Sophie en Bella zijn onderweg van Noord-Holland naar Twijzel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikkedus
Berichten: 3299
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Sophie en Bella zijn onderweg van Noord-Holland naar Twijzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 11:59

Overigens heeft Sophie het in bovengenoemde link helemaal niet over een kneusje. Ze noemt wel 2 eerder genoemde koniks. Dan heb ik er wel meer begrip voor. ( maar zou het nog steeds niet steunen).

SeaSide

Berichten: 2354
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 13:06

ikkedus schreef:
En wat als het paard eenmaal “gered” is en het geld is op?
Ik zou hier geen geld aan geven.er zijn zoveel betere doelen.
Overigens gebeurt het volgens mij vaak genoeg dat een paard toch doorverkocht wordt. Ken er zelf ook wel voorbeelden van. Een vd paarden heeft het jaren prima gedaan als recreatie en basissport paard. Beestje is zelfs röntgenologisch bekeken toen hij begon te kwakkelen. Was toen niet opvallend slecht.
Overigens een HEEL kwalijke zaak dat de mogelijk bekende slachter vanuit huis gewoon handelt. Of het moet zijn dat hij dat alleen doet met koniks oid.
Die slager mag wmb dan even met name and shame genoemd worden op FB ofzo.


Is een Belgische slager die dit deed geloof dat de pagina pferde from Belgium heette (geen idee hoe ze het schreven). Hij had toen 13 koniks die hij voor de slacht binnen kreeg maar besloot om te verkopen moesten binnen een week weg en heb zelf toen de overgebleven (zes) opgehaald (dat ware ook echt de slechste, zwakste en zieligste) gelukkig allemaal goed gekomen. Ik denk dat Sophie vooral dit soort veulens/paarden enz wil opvangen.

Ragdollcat
Berichten: 14669
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Sophie en Bella zijn onderweg van Noord-Holland naar Twijzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 15:50

De slager is niet in overtreding, want het gaat hier om een jonge konikpaard, wat nog niet in het slachthuis is en het is er niet heengebracht doordat ie wat mankeerde.

Dat is toch wat anders.

Maar ik zou hier ook geen geld aan doneren, kom op zeg!
Dan gaat ze maar werken voor het geld en ervoor sparen.

Ze gaat het toch vroeg of laat weer doorverkopen, een dier redden en onderhouden van andermans geld en daarna doorverkopen, dat vind ik niet fair.

ikkedus
Berichten: 3299
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Sophie en Bella zijn onderweg van Noord-Holland naar Twijzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:14

Als het om konikpaarden gaat wellicht niet, maar wel als het gaat om door de vz afgekeurde paarden van particulieren of maneges/ handelaars die het dier met een goede reden naar de slacht menen te brengen.
Er zal menig 1 zijn paard laten ophalen na afkeuring. Die fout heb ik met mijn eerste eigen paard ook gemaakt. Dan ga je er van uit dat het dier wordt afgemaakt en niet vanuit de slager’s eigen huis wordt door verkocht.
Sophie gaat naar een Friese slachter en niet naar een Belgische. Zou om een konik kunnen gaan, maar het eerste boktbericht heeft het daar niet over.

Maaaarije

Berichten: 1764
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Sophie en Bella zijn onderweg van Noord-Holland naar Twijzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 17:07

Ze is in elk geval zonet aangekomen in Twijzel.
Onderweg naar huis zag ik haar met het paard staan

YvonneV
Berichten: 8792
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 23:23

ikkedus schreef:
Sophie gaat naar een Friese slachter en niet naar een Belgische. Zou om een konik kunnen gaan, maar het eerste boktbericht heeft het daar niet over.


In het filmpje verteld ze dat ze twee Koniks uit België heeft gehaald

Lukasje
Berichten: 11321
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Sophie en Bella zijn onderweg van Noord-Holland naar Twijzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 23:40

Of het nu gaat om een paard redden, of een lijden verlengen wil ik nog in het midden laten maar indien je zoiets wil doen, betaal er dan zelf voor!

Ik heb hier 3 oudjes staan: 2 van 25 jaar en eentje van ruim in de 30. Elke dag red ik ze ook van slacht. Betalen jullie mee? 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 23:41

8nnemiek schreef:
Als je van je paard houdt dan geef je hem niet aan een handelaar/slager mee maar breng je het dier zelf weg en blijf je er bij staan.
Ik vind het juist erg naief dat mensen er maar vanuit gaan dat een handelaar het dier braaf meteen laat slachten.

Dus jij wilt suggereren dat ik niet van mijn paard hield? Ik plan was om haar zelf te brengen maar ik was zelf niet in staat (lees kapot van verdriet) om de afspraak te maken. Dus heeft mijn man dit voor mij gedaan en toen de slachter voorstelde om haar op te halen heeft hij daar in mee gestemd. Hij wist niets van mijn wens haar zelf weg te brengen. Het is allemaal zo snel gegaan. Heb daar nog heel lang moeite mee gehad. Dus ga me nu niet vertellen dat ik niet van mijn paard hield. Ze was mijn alles. Overigens is ze naar een zeer goed bekend staande slachter gegaan dus de kan dat ze is door verkocht acht ik zeer klein tot onmogelijk.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:38

Ragdollcat schreef:
De slager is niet in overtreding, want het gaat hier om een jonge konikpaard, wat nog niet in het slachthuis is en het is er niet heengebracht doordat ie wat mankeerde.

Dat is toch wat anders.

Maar ik zou hier ook geen geld aan doneren, kom op zeg!
Dan gaat ze maar werken voor het geld en ervoor sparen.

Ze gaat het toch vroeg of laat weer doorverkopen, een dier redden en onderhouden van andermans geld en daarna doorverkopen, dat vind ik niet fair.



Precies dit. Zo kan ik ook aan een pony of paard komen :j Lekker makkelijk onder de noemer van "redden van de slacht", dat klinkt zielig dus doneren ze wel.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:43

Volgens mij gaat dit topic over haar reis met bella naar twijzel. En niet of de koniks nou wel of niet bij de slacht hebben gestaan...

Super knap en respect dat ze dit gedaan heb. Echt WoW! Vooral het vertouwen in elkaar.

Lovebirds
Berichten: 71
Geregistreerd: 01-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:25

Ze heeft een ex moor hengstje gekocht.als red van de slacht.
En 2 maanden geleden een haf en een fjord erbij ze heeft er inmiddels 13 staan.

Ragdollcat
Berichten: 14669
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 18:54

Lovebirds schreef:
Ze heeft een ex moor hengstje gekocht.als red van de slacht.
En 2 maanden geleden een haf en een fjord erbij ze heeft er inmiddels 13 staan.



Dat dus!!

Dus ga maar zelf voor geld werken en zorgen i.p.v. om geld te gaan bedelen en te vragen.

kom op zeg, dit is gewoon fout.

Lovebirds
Berichten: 71
Geregistreerd: 01-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 23:05

Das waar,maar de mensen doneren zelf.
Nu had ze weer een konik,te lease of te koop.
Reden ze wilt meer paardjes redden zei ze.
Als ik iets wil,werk ik echt zelf voor,ik ga echt niet bedelen hoor.