Nieuw concept Horse Event schot in de roos

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:41

Wij zijn op zaterdag geweest en gelukkig geen problemen gehad met aanrijden (Thanks Google Maps! :D )

Wat ons voornamelijk opviel was dat het Pennygehalte heel erg hoog was. Dit vonden wij jammer. Zeker ook gezien de leuke stands bij de Penny piste alleen kindermaten hadden.

Ik mistte inderdaad ook leuke grote stands waar je kleding en andere accessoires kon shoppen. Dit vond ik minimaal. (of mijn interesse lag niet bij de getoonde merken, kan ook).

fleurbartels
Berichten: 429
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: De Valk

Re: Nieuw concept Horse Event schot in de roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 11:29

Normaal ben ik echt geen afzeiker/azijnzeiker/... etc.
wij zijn gisteren geweest en hadden oa op de "boodschappenlijst" beugelriemen staan. iets wat volgens mij bij vorige edities makkelijk te krijgen was, nu vooral stands met heel veel kinderdingen, kleurtjes, glitters, ectetc. (nee, ook bij de decathlon waren er geen beugelriemen ;-) ).

inderdaad een enorm evenement voor kinderen. verder vond ik de indeling rommelig en op sommige plekken super krap en op andere plekken heel ruim.

ik vond ermelo echt wouw! daar was voor ieders wat. helaas dus gematigd positief, sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 11:34

Mira283 schreef:
Was voor mij ook de eerste keer HE. Mocht meedoen aan de clinic horse agillity echt super leuk! Daar geen dingen op aan te merken.

Jammer dat het een groot drama was met parkeren. Werden eerst vlakbij gezet, mochten we niet staan omdat er vrachtwagens langs moesten. Kon makkelijk maar goed, dus pony al uit de trailer. Kon ik helemaal naar voren lopen voor de bandjes. Pony bij pa gedumpt die gelukkig dichtbii stond. Anders was ik gewoon met pony enal naar binnen gelopen! En toen kon ik weer helemaal van voren naar de piste lopen met een stuiterende Shetlander die blij was na drie uur op de trailer zijn beentjes te mogen strekken. Al met al aangekomen iets te laat helaas, wat mij opviel er stonden ook normale auto's op de parkeerplek waar trailers en vrachtwagens stonden. Als ze die hadden geweerd was er weer wat meer ruimte.

Een kennis die meedeed met haar groninger had de bandjes via de post gekregen. Waarom de clinic deelnemers niet? Jullie hadden mijn adres en alles kleine moeite om op te sturen en daarna melden in de bokt lounge


Wat vervelend joh! Helaas hebben we hier al Bokt geen invloed op gehad. Ik ga je punt wel meenemen in de evaluatie naar de organisatie van Horse Event.

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 11:40

Ik ben er ook niet positief over. Het geluid in de kas was verschrikkelijk slecht. Door het gegil uit de penny-arena kon je bijna niks horen in de ondernemersring. De kas was veel te warm, ook zeker voor de paarden. De hele terrein indeling was rommelig, dingen waren slecht aangegeven.
De looppaden waren ruim opgezet, maar bij de kramen was er vaak weer te weinig ruimte. Ook bij de arena's was er te weinig ruimte.

Denk dat het hele terrein gewoon niet geschikt is voor dit soort evenementen. Zo'n kas is gewoon niet te ventileren en goed te krijgen kwa geluid. Het buitenterrein heeft veel hoogte verschil waardoor je ook in veel dingen geen logische opstelling hebt.
Grote zonde dat ze er meteen een meerjarig contract voor hebben afgesloten.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 11:47

Het gegil in de pennypiste was echt wel storend inderdaad.
Ik was er zowel zaterdag als zondag met mijn dochter. Er werd inderdaad veel gegild, maar het was echt de presentator die dat uitlokte. Die zette het publiek enorm aan tot ''harder klappen, nog harder klappen'' of ''zo veel mogelijk geluid maken'' bij de stuntshow.

Zo was er zaterdag een korte demo van Matt Harnacke (model met paard dat overgevlogen is uit Australie). Erg mooi en lief paard. Ik vond het een hele leuke combinatie. Hij gaf aan dat zijn paard dit niet gewend was en of het publiek zachtjes wilde aplaudiseren. Dat werd ook netjes gedaan. Aan het eind was het toch de presentator die vond dat er harder geklapt moest worden. Toen schrok zijn paard echt, terwijl het juist zo goed ging.
Matt Harnacke heeft toen zelf gevraagd of iedereen nog eens heel zacht wilde aplaudiseren, zodat zijn paard het positief af kon sluiten.

Er kwam inderdaad heel veel geluid van de Pennypiste af. Maar ik vond dat niet aan vervelende penny meisjes te wijten, maar meer aan de te overenthousiaste presentator.

Steppe

Berichten: 2797
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 11:53

Ben niet geweest wel veel meegelezen.

Stel het had geregend en het was koud, dan had je niemand gehoord over de kas alleen het geluid dan.
En ja het is voor de organisatie ook wennen wat de beste indeling is, wat waar moet staan enz.
Ooit de eerste keer in Deurne geweest was ook niet heel handig allemaal en daarna werd het beter, dat was in Ermelo hetzelfde.

Snap dat het parkeren echt een drama was maar er was in de vooraankondiging aangegeven dat het beter was het laatste stukje met OV te komen, dus ja dat is keus.

Zal volgend jaar wel beter gaan en bij ieder concert waar dan ook is vooral het weggaan ook drama omdat de meeste op hetzelfde tijd stip vertrekken en naar de Arena met een concert gaat ook niet vlekkeloos.

Allemaal je verbeterpunten op de mail zetten naar de organisatie zal al veel helpen.

Mira283

Berichten: 3525
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 12:05

Jessica schreef:
Mira283 schreef:
Was voor mij ook de eerste keer HE. Mocht meedoen aan de clinic horse agillity echt super leuk! Daar geen dingen op aan te merken.

Jammer dat het een groot drama was met parkeren. Werden eerst vlakbij gezet, mochten we niet staan omdat er vrachtwagens langs moesten. Kon makkelijk maar goed, dus pony al uit de trailer. Kon ik helemaal naar voren lopen voor de bandjes. Pony bij pa gedumpt die gelukkig dichtbii stond. Anders was ik gewoon met pony enal naar binnen gelopen! En toen kon ik weer helemaal van voren naar de piste lopen met een stuiterende Shetlander die blij was na drie uur op de trailer zijn beentjes te mogen strekken. Al met al aangekomen iets te laat helaas, wat mij opviel er stonden ook normale auto's op de parkeerplek waar trailers en vrachtwagens stonden. Als ze die hadden geweerd was er weer wat meer ruimte.

Een kennis die meedeed met haar groninger had de bandjes via de post gekregen. Waarom de clinic deelnemers niet? Jullie hadden mijn adres en alles kleine moeite om op te sturen en daarna melden in de bokt lounge


Wat vervelend joh! Helaas hebben we hier al Bokt geen invloed op gehad. Ik ga je punt wel meenemen in de evaluatie naar de organisatie van Horse Event.


Super dank je wel. Was niet de enige met deze problemen met parkeren. Verder was de clinic super geregeld!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 12:46

damian23 schreef:
Precies, het werd ook erg warm in de kas. De ruiters liepen ook aardig rood aan.

En er waren echt te weinig toiletten.


Er waren er meer dan genoeg maar niet voldoende aangeduid. Achter de sportpiste moest je nooit aanschuiven.

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Nieuw concept Horse Event schot in de roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 12:54

ik denk dat het voor de organisatie ook nog even zoeken is qua optimale indeling. Je kan alles goed op papier uitdenken en logisch indelen maar de praktijk is weerbarstiger.
Ik vermoed dus zo maar dat de pennypiste volgend jaar buiten is ;)

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 13:24

Inderdaad het is allemaal even zoeken. Sommige dingen pakken iets anders uit dan van te voren op papier gedacht. Sowieso kun je het niet iedereen naar de zin maken. Mensen klagen gewoon graag lijkt het wel. Natuurlijk zijn er verbeterpunten, maar jeej wat een hoop negatieve reacties las ik op FB!
Wij zijn zaterdag en zondag geweest en twee ontzettend leuke dagen gehad!
Volgens mij hebben ze gewoon een heel mooi evenement weggezet!

Wc's vond ik trouwens erg netjes! Mag ook wel eens gezegd worden. Het weer natuurlijk geweldig. Leuke eetstandjes, leuke shows en tussendoor lekker snuffelen in de stands. Wij hebben ons prima vermaakt!

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Nieuw concept Horse Event schot in de roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 13:29

Ik vond de wc’s ook netjes. En er stonden allemaal mensen voor mij in de rij te klagen over de rij maar ze letten niet goed op... er waren van de 12 wc’s zeker 4 hokjes vrij en zij maar wachten :+

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 13:49

Leo schreef:
@Hilli; er is een info@ e-mailadres van Horse Event, allicht kun je daar je suggesties heen sturen?

Ik ben niet geweest, maar ik merk wel heel duidelijk dat mensen de behoefte hebben om feedback te geven.

Aangezien dit artikel zuivere zelfverheerlijking lijkt te zijn en Bokt daar ook lekker in mee gaat, doe ik mijn best om op zijn minst nog 1 nuttig element toe te voegen aan dit topic. Draag alsjeblieft zorg voor een goede evaluatie, of zorg dat mensen de evaluatie kunnen vinden.

Anoniem

Re: Nieuw concept Horse Event schot in de roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 13:53

Achter de schermen zijn we al druk met de evaluatie van ons deel op HE. Daar worden veel punten in meegenomen die specifiek onze Lounge aangingen. Uiteraard komen daar ook verbeterpunten uit. De organisatie is op de hoogte van dit topic en bekijkt ook alle kritiek hier en op FB. De feedback komt dus ook daar terecht. :) En anders is mailen naar de organisatie, zoals hier ergens al geopperd werd, inderdaad ook een idee. :j

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Nieuw concept Horse Event schot in de roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 13:58

Het is natuurlijk ook weer de eerste keer op een nieuw locatie en net als met alles voor de eerste keer is het eerst uitproberen en laten weer veranderen en aanpassen waar nodig.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 13:59

ingvdh schreef:
Ik vermoed dus zo maar dat de pennypiste volgend jaar buiten is ;)


T liefst ergens in een uithoek van het terrein, incl dan al die meet en greets en dat paarden praat gedoe :))

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 14:50

Was eerste keer HE voor mij en mijn dochter van 11.
Overnachting dichtbij gedaan zodat we er vroeg konden zijn. Was 20 min rijden...........
Als alles meezit dan. We hebben 1,5 uur!!! gedaan over 400 meter voor parkeerplaats.
En het ergste was dat toen we daar eindelijk waren, we terug werden gestuurd omdat de parkeerplaats vol was en we naar een andere moesten.
Lichtelijk geïrriteerd dus aan HE begonnen.
Mijn dochter vond het geweldig.
Mij viel het tegen, weinig leuke winkels met de echte leuke koopjes.
Shows afgeladen druk.
Paar leuke clinics gezien maar niet om zo ver voor te rijden.

Voor mij eens maar nooit meer helaas.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 16:40

Stripe000 schreef:
Was eerste keer HE voor mij en mijn dochter van 11.
Overnachting dichtbij gedaan zodat we er vroeg konden zijn. Was 20 min rijden...........
Als alles meezit dan. We hebben 1,5 uur!!! gedaan over 400 meter voor parkeerplaats.
En het ergste was dat toen we daar eindelijk waren, we terug werden gestuurd omdat de parkeerplaats vol was en we naar een andere moesten.
Lichtelijk geïrriteerd dus aan HE begonnen.
Mijn dochter vond het geweldig.
Mij viel het tegen, weinig leuke winkels met de echte leuke koopjes.
Shows afgeladen druk.
Paar leuke clinics gezien maar niet om zo ver voor te rijden.

Voor mij eens maar nooit meer helaas.


Maar hoe laat ben je dan vertrokken? Wij zijn om 7:30 gaan rijden zodat we rond 8:45 aankwamen. Juist als je zo dichtbij zit en het maar 20 min rijden is, zou ik er voor kiezen om rond 8:30-8:40 te vertrekken. Dan ben je er wel al heel vroeg, maar liever voor de ingang wachten dan in de file zou ik denken.

Ik denk dat de meeste mensen het zo plannen dat ze er tussen 9:15 en 9:45 zijn. En dan kom je in de drukte te staan. Ik had geen overnachting in de buurt en ben twee keer op en neer gereden (130 km). Zowel zaterdag als zondag snel de parkeerplaats op kunnen rijden.

Zondag vond ik het wel veel drukker dan zaterdag. Dus ik was blij dat we zaterdag voornamelijk de shows in de Penny piste gekeken hadden. Toen konden we lekker vooraan zitten en hebben we alles goed gezien.

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Re: Nieuw concept Horse Event schot in de roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 17:33

Delphine wij zijn om 8.45 vertrokken, was 15 km van HE

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 17:53

Stripe000 schreef:
Delphine wij zijn om 8.45 vertrokken, was 15 km van HE


Ohh dat is best op tijd. Dan is het wel erg balen! Wij waren er zondag echt al om 8:45, zaterdag wat later omdat ik nog moest pinnen/tanken e.d. Toen was het rond 9:00 dat we er waren en nog geen problemen.

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 17:57

Wij zijn op zondag geweest. Ik en mijn dochter van 11 gaan al jaren naar ermelo en ik daarvoor al jaren naar Deurne. We hadden nu 3 vriendinnetjes bij die er nog nooit waren geweest. We hebben een super leuke gezellige dag gehad. Vriendelijke mensen van de organisatie, die soms niet het antwoord wisten maar wel je netjes te woord stonden.
Helaas vond ik dat er erg weinig stands waren. Normaal gaan we met een hoop tasjes naar huis en nu helaas niet. Vonden de meiden erg jammer. Ik vond het lekker ruim opgezet, maar miste echt wel het gezellige horse event gevoel wat er in Deurne en ermelo wel was. Ook wel jammer dat er nu minder pistes waren en dus minder clinics. De meiden hadden zo gehoopt op de youtube piste. Maar helaas. Ik begrijp wel dat het een beetje een penny gevoel gaf. Dat had ik nu ook. En heb dat in Ermelo nooit gehad terwijl je daar ook een penny piste en youube piste had. Maar door de andere diverse pistes was dat niet zo opvallend dan nu het geval was.
Ik zelf heb die kas niet als slecht ervaren. Had alleen een trolly bij en kon zo moeilijk de penny piste in door de druktes, maar dat is meer mijn probleem hahaaa.

Verder een leuke dag gehad. Moe naar huis. Even wat opstopping bij het verlaten van de parkeerplaats maar dat is een kleinigheidje.

Maar als ik mag kiezen dan geef mij echt maar Ermelo of Deurne en het echte Horse-Event gevoel van voorgaande jaren. Dat maakte dit evenement zo sterk. Veel stands, veel pistes en een super sfeer!!

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Re: Nieuw concept Horse Event schot in de roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 18:23

Die file zaterdag kwam niet door het ongeluk, lekker makkelijk om t daar op af te schuiven.. Wij sloten om 09.25 aan voor de laatste twee km en heb uiteindelijk op een parkeerplaats voorbij Horse Event geparkeerd om 11.10. Nog even moeten wachten op de andere twee auto's die met ons mee waren en in de tussentijd is dat ongeluk gebeurd. Daardoor reden de pendelbussen niet en hebben we ook nog 20 min moeten lopen. Waren pas iets voor twaalf binnen! Ipv dat ze dan de achterkant van het terrein opengooien en daar ook controle doen, als je toch weet dat er duizenden mensen moeten lopen? Nee slecht geregeld!

De kinderen vonden het helemaal geweldig en heb echt wel een aantal mooie shows gezien. Stands vond ik erg tegenvallen, maarja.

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 18:30

Dat ongeluk gebeurde toen er al een flinke file stond dus ik vind het zelfs vrij smakeloos om het daarop af te schuiven. Edit: Verkeerde link.
Laatst bijgewerkt door Tazzey op 17-09-18 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 18:31

Mira283 schreef:
Een kennis die meedeed met haar groninger had de bandjes via de post gekregen. Waarom de clinic deelnemers niet? Jullie hadden mijn adres en alles kleine moeite om op te sturen en daarna melden in de bokt lounge


Ik denk dat dat komt doordat wij dat zelf onderling regelen( :wave: groninger paard hier) daarom krijgen de meiden alles van mij op de post, omdat ik het op en neer lopen te veel vind op zulke evenementen. Iedereen regelt 't zelf nml.

Zit er hier iemand van de Welsh pony's? Ben heel benieuwd hoe het met 't kleine meisje is afgelopen die zondagavond tijdens 't afbreken van de stands, van de pony viel op de parkeerplaats. Ik heb de ehbo ingeseind nml, maar omdat er zoveel volk stond zijn wij verder gegaan.
Laatst bijgewerkt door obelix op 17-09-18 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 18:33

Verder las ik nog iets over standjes die er vrijdag niet waren en de rest vd dagen wel, dat is niet zo. ;) alles wat er vrijdag stond stond er ook de andere dagen, er is niks bijgekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 18:40

Tazzey schreef:
Dat ongeluk gebeurde toen er al een flinke file stond dus ik vind het zelfs vrij smakeloos om het daarop af te schuiven. Zeker gezien er bij dat ongeluk twee jonge mannen zijn omgekomen.


Dat klopt niet Tazzey. Er is een paar weken eerder een ongeval geweest waarbij 2 mannen zijn omgekomen. Bij het ongeluk op de N205 op zaterdagochtend zijn 5 gewonden gevallen onder wie 3 kinderen. Ze zijn naar het ziekenhuis gebracht. De weg is zeker een uur afgesloten geweest waardoor de pendelbussen niet konden rijden.

's Avonds is er op de N200 een ongeluk gebeurd waarbij helaas wel 2 doden zijn gevallen. Dit ongeluk heeft voor een aantal bezoekers tot vertraging geleid bij het naar huis gaan.

Overigens zijn de parkeerproblemen de organisatie natuurlijk ook niet ontgaan. De dag erna ging het iig beter. Ook onze teamleden en workshopgevers hadden last van de files, maar op zondag ging dat echt beter. Maar het moge duidelijk zijn dat het een belangrijk evaluatiepunt is dat ze zéker meenemen. Ik heb er alle vertrouwen in dat het volgend jaar beter zal gaan. Al ontkom je niet aan wat problemen als veel mensen tegelijk komen of gaan. Maar beter dan nu moet zeker kunnen. :j