Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paardenmarkt van Rolde begint met twee paarden

 
Profiel   

rtv drenthe
Overige


De paardenmarkt van Rolde begon vandaag met twee paarden. Pas na achten kwamen daar nog een paar bij.

"Ja, dat is weinig. Of eigenlijk is het gewoon triest", zegt bestuurslid Tienus Berkepies van de Roldermarkt. "Ik denk wel dat het iets is waar we in de toekomst rekening mee moeten houden. Ik vind het ook niet eerlijk om het steeds maar weer over die aantallen paarden te hebben. We weten allemaal dat die paardenmarkt niet meer het ding is."

Andere activiteiten
Ondanks de enorme afname van paarden voor de paardenmarkt gaat de organisatie er toch mee door. "Die twee paarden zijn toch de wortels. Zo zijn we begonnen met elkaar. Er zijn heel wat tradities die zijn veranderd, dus ook de paardenmarkt", aldus Berkepies.

Om het edel dier toch te behouden voor de Roldermarkt, worden er tal van andere paardenacitviteiten georganiseerd. Zo is er een concours, een draverij met Friese paarden en een wedstrijd 'springen zonder zadel'.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 17:26 



 
Profiel   

Berkepies :+

:=

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 20:31 



 

Karma schreef
Berkepies :+

:=
_O- Ook het feit dat je er iets van moet zeggen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 20:38 



 

_O-
Tot zover de nuttige reacties op dit nieuws.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 20:47 



 
Profiel   

Sorry nog 1 reactie... Hilarisch dit

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 21:05 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Karma schreef
Berkepies :+

:=
_O- Ook het feit dat je er iets van moet zeggen. :')


Ik heb de laatste tijd last van kinderachtige buien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 21:10 



 
Profiel   

Ik had die hele naam niet gezien... Tot er reacties waren toch eens gekeken na de tekst had alleen het filmpje bekeken

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 21:14 



 
Profiel   

Het lijkt misschien een gekke naam, maar is van oorsprong Engels. Berke Khan was de kleinzoon van de grote Dzjengis Khan. Hij was lang niet zo bloeddorstig als zijn illustere opa en stond in zijn tijd, ergens tussen 1200 en 1300 meen ik, vooral bekend om zijn bakkunsten. Dit is door zijn nazaten met succes uit de geschiedenisboeken gehouden omdat zij zich hier erg voor schaamden. Een Engelsman is begin vorige eeuw bij toeval op de recepten van Berke gestuit en heeft deze in een modern jasje
gestoken. Hij had hier zoveel succes mee dat deze baksels wijd en zijd beroemd zijn geworden onder de naam Berkepies. ( pie is taart op zijn Engels ). Banketbakker heeft toen zijn naam laten verandren in Berkepies. Deze mijnheer hierboven zal van origine engels zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 21:21 



 
Profiel   

truus1957 schreef
Het lijkt misschien een gekke naam, maar is van oorsprong Engels. Berke Khan was de kleinzoon van de grote Dzjengis Khan. Hij was lang niet zo bloeddorstig als zijn illustere opa en stond in zijn tijd, ergens tussen 1200 en 1300 meen ik, vooral bekend om zijn bakkunsten. Dit is door zijn nazaten met succes uit de geschiedenisboeken gehouden omdat zij zich hier erg voor schaamden. Een Engelsman is begin vorige eeuw bij toeval op de recepten van Berke gestuit en heeft deze in een modern jasje
gestoken. Hij had hier zoveel succes mee dat deze baksels wijd en zijd beroemd zijn geworden onder de naam Berkepies. ( pie is taart op zijn Engels ). Banketbakker heeft toen zijn naam laten verandren in Berkepies. Deze mijnheer hierboven zal van origine engels zijn


Bedankt, leuk om te weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 21:42 



 
Profiel   

Oh wat grappig, dat zal ik aan Tienus vertellen.

Even een aanvulling op het nieuwsartikel:
De Roldermarkt is een zesdaags feest voor het dorp en omliggende dorpen en het paard blijft op dit feest centraal staan. Dat er maar erg weinig paarden/pony's aangeleverd worden heeft weinig te maken met het succes van de Roldermarkt.
De ponyshow met daarop aansluitend het springen zonder zadel was weer een flinke publiekstrekker. De winnaar van laatstgenoemde rubriek (Tom Werkman) sprong zonder zadel over een hindernis van 1,55m. Een knappe prestatie waarmee hij naast een leuke som startgeld ook een envelop met 250 euro in ontvangst mocht nemen.

Naast de paardenactiviteiten op de dinsdag, waren er gedurende de week nog tal van andere hippische evenementen. De fjordenkeuring op zaterdag, het concours hippique op zondag en het tuigpaarden- en Friezen Stratenconcours op maandag waren drukbezochte activiteiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 09:11 



 
Profiel   

truus1957 schreef
Het lijkt misschien een gekke naam, maar is van oorsprong Engels. Berke Khan was de kleinzoon van de grote Dzjengis Khan. Hij was lang niet zo bloeddorstig als zijn illustere opa en stond in zijn tijd, ergens tussen 1200 en 1300 meen ik, vooral bekend om zijn bakkunsten. Dit is door zijn nazaten met succes uit de geschiedenisboeken gehouden omdat zij zich hier erg voor schaamden. Een Engelsman is begin vorige eeuw bij toeval op de recepten van Berke gestuit en heeft deze in een modern jasje
gestoken. Hij had hier zoveel succes mee dat deze baksels wijd en zijd beroemd zijn geworden onder de naam Berkepies. ( pie is taart op zijn Engels ). Banketbakker heeft toen zijn naam laten verandren in Berkepies. Deze mijnheer hierboven zal van origine engels zijn


Zit je ons nu allemaal in het ootje te nemen? :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 10:02 



 

Is daar een vrij normale naam.. mijn ex zijn oma heet ook zo. Haar meisjesnaam is helemaal hilarisch icm berkepies, maar dat zet ik hier niet neer :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 12:25 



 
Profiel   

Relaxed schreef
Is daar een vrij normale naam.. mijn ex zijn oma heet ook zo. Haar meisjesnaam is helemaal hilarisch icm berkepies, maar dat zet ik hier niet neer :')


vertel :') :') nou wil ik t weten

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 12:54 



 

NathalietjeB schreef
Relaxed schreef
Is daar een vrij normale naam.. mijn ex zijn oma heet ook zo. Haar meisjesnaam is helemaal hilarisch icm berkepies, maar dat zet ik hier niet neer :')


vertel :') :') nou wil ik t weten


PB :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 13:04 



 
Profiel   

Ik wil peebee!!!! :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 14:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen