracht door schuren.

Dit.

Deze 'wonden' zien er uit als schuurwonden.

Toevallig in de vorm van letters? :\

Volgens mij is een zieke geest hier de schuldige.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:51

Volgens facebook heeft het paard meer wonden dan alleen het hoofd maar die zijn NSFW.

Ze gevrn ook aan de twijfelen over de oorzaak, of het idd zelf gedaan is of toegebracht.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:51

Dat zie ik er dan weer niet in. Als je letters in een paardenhoofd wil snijden zorg je toch dat dat letters zijn en niet allerhande losse krassen die vaaglijk op letters lijken? Of hebben jullie betere foto's dan die in de OP?[/quote]
Op die tweede foto zie je het toch erg duidelijk?
Die A en Z zijn daar geen losse krassen.

MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:55

Zo lastig te zeggen altijd.. Net nieuwe stallen gebouwd dus wie weet toch een hoekje of scheurtje waaraan hij heeft proberen te krabben. Of iemand met kwade bedoelingen.. Vraag me wel af hoe de andere wonden er aan toe zijn. Misschien is daar meer aan af te leiden.

Los daarvan sneu voor het beestje. Hoop dat die er snel beter uitziet.

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:02

Art_Ificious schreef:
Toevallig in de vorm van letters? :\

Volgens mij is een zieke geest hier de schuldige.

Ja.

Als er een spijker hangt en het paard gaat op en neer met het hoofd wordt er met gemak een A gesneden. Zelfde geldt voor de letter Z. Op en neer en je hebt de Z.

Een B,G,F,Y,Q,T gaat wat moeilijker.

Best logisch eigenlijk.

ellenimar
Berichten: 379
Geregistreerd: 18-09-09

Re: Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:06

Paard zn koppie ziet er iig ook niet erg glanzend uit......en ja in een paniek kunnen ze zichzelf lelijk verwonden?

Rizette
Berichten: 4347
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:10

Heeft het paard zomereczeem of een schimmel waardoor het het hoofd zo kaal geschuurd heeft. Als je jeuk heel erg is schuren ze ook het hoofd wel kapot. Geen idee wat de andere wonden zijn maar als het paard op andere plekken ook erge jeuk heeft zou het zich daar ook kapot kunnen hebben geschuurd.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:11

Als je z’n hoofd verder ziet lijkt ‘ie al vaker geschuurd te hebben of een gevoelige huid te hebben in ieder geval, het ziet er niet glad en glanzend uit, ook bijna geen voorpluk.
En met dat warme weer en veel insecten willen ze nog wel eens extra schuren, er hoeft maar 1 uitsteeksel ergens te zitten en de huid is stuk.
Mijn paard had van de week blijkbaar jeuk bij zijn staart gehad en zo een plek naast zijn staart echt open geschuurd op blijkbaar dat toch wat uitstak in zijn stal...

Ik zeg niet dat het zoiets is, maar het lijkt aannemelijk...

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:13

Paard op mijn vorige werk heeft ooit met zijn kaak vast gezeten aan de stal, geen idee hoe hij het voor elkaar kreeg, maar je kon zo op zijn schedel kijken. Ook waren zijn voorbenen kapot waarschijnlijk uit paniek tegen de voerbak aan geslagen..

Kan ook nog zijn dat dit paard vast heeft gelegen en uit paniek met zijn hoofd tegen de stal oid heeft geslagen, maar dat moet nog wel te zien zijn aan de stal..

Vind het altijd zo jammer dat als mensen zelf de oorzaak niet weten ze meteen met vingers naar mensen gaan wijzen, zonder dat daar ook maar een beetje bewijs voor is.. Paarden doen soms gewoon stomme dingen helaas, en wij zijn ook maar mensen en zien ook wel eens wat over het hoofd wat helemaal niet erg is ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41578
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:17

CharmingS schreef:
Paard op mijn vorige werk heeft ooit met zijn kaak vast gezeten aan de stal, geen idee hoe hij het voor elkaar kreeg, maar je kon zo op zijn schedel kijken. Ook waren zijn voorbenen kapot waarschijnlijk uit paniek tegen de voerbak aan geslagen..

Kan ook nog zijn dat dit paard vast heeft gelegen en uit paniek met zijn hoofd tegen de stal oid heeft geslagen, maar dat moet nog wel te zien zijn aan de stal..

Vind het altijd zo jammer dat als mensen zelf de oorzaak niet weten ze meteen met vingers naar mensen gaan wijzen, zonder dat daar ook maar een beetje bewijs voor is.. Paarden doen soms gewoon stomme dingen helaas, en wij zijn ook maar mensen en zien ook wel eens wat over het hoofd wat helemaal niet erg is ;)


Waar zie jij dat vingerwijzen? Er wordt gevraagd of iemand iets gezien heeft, al dan niet een persoon of een worsteling van het paard zelf. Dat mogen ze toch vragen, me dunkt.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:19

_San87_ schreef:
CharmingS schreef:
Paard op mijn vorige werk heeft ooit met zijn kaak vast gezeten aan de stal, geen idee hoe hij het voor elkaar kreeg, maar je kon zo op zijn schedel kijken. Ook waren zijn voorbenen kapot waarschijnlijk uit paniek tegen de voerbak aan geslagen..

Kan ook nog zijn dat dit paard vast heeft gelegen en uit paniek met zijn hoofd tegen de stal oid heeft geslagen, maar dat moet nog wel te zien zijn aan de stal..

Vind het altijd zo jammer dat als mensen zelf de oorzaak niet weten ze meteen met vingers naar mensen gaan wijzen, zonder dat daar ook maar een beetje bewijs voor is.. Paarden doen soms gewoon stomme dingen helaas, en wij zijn ook maar mensen en zien ook wel eens wat over het hoofd wat helemaal niet erg is ;)


Waar zie jij dat vingerwijzen? Er wordt gevraagd of iemand iets gezien heeft, al dan niet een persoon of een worsteling van het paard zelf. Dat mogen ze toch vragen, me dunkt.


;) Daar
Citaat:
Volgens mij is een zieke geest hier de schuldige.


Waarom meteen daarvan uit gaan..

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:23

Het lijkt zo voor mij in eerste opzicht alsof het paard het zelf heeft gedaan. Wij hebben een eczemer en die heeft het ook weleens zo, welliswaar niet zo ernstig.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de rest van de wonden.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:30

Rizette schreef:
Heeft het paard zomereczeem of een schimmel waardoor het het hoofd zo kaal geschuurd heeft. Als je jeuk heel erg is schuren ze ook het hoofd wel kapot. Geen idee wat de andere wonden zijn maar als het paard op andere plekken ook erge jeuk heeft zou het zich daar ook kapot kunnen hebben geschuurd.

Ik wilde dit ook zeggen.
Dier ziet eruit alsof het zowieso last heeft van schimmel of jeuk.
Vind de verklaring een stuk logischer dat het dier flink jeuk oud heeft en zich in zijn nieuwe stal heeft verwond.

santje44
Berichten: 51
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Oldebroek

Re: Paard ernstig gewond aangetroffen, twijfels over de oorzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:33

Zoals ik het lees zijn er naast de vertoonde verwondingen ook verwondingen die ze niet op de media plaatsen of heb ik het zo verkeerd gelezen.