Poppen en Den Elzen aan de leiding na dressuur WK Paramennen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Poppen en Den Elzen aan de leiding na dressuur WK Paramennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 13:23

knhs
Aangespannen rijden

Afbeelding
Jaques Poppen. Foto door aniek1985

Bij het WK Enkelspan- en Paramennen in Kronenberg is woensdag de dressuur afgewerkt voor de paramenners. Deze eerste wedstrijddag werd een groot succes voor de Nederlanders. In Grade I gaat Jacques Poppen aan de leiding en in Grade II Francisca den Elzen. Ook het Nederlandse team staat daarmee voorlopig op de eerste plaats.

De menners moesten vandaag onder wisselende weersomstandigheden rijden.
Poppen rijdt dit WK met Anniek, die hij zijn ‘tweede paard’ noemt, maar de merrie doet niet meer onder voor zijn crack Pp. De merrie danste lichtvoetig door de proef en toonde spectaculaire verruimingen. Alle juryleden beloonden de proef met een eerste plaats. De score van Poppen kwam op 37,78 strafpunten en daarmee staat hij ruimschoots aan de leiding. Achter Poppen kwam de Duitse titelverdediger Heiner Lehrter met een score van 45,94. Een trotse Jacques Poppen vertelt: “Ik heb genoten van mijn proef en ben waanzinnig trots op mijn team en mijn paard. Ik kon haar na het afwenden bij C gelijk mooi bewerken en heb gewaagd gereden. Daardoor ontstonden misschien wat kleine foutjes, maar Anniek heeft het fantastisch gedaan.”
Martje Witvoet en Dinja Steenkamp staan op de plaatsen 5 en 6.

Grade II
Aan het einde van de middag was het de beurt aan de deelnemers in Grade II. Hier was het Francisca den Elzen die de show stal. In de stromende regen reed ze met Albrecht’s Hoeve’s Lars een fantastische proef. Een hele fijne aanleuning en mooie verruimingen brachten haar de overwinning in het eerste wedstrijdonderdeel. Niemand in Grade 2 scoorde onder de vijftig strafpunten, maar Francisca zette 39,69 op het scorebord.
Aad van Marwijk staat op een voorlopige derde plaats, Ingmar Veneman zevende.

In het landenklassement gaat Nederland ook aan de leiding.

Resterend programma van het WK in Kronenberg:
Donderdag 30 augustus
08.30 -17.15 uur WK Enkelspan dressuur
20.00 uur Nations Games & Party

Vrijdag 31 augustus
08.30 - 17.15 uur WK Enkelspan dressuur
20.00 uur Prijsuitreiking dressuur & Party

Zaterdag 1 september
08.30 - 17.30 uur WK Enkelspan marathon & WK Paramennen marathon
20.00 uur Prijsuitreiking Marathon & Party

Zondag 2 september
08.30 - 17.30 uur WK Enkelspan vaardigheid & WK Paramennen vaardigheid

Kijk hier voor alle startlijsten en uitslagen.

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Poppen en Den Elzen aan de leiding na dressuur WK Paramennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 16:57

*\o/* *\o/* *\o/*