Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Tryon 2018: Herstart WK Endurance na eerste loop

 
Profiel   

knhs
Endurance


Het WK Endurance in Tryon 2018 is van start. Marijke Visser is voortvarend begonnen en rijdt in de kopgroep. De andere amazones van Team NL rijden iets achter de kopgroep in het enorme deelnemersveld van ruim 100 combinaties.

Update
De start is enorm chaotisch verlopen waardoor sommige deelnemers veel te laat vertrokken.

08:30 uur - Er is zojuist besloten om de wedstrijd na de eerste loop te herstarten. 45 minuten nadat de laatste deelnemer de eerste loop heeft uitgereden start de wedstrijd opnieuw voor alle deelnemers over de resterende 120 kilometer.

DE HERSTART VAN DE ENDURANCE IS OM 17.15 UUR (Nl tijd, 11.15 lokale tijd)

11.30 uur De Nederlandse combinaties zijn inmiddels weer goed onderweg. Alleen Jeanette Wilhelm heeft besloten niet meer van start te gaan. "Vanaf dag 1 liep het hier net met de organisatie. Iedere dag hebben we frustraties gehad en nu is mijn grens bereikt. Ik vind het waardeloos georganiseerd", licht Wilhelm haar besluit toe.
Het niet van start gaan van Wilhelm is vervelend voor het team, Zij is nu het streepresultaat en het team mag geen enkele tegenslag meer hebben.

13.00 uur - Marijke Visser rijdt ongeveer 6 Minuten achter de kopgroep.

13.53 uur - Marijke op positie 17 weer vertrokken voor tweede lus na de herstart.

Ook paarden van Leonie Schoonderwoert en Jarmilla Lakeman goed na eerste lus.



Laatst bijgewerkt door aniek1985 op 12-09-18 20:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Update toegevoegd

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 15:59 



 
Profiel   

Dan is dat eerste rondje dus voor nop gereden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 16:05 



 
Profiel   

Jeetje zoiets zou toch niet mogen gebeuren op zo'n wedstrijd!

Ik vraag me af wat er dan gebeurd is bij de start dat het zo chaotisch is verlopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 16:06 



 
Profiel   

Citaat
08:30 uur - Er is zojuist besloten om de wedstrijd na de eerste loop te herstarten. 45 minuten nadat de laatste deelnemer de eerste loop heeft uitgereden start de wedstrijd opnieuw voor alle deelnemers over de resterende 120 kilometer.



orps dat is nogal een beslissing, je zou denken dat iedereen weet hoe laat er gestart wordt en waar de startlijn is.

Heeft dit te maken met het weer of omdat er nog zolang gewerkt is aan de faciliteiten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 16:08 



 
Profiel   

Zijn die paarden niet hartstikke moe nu?
wel een beetje flauw, heb je die wedstrijd uitgereden moet je opnieuw beginnen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 16:09 



 
Profiel   

Die paarden hebben 1 rondje van 40 km gelopen. In totaal moeten ze 160 km dus die paarden zijn nog niet moe. Is wel 40 km voor niets, da's wel jammer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 16:10 



 
Profiel   

Probleem zit hem vooral in de paarden die nu al veel hebben gegeven om in de kopgroep te kunnen rijden. Want die moeten nu een tweede keer proberen los te komen van de rest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 16:12 



 
Profiel   

Belachelijk dat dit kan zeg op zo’n grote wedstrijd. Jammer inderdaad voor Marijke visser en de andere kopgroepruiters want die hebben waarschijnlijk al veel gegeven om in de kopgroep te komen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 16:49 



 
Profiel   

Ik heb het vandaag met groot ongeloof gevolgt en ben heel benieuwd hoe de FEI hier na vandaag op gaat reageren. Dit mag op dit niveau gewoon niet gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 17:02 



 
Profiel   

Maar dit kan toch niet?? Je kan toch niet verwachten dat je bij een wedstrijd die al 25% verreden is opnieuw begint??

EDIT: ok ik begrijp dat ze niet die 40km nog eens moeten doen, maar dat ze dus alleen de resterende kilometers opnieuw moeten doen, en dus opnieuw starten met een x standaard minuten tussen de deelnemers?
Is nog steeds heel erg oneerlijk...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 19:25 



 
Profiel   

die ene Nederlandse start niet meer volgens horses. het klinkt niet heel professioneel, maar tot nu toe sowieso niet zoveel positiefs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 19:36 



 
Profiel   

Molfre schreef
Maar dit kan toch niet?? Je kan toch niet verwachten dat je bij een wedstrijd die al 25% verreden is opnieuw begint??

EDIT: ok ik begrijp dat ze niet die 40km nog eens moeten doen, maar dat ze dus alleen de resterende kilometers opnieuw moeten doen, en dus opnieuw starten met een x standaard minuten tussen de deelnemers?
Is nog steeds heel erg oneerlijk...


waarom is dat oneerlijk?
De organisatie maakt een klein foutje door er een paar het bos in te sturen en corrigeerd de fout op de best mogelijke manier.

Ik weet niet precies waarom de race niet een dag later alsnog verreden kon worden, weersomstandigheden? beschikbaarheid vets? enz.

Maar er zijn voor zo een evenement dan maar weinig opties open, de optie geen kampioenschap wordt ten alle tijde vermeden.

dan blijft er maar een optie over en dat is neutraliseren en een herstart.

Het wordt zo wel een unieke WEG,

las kort geleden dat een brabants / Limburgse gemeente de WEG ook graag binnenhaalt, dit is ff een aandachtspuntje want zonder ervaren hulptroepen is het een groot bos oerwoud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 19:44 



 
Profiel   

@BMHP het oneerlijke eraan is dat sommige ruiters uit het veld gehaald zijn en dus niet de 40km hebben gereden of bvb veel langzamer. De tweede start is dus geen neutrale start.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 20:21 



 
Profiel   

FelineNanet schreef
@BMHP het oneerlijke eraan is dat sommige ruiters uit het veld gehaald zijn en dus niet de 40km hebben gereden of bvb veel langzamer. De tweede start is dus geen neutrale start.

dat had ik wel uit het FEI statement gehaald?

straks ff zoeken of ik iets kan vinden om te volgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 20:30 



 
Profiel   

Dit is informatie uit het veld. Veel livestreams liggen eruit. Er zijn een paar mensen die vanuit usa updaten op facebook (endurance groep) of via tawqeet kun je de ruiters volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 20:33 



 
Profiel   

Maar als er mensen uitgehaald zijn en er nu een herstart is, mogen die dan niet starten dan? Neutralisatie is iedereen opnieuw toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 20:51 



 
Profiel   

beste info heb ik hier:

https://www.facebook.com/Enduranceveren ... __tn__=K-R

en tacker via de link van Feline

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 20:57 



 
Profiel   

friendly schreef
Maar als er mensen uitgehaald zijn en er nu een herstart is, mogen die dan niet starten dan? Neutralisatie is iedereen opnieuw toch?



Ze zijn wel gestart maar hebben minder dan 40km gereden. Ik weet niet hoeveel, maar een aantal ruiters hebben een deel afgesneden toen woord kwam dat er dus een fout is gemaakt bij de start (ze wilden basically naar ik begreep iedereen weer in de VG hebben). Door de chaos is 1 groep eerder gestart dan de andere en daarom werd uiteindelijk ook een nederlander ergens 15 minuten tegengehouden. Uiteindelijk gezegd we gaan een restart doen, maar niet van de 160 maar van 120. 200km wordt immers veel te veel. Dus toen alles binnen was van rondje 1 (niet iedereen 40km en niet iedereen op topsnelheid) hebben ze 45 minuten resttime gehad voor de restart was.

Ofwel complete chaos :')
Dressuur kan je makkelijker verkassen naar een andere dag, met endurance is dat toch echt een stuk lastiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 21:50 



 
Profiel   

Kan iemand mij uitleggen wat re-exam en recovery betekend?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 22:22 



 
Profiel   

Ik vond het 4 jaar geleden in Caen voor de bezoekers niet overal zo fantastisch georganiseerd, maar dat valt in het niet bij dit :oo
Op zo'n evenement zouden zulke dingen echt niet moeten kunnen gebeuren...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 22:36 



 
Profiel   

lanouska schreef
Kan iemand mij uitleggen wat re-exam en recovery betekend?

[ [url=m/7nrS7b.png]Afbeelding[/url] ]

Ik vermoed een herkeuring ivm te hoge waardes :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 22:37 



 
Profiel   

Re exam is verplichte keuring vlak voor vertrek voor de volgende ronde. Recovery is te hoge hartslag bij aanbieden, zijn dan nogmaals aan het koelen om nog een keer aan te bieden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 23:14 



 
Profiel   

:evaw: De gehele wedstrijd gecanceld!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-18 00:00 



 
Profiel   

Wow, ik lees het net, dat is apart!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-18 00:08 



 
Profiel   

Mensen zijn ook echt boos (en terecht denk ik).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-18 00:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen