Paardenmest opruimen staat niet in APV gemeente Dordrecht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:23

Ik fiets veel en heb afgelopen jaren meer dan eens een fietser onderuit zien gaan die in het donker op een onverlicht fietspad (of overdag in een onoplettend moment) tijdens of na een regenbui een hoopje mest over het hoofd had gezien. "Maar na de regen van morgen is het weg" was niet echt iets waar die mensen veel aan hadden op dat moment..

Rosebud

Berichten: 2008
Geregistreerd: 26-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:28

Niet op het fietspad? Nooit van gehoord en dan kan ik nooit meer op buitenrit. (Geen ruiterpaden binnen een straal van 20 km)

Ik rijd mijn paard zoveel mogelijk in de berm (vooral bij tegenliggers ga ik goed aan de kant of stil staan)
Poep schuif ik inderdaad altijd in de berm. Maar mij is bekend dat dit buiten de bebouwde kom op een 60 km weg niet hoeft. (Ligt ook altijd genoeg modder of poep van boeren)

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:30

Hoopjes zijn echt niet in een paar dagen weg. Zou wel makkelijk zijn. Had je ook geen mestbult meer :P

Ik ben van mening dat opeen fietspad wij te gast zijn en daar ruim je op.
Heb je daar geen zin in blijf je maar thuis.
Dat bruggetje is echt schandalig. Hoe krijg je als ruiter een negatief imago.

In de bebouwde kom op straat ruim je op. Rij je eventueel maar terug.
Buiten de bebouwde kom op straat vind ik opruimen niet nodig.
Mest kun je daar verwachten vind ik in het buitengebied. (uiteraard op het fietspad wel opruimen, daar mogen we al niet komen en zijn buitenaf altijd bermen naast)



@Grace, de berm is ook de juiste plaats, daar horen wij.
Berm, ruiterpad of weg. Geen voet of fietspad.

Janine1990

Berichten: 43810
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:35

BarbaLala schreef:
Ik snap überhaupt niet waarom er zo spastisch gedaan wordt over mest op de rijbaan of fietspad. 2x een regenbui en het is weg. Je kunt er prima omheen als je er niet doorheen wil. Het is een natuurproduct en tig keer liever mest van een planteneter dan van een vleeseter.

Van je paard afstappen en mest opruimen of zelfs na het rijden terug gaan en mest opruimen zou ik niet eens aan beginnen, get over it. :')


In juli is er in mijn wijk een dame met haar paard langs gewandeld (op zn nederlands, dus aan het halster!), paard heeft gepoept. Het lag er twee weken geleden nog.

In de winter heb je misschien gelijk wat betreft de regenbuien. Maar voor de afgelopen zomer zeker niet.

Hoe dan ook zwaar asociaal om het te laten liggen. Het is smerig, trekt ongedierte aan en word glad bij onvoldoende regen.

Nielojram

Berichten: 7807
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 15:54

Lennox schreef:
Een zak aan de kont van mijn paard is ook geen optie... wil niet eerdere keer als ik een buitenritje ga doen mijn familie bellen om vast voor de zekerheid afscheid van ze te nemen.



_O-

Voor de rest eens, gewoon even opruimen, na de rit.

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 17:18

StalNollie schreef:
Ik kan het me voorstellen maar dan nog is het volgend de wet nog zo geregeld en kun je dus een boete krijgen!


Dan moet ik in mn 18 jaar de eerste boete nog ontvangen. Heb al meermaals gezellig staan babbelen met politie en die vinden de regel zelf ook onzin. Ga jij dan de weg op? Of kies je voor netjes de veiligheid voorop? Daar gaan ze je niet voor beboeten.

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 23:02

BarbaLala schreef:
Amanda schreef:
En dat is nu precies waarom mensen zich er zo aan irriteren :))
Ik heb ooit eens op een fietspad gereden waar hoop na hoop lag. Daar viel niet omheen te rijden. Met als gevolg dat meerdere fietsers met nat weer (want die hopen waren echt niet na 2 regenbuien weg) uit zijn gegleden. Ook jonge kinderen en wielrenners met een behoorlijke vaart. De hopen hebben er zeker een week of 4 gelegen.
Ik vind het asociaal om de mest te laten liggen. Schuif het inderdaad aan de kant, of leer je paard in de berm te mesten waar niemand er last van heeft.


Misschien kijk jij met andere ogen, maar daar kan je prima omheen? Er over uitglijden lijkt me heel erg stug, het is geen olie of mul zand :+
Regent het niet dan droogt het wel in, hoe dan ook is het geen onoverkomelijk probleem en snap ik werkelijk niet dat mensen zich er druk om maken.


En als het gros van de Nederlanders er klaar mee is en je opeens tot de ontdekking komt dat ze hebben afgesproken dat paarden niet meer in het verkeer thuis horen of dat het gedogen op het fietspad opeens is afgelopen, dan snap je vast ook niet hoe dat komt. Er stond laatst al een stuk op Bokt over een gemeente die paardrijden op het fietspad niet meer gedoogd vanwege de mest. En ik zal je een geheimpje vertellen, dat komt niet door de mensen die wel de moeite nemen om hun mest op te ruimen...

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 23:07

Als ik het goed begrijp gaat het ook over groepen ruiters met paarden die buitenritten maken, dan zijn het een hoop hopen stront :oo :r

Ik rij even terug na mijn rit , met de auto, om de boel op te schepen, wel zo netjes als mijn paard poept in een woonwijk.

cp112

Berichten: 14736
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 00:06

Grace schreef:
Niet op het fietspad? Nooit van gehoord en dan kan ik nooit meer op buitenrit. (Geen ruiterpaden binnen een straal van 20 km)

Ik rijd mijn paard zoveel mogelijk in de berm (vooral bij tegenliggers ga ik goed aan de kant of stil staan)
Poep schuif ik inderdaad altijd in de berm. Maar mij is bekend dat dit buiten de bebouwde kom op een 60 km weg niet hoeft. (Ligt ook altijd genoeg modder of poep van boeren)




En dat laatste mag ook niet! Staan fikse boetes op namelijk.

Gevalletje als hij in de sloot springt doe jij het dan ook?