Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Tryon bereidt zich voor op orkaan Florence *update*

 
Profiel   

knhs
Overige


De organisatie van de FEI Wereldruiterspelen heeft een statement opgesteld naar aanleiding van de naderende orkaan Florence, die naar verwachting donderdag aan land komt in North-Carolina. Het Tryon International Equestrian Center (TIEC) ligt ongeveer 350 kilometer landinwaarts, nog voorbij de plaats Charlotte.

“Op de locatie in Tryon is een weerstation gesitueerd van waaruit de organisatie iedere zes uur van updates wordt voorzien. Mocht orkaan Florence - die vooralsnog oostelijk langs Tryon lijkt te gaan - van richting veranderen, dan wordt de frequentie van de updates opgevoerd zodat iedereen op de hoogte is van de actuele situatie.

Er zijn al noodplannen paraat, mocht er komende dagen extreem weer optreden. Er zijn onder andere noodvoorzieningen om personeel en paarden te herbergen.

Er zijn 1188 vaste stallen op het TIEC en alle permanente gebouwen voldoen aan de normen van de ‘International Building Code’ en kunnen minstens windsnelheden van 144 kilometer per uur aan. Tijdens orkaan Irma in augustus en september vorig jaar is TIEC gebruikt als toevluchtsoord voor paarden uit vijf verschillende Amerikaanse staten.

Samen met het ministerie van USDA (United States Department of Agriculture) wordt ervoor gezorgd dat alle paarden tijdens extreem weer gehuisvest zullen worden in vaste stallen en niet in tenten. Er wordt samengewerkt met drie verschillende elektriciteitsbedrijven en er zijn vele noodgenerators ter plaatse. Ook zijn er noodvoorzieningen voor drinkwater. Niet alleen voor de paarden zijn volop maatregelen getroffen, ook voor mensen is veilig onderdak georganiseerd."

Bij extreem weer worden o.a. de volgende maatregelen getroffen:
• Alle paarden op het terrein worden in een vaste stal geplaatst;
• Alle grooms op het terrein worden ondergebracht in de gebouwen op het terrein;
• Voor al het personeel wordt veilig onderdak geadviseerd;
• Er is continu contact met de luchthavens en vliegmaatschappij Emirates over mogelijke maatregelen aangaande aankomst en vertrek van paarden;
• De tenten van de standhouders in het promodorp worden verkleind en extra gezekerd;
• Er worden extra drainage systemen aangesloten om het overtollige water te lozen;
• Aanbod van extra brandstof voor transport van auto’s en vrachtwagens;
• Voorbereidingen zijn getroffen om alle aankleding, vlaggen en schermen van het terrein te verwijderen;

De eventuele beslissing om het programma van de FEI Wereldruiterspelen te wijzigen wordt gedaan conform artikel 109.12 uit de ‘FEI General Regulations’ en hebben als doel om de veiligheid en het welzijn van alle paarden en mensen te garanderen.

Kijk voor actuele berichtgeving over het weer in Tryon ook op https://tryon2018.com/article/tryon-201 ... er-updates. Ook op de website van de KNHS worden zoveel mogelijk updates geplaatst.

Klik op onderstaande afbeelding voor een video van de persconferentie:


Update:
Woensdag gaf de ‘National Weather Service’, die tijdens de FEI Wereldruiterspelen gestationeerd is op het Tryon International Equestrian Center in Tryon, een update over de weerverwachting. Orkaan Florence zal volgens de huidige verwachtingen vrijdagavond aan land gaan bij de staten North- en South-Carolina. Naar verwachting zal als gevolg hiervan op zondagavond tot maandag en mogelijk dinsdag zware regenval zijn in het gebied op en rond TIEC, met flinke windkracht en windvlagen op zondagavond. De onweersbuien van vandaag en donderdagmiddag zijn niet gerelateerd aan orkaan Florence. Op dit moment zijn er nog geen wijzigingen in de vluchtschema’s van de wedstrijdpaarden.

Gerelateerd bericht:
[VN] Tryon 2018: Orkaan Florence op komst



Laatst bijgewerkt door aniek1985 op 13-09-18 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Update toegevoegd

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 17:57 



 
Profiel   

Wat goed!
Toch mooi om te lezen dat ze er alles voor doen om paard en mens veilig te houden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 21:01 



 
Profiel   

Ik hoop dat ze ook voorbereid zijn op overstromingen die de orkaan kan veroorzaken, ook als de orkaan wel langs Tryon gaat..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 23:06 



 
Profiel   

Er wordt idd veel neerslag verwacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 23:42 



 
Profiel   

Tryon overstroomde al met een nattere dan normale winter... Florence brengt flink wat meer neerslag met zich mee!
Er word verwacht dat er meer dan een halve meter water zal vallen :o

Helaas kunnen de paarden niet verplaatst worden omdat Tryon een quarantaine zone is. Helaas extra kans op koliek tijdens zo'n storm, en er kan dus niet naar de kliniek gereden worden. Hopen dat ze een droog plekje kunnen vinden. Plus dat er waarschijnlijk veel bomen omzullen vallen met de natte grond, modder stromen, etc. Aangezien stroom in de US nog bovengronds is betekend dat dus dat er geen electriciteit zal zijn...

Vind dat ze wel erg optimistisch klinken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 02:36 



 
Profiel   

Is het bestuur net zo eerlijk hier over als dat ze waren met de vorderingen van het algehele complex??

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 07:33 



 
Profiel   

Is daar bij het toekennen van de WEG aan Tryon nou werkelijk niet over nagedacht dat Tryon in Hurricane season in een risico gebied ligt? Daar begint de veiligheid toch? Eerst nadenken en niet alleen die locatie kiezen die het financieel het leukst voor elkaar heeft. Hier heeft de FEI wel een steek laten vallen vind ik.

Als ik lees dat in North Carolina oa de gevangenen al geëvacueerd worden ben ik er niet zo gerust op. Zou toch verschrikkelijk zijn als hierdoor paarden geblesseerd of getraumatiseerd worden. Zonde van zo'n mooi evenement dat er nu zo'n dreiging boven hangt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 08:24 



 
Profiel   

Begin mij af te vragen als er zoveel regen gaat vallen of het wel kan doorgaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 08:35 



 
Profiel   

Komen die ruiters eerst op een bouwwerf terecht, krijgen ze dan nog een orkaan over zich heen :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 10:40 



 
Profiel   

oji Tryon zelf ligt nog redelijk landinwaarts en is dus niet zo gevoelig als de kust normaal gesproken. Dit is echter wel een hele zware tante en lijkt volgens sommige modellen zelfs recht op Charlotte (stad vlakbij) af te gaan stevenen. En een cat2 orkaan op land richt ook nog genoeg aan.

Wat vandaag en morgen verreden wordt zal nog niet super veel last hebben, maar vanaf het weekend wordt andere koek

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 11:12 



 
Profiel   

Ik zou niet gerust zijn als ik daar zat. Ik hoop maar dat alles goed gaat met de paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 12:52 



 
Profiel   

https://nieuws.weeronline.nl/12-9-2018- ... -florence/

Groot ding

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 12:53 



 
Profiel   

Endurance is iig van start! En nog droog..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 12:59 



 
Profiel   

Pf dan moet je je als ruiter ook goed kunnen afsluiten. Lijkt me maar wat spannend. Of die nou niet of wel langs gaat, volgens mij merk je het sowieso wel iets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 13:01 



 
Profiel   

Citaat
Organizers are working with the USDA to ensure that, in the event of extreme weather, all horses in the post-arrival quarantine facilities will be stabled in Barn 5, not in the tent extension.

Three different electrical suppliers are on hand and have numerous generators on-site. There are also two high-volume wells on the property, both of which are attached to the emergency generators and which supply drinkable water.

In the event of severe weather that will impact TIEC, the contingency plan will include:
• Accommodating all horses on-venue in permanent barns
• Moving grooms accommodated on-site to permanent buildings on-venue
• Advising on secure sheltering locations for all personnel
• Continuing discussions with airports and Emirates airline (through Peden Bloodstock/Dutta Corporation) on any necessary steps regarding horse arrivals/departures.
• Ensuring smaller tents in vendor area are tie-strapped together for security (large tents are designed to withstand winds of up to 90mph)
• Carrying out additional drainage/water channeling
• Purchasing additional fuel tanks and fill all fuel tanks
• Preparing to remove fence scrim already installed
• Taking down flags


https://horse-canada.com/horse-news/weg-weather-update/

Ze zijn er dus wel klaar voor :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 13:17 



 
Profiel   

Maar een halve meter water afvoeren wordt alsnog een uitdaging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 13:19 



 
Profiel   

Dit lijkt me behoorlijk spannend. Wat Horsetimexl zegt, daar moet je je dan wel van af kunnen sluiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-18 14:01 



 
Profiel   

Jeetje dat je daar heengaat/blijft met je paard(en), ik zou echt ver weg gaan.. Maarja ze zijn het daar wel gewend denk ik
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-18 15:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen