Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 86 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nieuw concept Horse Event schot in de roos

 
Profiel   

Hier hadden we totaal geen last van de file. Google Maps leidde ons door vijfhuizen heen ivm de file dus dat was fijn! Verder vond ik het super! Veel shows/clinics gezien en alles was mooi en ruim opgezet. Enige irritatie was inderdaad Bij de penny piste daar kwam gewoon enorm veel lawaai weg. Dus dat is mijn enige verbeterpuntje!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-18 17:46 



 
Profiel   

Sorry, ik heb de verkeerde link te pakken maar er zijn absoluut mensen omgekomen helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-18 17:46 



 

Tazzey schreef
Sorry, ik heb de verkeerde link te pakken maar er zijn absoluut mensen omgekomen helaas.

Niet bij het ongeluk op zaterdagochtend op de N205. Wel 's avonds op de N200.

https://www.112meerlanden.nl/2018/09/15 ... nweg-n205/

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-18 17:47 



 
Profiel   

Ik was standhouder op Horse Event. Was voor mij de vierde keer. Voor mij persoonlijk een goede ervaring dit jaar. Zeker ten opzichte van de domper van vorig jaar met de afgelaste zaterdag. Ik woon op 15 minuten rijden van de Expo en het op-en afbouwen is nog nooit zo soepel gegaan door de ruim opgezette paden.
Er waren inderdaad veel standhouders niet. Dit had meerdere oorzaken; 1: de standprijs, 2: Het beleid van het mogen meenemen van 1 productgroep (dus ik moet kiezen uit OF frontriemen, OF dekjes, OF springschoenen etc., zie dan maar eens je standprijs eruit te krijgen -O- Alleen de grote bedrijven die veel standruimte kunnen betalen mogen wel al hun producten meenemen. 3: Veel bedrijven vinden de doelgroep te ver afgedreven van wat het oorspronkelijk was. De YouTube piste was hierdoor al verwijderd van deze editie, aangezien enkele standhouders hadden geklaagd hierover.

Voor mij persoonlijk was dit een zeer goed publiek (veelal kids tussen de 7 en 17 jaar).

O ja, alleen tijdens het wegrijden op zaterdagavond hadden wij problemen. Ruim een uur stilgestaan. Dit is zeker een verbeterpunt voor de organisatie door meer verkeersregelaars in te zetten (en goed in te lichten over wat te doen in zo'n situatie).

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-18 17:55 



 
Profiel   

Ik ben voor de tweede keer geweest (zondag), laatste keer was ik nog heel jong en kan ik mij niet meer herinneren. Wat ons vooral opviel was dat de leukste 'deals' heel snel uitverkocht. Vond de stands heel leuk en veel informatie gekregen. In de sportpiste waren de clinics erg leuk, maar ik vond het wel heel veel piaff/passage uitleg. Tuurlijk leuk om te zien, maar zo ver is het grootste deel van het publiek (nog) niet. Had liever wat meer gezien op waar ik thuis ook mee aan de slag kan.


Laatst bijgewerkt door mavantos op 17-09-18 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-18 18:06 



 
Profiel   

Ik vond het ook minder dan voorgaande jaren helaas. De echte paardensfeer miste een beetje naar mijn gevoel. Toch zeker ook wel leuke dingen gezien en gekocht hoor, o.a. een heel gaaf dekje van WWHippique hier boven mij :))

Vooral de Penny piste vond ik bizar slecht georganiseerd/geplaatst, de locatie was mijns inziens totaal niet handig en al helemaal niet met enkel tribunes er omheen. Zorgt voor gevaarlijke situaties. Het geluid in de Ondernemerspiste was ook vaak dusdanig slecht dat ik de spreker niet kon verstaan. Hoe later op de dag, hoe warmer het ook werd binnen. Voor mijn gevoel was er ook veel loze ruimte, waar weinig mensen liepen omdat daar de minst interessante stands zaten. Daardoor leek het alsof er op de smalle stukken meet veel (en populaire) stands enorm druk was, met opstoppingen tot gevolg. Qua parkeren hebben wij geen problemen gehad, kwestie van vroeg vertrekken en eind van de middag voor de drukte weer gaan.

Wel meer keuze in eten gelukkig.. Jammer dat het zo duur en koud was (slappe lauwe kroket op een bolletje voor €3,50 8)7 )

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-18 18:10 



 
Profiel   

WonderWanita schreef
Er waren inderdaad veel standhouders niet. Dit had meerdere oorzaken; 1: de standprijs, 2: Het beleid van het mogen meenemen van 1 productgroep (dus ik moet kiezen uit OF frontriemen, OF dekjes, OF springschoenen etc., zie dan maar eens je standprijs eruit te krijgen -O- Alleen de grote bedrijven die veel standruimte kunnen betalen mogen wel al hun producten meenemen. 3: Veel bedrijven vinden de doelgroep te ver afgedreven van wat het oorspronkelijk was. De YouTube piste was hierdoor al verwijderd van deze editie, aangezien enkele standhouders hadden geklaagd hierover.


Dit verklaart wel heel veel. Dat is een heel domme beslissing van een organisatie, de meeste mensen komen juist voor het koopjes snuffelen. Zo maak je het voor de bezoekers wel echt minder leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-18 18:38 



 
Profiel   

De prijzen voor eten vond ik ook wel hoog idd, vooral in verhouding tot wat je dan kreeg. Was blij dat we zelf eten bij ons hadden als tussendoortje en avondeten hebben we bij de McD gedaan.

Wat betreft de verkeersopstopping: een groot deel van het probleem had denk ik opgelost kunnen worden door betere bebording (bij de stoplichten waar crew etc naar rechts moest al eerder aangeven dat regulier verkeer de linkerbaan beter kan nemen voor rechtdoor) en door verkeersregelaars op het kruispunt bij de parkeerplaats verder weg. Daar moest iedereen linksaf en stonden de stoplichten gewoon aan, waardoor gewacht moest worden op een paar auto’s die in tegengestelde richting gewoon rechtdoor wilden. Daar een setje regelaars om meer afslaand verkeer door te sluizen dan de stoplichten toelieten lijkt mij al flink helpen.
En op de website een kaart plaatsen van de ligging van de parkeerplaatsen. Weet je tenminste waar je aan toe bent.

Wat ik lees over de stands (één product, etc) was eerder ook wel, maar volgens mij niet in deze mate. En echt koopjes heb ik ook niet gezien, althans, niet zoals vroeger bij Hypodrama (stond altijd langs de lange zijde van de Bit-piste in Deurne, helemaal volgestouwd met aanbiedingen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-18 18:44 



 
Profiel   

Ik ben super tevreden over hoe het georganiseerd was! Er is maar 1 ding waarvan ik vind dat het verbeterd kan worden en dat is: Beveiliging!
Het is zo'n druk evenement en bij de ingang werden er geen tassen gecontroleerd. Ookal heb je duizenden bezoekers, toch zouden ze eigenlijk voor ieders veiligheid alle tassen moeten controleren. Pas als je tas is gecontroleerd en goedgekeurd dat je dan pas naar binnen mag. Veiligheid voor alles!
Maar naast dit puntje ben ik heel tevreden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-18 19:50 



 
Profiel   

Een Penny-dekbed voor een tientje vond ik best wel een koopje :))

Maar idd de prijzen voor het eten :oo en mij viel ook op dat er bijv amper halsters te koop waren. Alleen leren halsters, en dan 1 stand met cheap ass halsters in de kas. In een normale prijscategorie was er weinig, of anders iig moeilijk vindbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-18 20:51 



 
Profiel   

obelix schreef
Mira283 schreef
Een kennis die meedeed met haar groninger had de bandjes via de post gekregen. Waarom de clinic deelnemers niet? Jullie hadden mijn adres en alles kleine moeite om op te sturen en daarna melden in de bokt lounge


Ik denk dat dat komt doordat wij dat zelf onderling regelen( :wave: groninger paard hier) daarom krijgen de meiden alles van mij op de post, omdat ik het op en neer lopen te veel vind op zulke evenementen. Iedereen regelt 't zelf nml.

Zit er hier iemand van de Welsh pony's? Ben heel benieuwd hoe het met 't kleine meisje is afgelopen die zondagavond tijdens 't afbreken van de stands, van de pony viel op de parkeerplaats. Ik heb de ehbo ingeseind nml, maar omdat er zoveel volk stond zijn wij verder gegaan.


Was meer een tip om het misschien anders te doen met de bandjes. Via de post en melden in de bokt lounge. Scheelt een hoop gedoe oa met de pony slepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-18 20:59 



 
Profiel   

Lees net dat het parkeren zondag beter geregeld was dan zaterdag? Nou dan ben ik blij dat ik niet op zaterdag in de rij heb gestaan. Ik vind het een blamage voor de organisatie. 9:25u voor de ingang aangekomen mochten we het eerste parkeerterrein niet meer op, over de 3 km die we daarna naar het volgende parkeerterrein moesten rijden hebben we 1:15 uur! gedaan. Als er nou gewoon iemand de 2 verkeerslichten geregeld had was het 3x sneller gegaan. Daarna waren er geen pendelbussen meer vrij en flinke wachtlijsten ervoor, dus 20 minuten wandelen. Ik vind het ronduit slecht geregeld, je weet vooraf hoeveel mensen je ongeveer kunt verwachten.
En verder ben ik het eens dat het eigenlijk belachelijk is dat er op een evenement waarbij zóveel mensen op een hoopje zitten er geen tascontrole is. Dan zouden er ook meer ingangsplaatsen moeten komen, want anders sta je weer een uur extra in de rij vrees ik.
Het geluid was inderdaad slecht, de kas erg warm en de pennypiste erg luid waardoor je andere clinics slecht kon verstaan.
Op deze manier is het voor mij niet voor herhaling vatbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 07:02 



 
Profiel   

Ook wij waren er zaterdag, wij deden mee aan de Agility clinic.

Wij hebben ook een hele tijd stil gestaan in de file, met paard dus. (Dit was allemaal nog vooor her ongeluk)
Gelukkig dat mijn vader brutaal is, en dus uiteindelijk gewoon de hele rij auto’s voorbij is gegaan en bij het stoplicht pas weer is gaan invoegen. Dit heeft wel ruim een uur in de tijd gescheelt, anders hadden we met trailer dus nog wel een tijd gestaan, dat had ik niet zo heel prettig gevonden voor m’n paard.

2 jaar terug ben ik ook op HE geweest en vond de sfeer in Ermelo veel beter dan hier.
Veel minder standjes en minder ruimte had ik t idee.
Ik heb dan ook geen enkele show gezien omdat het gewoon te druk was. Zeker bij de penny piste kon je er helemaal niet bij.
Het penny gehalte was enorm hoog, maar aan de andere kant denk ik dan weer, ja logisch, zaterdag was de enige dag dat Eva, Jesse & Matt er bijvoorbeeld waren, dus ik had dat ook wel verwacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 09:12 



 
Profiel   

Ik en mijn dochter Qwert hebben genoten!! De clinics/shows waren afentoe wat teveel op kinderen gericht, maar voor de kids is dat alleen maar leuk. Voor volwassenen had het beter gekunt!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 09:33 



 
Profiel   

cindyheyyou schreef
Ik ben super tevreden over hoe het georganiseerd was! Er is maar 1 ding waarvan ik vind dat het verbeterd kan worden en dat is: Beveiliging!
Het is zo'n druk evenement en bij de ingang werden er geen tassen gecontroleerd. Ookal heb je duizenden bezoekers, toch zouden ze eigenlijk voor ieders veiligheid alle tassen moeten controleren. Pas als je tas is gecontroleerd en goedgekeurd dat je dan pas naar binnen mag. Veiligheid voor alles!
Maar naast dit puntje ben ik heel tevreden :D


Dat wij, paardenmensen, het licht in elkaars ogen niet gunnen, over het algemeen, ben ik volledig met je eens.
Maar zijn wij een doelgroep voor terroristen? Of ander gespuis?
Vind het een ietwat overdreven idee, hoor..

Maar, misschien heeft de organisatie daarom gekozen voor een hoge standprijs, en geen koopjes. Want dat geeft bij ons paardenmensen soms nog wel een hoge bloeddruk als net die ander met het laatste dekje ervan door gaat :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 17:25 



 
Profiel   

Hylkje schreef
Wij zijn vrijdag geweest. Maar de locatie is ruimer meer wc en meer eet tentjes verder vond ik het tegen vallen. Bitloos rijden zoals het programma aangaf was eigenlijks vrijheids dressuur. Cross vs dressuur???? Was geen cross bij. Beetje jammer.
Parkeren volg je de bordjes naar een verkeerd parkeer terrein die onbemand was. Gebeld, zou een bus komen even gewacht maar toch de auto maar in dit duurde te lang. Toen naar de andere parkeerplek. Mm mm als hier ook veel regen valt sta je ook vast. De hoeveel heid/ diversheid aan kraampjes viel tegen. Stond een halve rodeo paard waar je niet op mocht en zag gister foto met een eenhoorn waar ze op zaten. Waarom dan wel en niet op de vrijdag. Erg jammer je betaald het zelfde als zaterdag en zondag maar er is minder.
Denk niet dat ik er nog eens kom.



Helemaal met je eens. Wij waren er ook vrijdag en hebben precies hetzelfde gezien, althans dus niet gezien want het was er niet !! Vond er weinig shows en weinig kraampjes waar je dingen kon kopen. Voor het eerst dat ik Zij als het zo is hoeft het vokgens jaar van mij niet meer ! Terwijl het altijd geweldig was

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 19:12 



 
Profiel   

Veulen84 schreef
WonderWanita schreef
Er waren inderdaad veel standhouders niet. Dit had meerdere oorzaken; 1: de standprijs, 2: Het beleid van het mogen meenemen van 1 productgroep (dus ik moet kiezen uit OF frontriemen, OF dekjes, OF springschoenen etc., zie dan maar eens je standprijs eruit te krijgen -O- Alleen de grote bedrijven die veel standruimte kunnen betalen mogen wel al hun producten meenemen. 3: Veel bedrijven vinden de doelgroep te ver afgedreven van wat het oorspronkelijk was. De YouTube piste was hierdoor al verwijderd van deze editie, aangezien enkele standhouders hadden geklaagd hierover.


Dit verklaart wel heel veel. Dat is een heel domme beslissing van een organisatie, de meeste mensen komen juist voor het koopjes snuffelen. Zo maak je het voor de bezoekers wel echt minder leuk.


O vandaar, erg slecht geregeld dan! Maar daarom weinig keus en kraampjes terwijl dat dat zo leuk is tussen door

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 19:15 



 
Profiel   

Ik was er vrijdag en ben het helaas grotendeels eens met wat ik over deze dag heb gelezen.

Veel minder clinics etc dan op de zaterdag en zondag, terwijl je wel volle pond betaalt. Daarbij vond ik de clinics niet van bepaald hoog niveau.
- clinic working equitation met een erg slechte spreker
- Pierre fleury spreekt zo ontzettend slecht Engels dat er werkelijk waar geen touw aan vast te knopen was
- cross clinic over technische lijntjes was leuk en goed verteld, maar de dames waren 10 minuten van te voren al klaar en wisten duidelijk niet wat nog meer te doen
- de ‘eindshow’, die sowieso maar 15 minuten duurde, was na 5 minuten al afgelopen. Echt een lachertje..

(Gelukkig ook een heel leerzame longer clinic van Takt en een gave show van de Franse vrouw waar ik even de naam van kwijt ben)

Het parkeren was ook weer leuk. Netjes de bordjes gevolgd en geëindigd op een compleet verlaten parkeerplaats zonder verdere info of he mensen. Met ons ook anderen die binnen kwamen druppelen. Uiteindelijk maar gaan lopen. 20 minuten verder, maar die parkeer kaart hadden we dus voor niks gekocht, en geld terug dat kon echt niet.
Wel netjes terug gebracht (na klagen) aan het eind van de dag.

Ik vond dat er weinig variatie was in stands, met heel veel duur spul. Geen leuke aanbiedingen, geen leuke koopjes.

Het eten vond ik BELACHELIJK duur.

Ik sprak een standhouder die inderdaad maar 1 productgroep mee mocht nemen. Want stel je voor dat de grotere merken van hun klandizie worden beroofd..

Wel vond ik het een stuk ruimer op gezet, positief! Verder was het leuk dat er veel ruimte was voor vragen rondom de clinics, omdat het zo rustig was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 20:03 



 
Profiel   

Dan heb ik nu ook wel een idee waarom Arthur’s er niet meer stond. Die heeft altijd een “complete” winkel bij zich.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 20:30 



 
Profiel   

Ik ben 2 jaren geleden voor het laatst geweest en vond toen al dat het event qua inhoud steeds meer achteruit ging. Misschien is het een tip om een volwassenen en een penny variant te maken zodat je de doelgroepen beter kan scheiden. Dan kan er tijdens de penny variant die meet en greets met youtubesterren plaatsvinden en tijdens de volwassen variant er bijvoorbeeld wat meer inhoudelijke clinics plaatsvinden. Het is mij wat te groot en te veel voor iedereen een beetje geworden zodat je toch met een wat onbevredigd gevoel huiswaarts keert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 06:12 



 
Profiel   

Ik vond het zelf geen enorme verbetering.
Binnen was natuurlijk geweldig ruim opgezet en ontzettend handig als het eens slecht weer is,
maar buiten.. je merkt goed dat het terrein niet is ingericht op paarden. Alles moest achterlangs, het was smal en er was weinig ruimte tussen de pistes en de tribunes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 08:17 



 
Profiel   

Gewoon een kinderdag net als jumping Amsterdam. Denk dat dat goed zal werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 09:52 



 
Profiel   

Ik ben zelf niet geweest maar heb de afgelopen jaren gemerkt dat HE steeds meer op kinderen gericht is. Op zich geen onlogische keuze omdat dit blijkbaar een rendabele doelgroep is en er hordes kinderen op Britt Dekker en Jesse Klaver etc afkomen. Ja ik zou als organisatie ook kiezen voor het concept wat de grootste bezoekersaantallen trekt. Gewoon een commerciele overweging.

Voor mijzelf persoonlijk kan ik wel zeggen dat ik het erg jammer vind, met alle respect maar ik hoef Britt Dekker echt niet te zien rijden in de hoofdpiste :') Anky van Grunsven is erg interessant, maar die zie ik liever zelf rijden of met een ruiter die al wat verder in de sport is. Maar goed, dat ben ik, en ik ben duidelijk niet (meer) de doelgroep voor HE. En de mensen die ik hier in het topic voorbij zie komen duidelijk ook niet meer..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 10:40 



 
Profiel   

Ik heb een hele hoop bekende mensen gezien op HE, Jesse Klaver dan weer niet :D :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 10:43 



 
Profiel   

SayaJones schreef
Ik heb een hele hoop bekende mensen gezien op HE, Jesse Klaver dan weer niet :D :))

Die van vrijheidsdressuur toch? Of ben ik nou in de war
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 10:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 86 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen