Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

[VIDEO]Tryon 2018: Dressuurteam vijfde na eerste dag

 
Profiel   

knhs
Dressuur

[ img ]
Hans Peter Minderhoud en GLOCK's Dreamboy N.O.P. Foto: FEI

Na de eerste dag van de landenwedstrijd voor de dressuurruiters op de FEI World Equestrian Games, staan het Nederlandse team op een vijfde plaats. De achterstand op de nummers drie de Verenigde Staten en vier Engeland is echter minimaal.


Op deze eerste dag kwamen voor Team NL Madeleine Witte-Vrees met Cennin en Hans Peter Minderhoud met GLOCK´s Dream Boy N.O.P. aan de start. Maarten van der Heijden, directeur topsport van de KNHS en bij dit WK ook chef d’equipe van de dressuurruiters, is blij met de verrichtingen van vandaag. “Madeleine heeft een van haar beste proeven van het het seizoen neer gezet. De stap was prachtig en Cennin liet een sterke galop reprise zien. Alleen in piaffe had hij iets meer opgericht mogen blijven. Hans Peter had ook een sterk gereden proef met veel afdruk en schwung. Helaas had hij twee fouten die hem punten hebben gekost. Maar de piaffe, passage en appuyementen waren weer heel mooi. We moeten ook niet vergeten dat het pas de zesde Grand Prix is van dit paard. Het verschil met de Britten en de Amerikanen is klein. Als Emmelie en Edward morgen hun gebruikelijke niveau kunnen laten zien, kunnen we nog klimmen in het klassement.”

Super mee gedeald
Hans Peter Minderhoud vertelt na zijn proef die goed was voor 73.509%: “Ik was eigenlijk heel blij met de proef. Er zaten nog wel wat dingetjes in, maar goed, het is een jong paard en het is zijn eerste grote kampioenschap. Het was z'n eerste lang reis met een vlucht erbij. De eerste keer dat hij in zo'n grote arena liep met op het ene moment veertig graden en het volgende moment een hoosbui. Met al die omstandigheden heeft hij super gedeald. Ik was heel blij met de proef."
Over de kansen voor morgen zegt hij: "Edward en Emmelie zullen heel goed moeten rijden en hopen dat de andere landen steekjes laten vallen. Dan kan er misschien nog wel iets gebeuren. De wedstrijd is niet over voordat iedereen gereden heeft. Het kan nog alle kanten op. Al moet het wel echt meezitten voor ons om straks een medaille om de nek te hebben."
In het individuele klassement staat Minderhoud voorlopig zesde.

Klik op onderstaande afbeelding voor een video:


Goed gevoel

Madeleine Witte-Vrees ging als eerste Nederlander van start en scoorde met Cennin 72.966% in de Grand Prix. “We hebben er heel hard voor gewerkt. Ik ben blij dat ik nu met een goed gevoel, en nagenoeg foutloze proef, de baan uit kom. De piaffes hadden misschien iets mooier ’bovenin’ gekund. Maar de galoptour en de stap waren mooi. Ik ben gewoon heel tevreden. Het is mijn allereerste WK. De druk is best hoog. Cennin voelde van de week al heel goed en fit aan, maar het moet in de ring natuurlijk gebeuren.”
Cennin is volgens Madeleine wel thuis in Tryon: “Hij vindt het overal wel prima. Tijdens de vlucht werd hij door de medewerkers van de maatschappij al de ‘gentleman’ genoemd, omdat hij zo braaf was met vliegen. Hier staat hij fijn in een vaste box en eet goed, de paarden hebben het super.”

Duitsland gaat na de eerste dag zoals verwacht aan de leiding voor Zweden, de Verenigde Staten en Engeland.

Kijk hier voor alle uitslagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-18 09:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen