Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paard na ongeluk op première van Stormruiter terug op stal

 
Profiel   

leeuwarder courant
Overige


Quirikou, de veertienjarige hengst die tijdens de première van De Stormruiter gewond raakte, is weer thuis bij de andere paarden in Leeuwarden.

Donderdag werd hij ontslagen uit de dierenkliniek in Emmeloord. Daar constateerden de artsen dat hij een peesontsteking heeft overgehouden aan zijn smak op de grond. Vorige week zaterdagavond viel Quirikou tijdens een zigeuneract van de Franse compagnie Jehol waarbij twee ruiters over en onder hem langs klommen.

De hengst lag half bovenop ruiter Clement Mesminl. Volgens Mesmin bleef Quirikou na de klap doodstil liggen. ,,Hij bevroor min of meer omdat hij voelde dat ik onder hem lag en hij mij geen pijn wilde doen.''

Veel rust nodig
Quirikou heeft nu veel rust nodig. ,,Hij staat bij bevriende paarden in het WTC'', zegt Productieleider Dieren Marijke Akkerman. Clement Mesmin had na de val spierpijn in zijn hele lichaam. Een sportfysiotherapeut heeft zich over hem ontfermd.

Akkerman bekeek samen met ruiters van Jehol filmbeelden van de val. Daaruit blijkt dat Quirikou gewoon is gestruikeld. ,,Niet eens in volle galop'', zegt Akkerman. ,,Hij galoppeerde heel netjes.''

Stunt niet herhaald
De stunt met twee ruiters op een paard wordt niet meer in Leeuwarden gedaan. Quirikou is het enige paard dat de truc beheerst.

Gerelateerd bericht:
[VN] [FOTO]Koninklijke première theaterspektakel De Stormruiter
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-18 08:55 



 
Profiel   

Is er ergens een video van hoe de truc eruitziet? (Zonder val)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-18 17:57 



 
Profiel   

tabaflab schreef
Is er ergens een video van hoe de truc eruitziet? (Zonder val)


Was ik ook benieuwd naar..
Vind het erg knap allemaal hoor, maar met 2 man onder een galopperend paard langs slingeren vraagt wat mij betreft wel om dit soort problemen.. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat je je paard onwijs uit balans brengt op die manier. Gelukkig maar dat paard en ruiter oké zijn nu!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-18 20:01 



 
Profiel   

Ik ben ook benieuwd :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-18 20:03 



 
Profiel   

Gok dat het onder de buik is, die doen ze daar met twee man. Vanaf 1.56:


Wat te zien is op dit filmpje is echt goed uitgedacht qua timing en wordt met beleid uitgevoerd op een stabiel paard. Het risico zit hem vooral in mensenbenen die tegen paardenbenen aan kunnen komen, maar het klinkt meer als pure pech eigenlijk, of een slechte plek in de bodem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-18 18:10 



 
Profiel   

Dit is heel knap. Als ik er naar kijk dan val ik er al af!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-18 11:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen