Ernstig ongeluk op A59 met paardentrailer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14036
Geregistreerd: 20-04-16

Ernstig ongeluk op A59 met paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-18 09:58

omroep brabant
Overige
Ingezonden door meerdere bokkers
Afbeelding

De A59 is maandagochtend afgesloten na een ongeluk bij knooppunt Paalgraven, in de richting van Nijmegen. Een bestelbus met een paardentrailer reed daar rond acht uur tegen een vrachtwagen aan.

Rijkswaterstaat waarschuwde voor een paard dat over de snelweg liep. Dat dier werd rond negen uur gevangen. De ANWB adviseert mensen die naar Nijmegen willen om te rijden via de A2 en de A15. Volgens Rijkswaterstaat blijft de weg 'nog enkele uren dicht'.

'Ernstig ongeluk'
Vanwege de ernst van de situatie landde een traumaheli op de snelweg. De hulpdiensten proberen de mensen die in het bestelbusje zitten te bevrijden. Hoe het ongeluk kon gebeuren, is niet bekend.

Op de weg naar Den Bosch ontstond een kijkersfile.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ernstig ongeluk op A59 met paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 09:59

Oei, hopelijk geen gewonden!
De schrik zal er wel goed in zitten.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Ernstig ongeluk op A59 met paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:01

Nou als ze de mensen 'proberen te bevrijden' en de trauma heli wordt erbij gehaald dan kan ik me niet voorstellen dat er geen gewonden zijn.

Gelukkig iig geen extra slachtoffers ivm loslopend paard. Die wil je ook niet op je motorkap krijgen.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:02


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ernstig ongeluk op A59 met paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:03

Trauma heli komt er soms ook uit voorzorg bij. Dan hoeven er niet specifiek al gewonden te zijn gemeld.
Maar de kans is idd wel groot dat er gewonden zijn helaas.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Ernstig ongeluk op A59 met paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:07

Ik zat er ook in.... Op zowel de graafsebaan als de A59 vanaf de andere kant ramptoeristenfile. Bah bah

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Re: Ernstig ongeluk op A59 met paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:10

Onze kraamhulp vertelde het, ze kwam er langs toen het gebeurt was... Zag er erg heftig uit vertelde ze..

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:13

ohhh vreselijk , hopelijk niet zwaar gewond....

en paard ook ok hoop ik.......

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:19

speedfiets_2 schreef:
Ik zat er ook in.... Op zowel de graafsebaan als de A59 vanaf de andere kant ramptoeristenfile. Bah bah


Even los van dit alles, het woord ‘ramptoerismefile’ vind ik altijd zo’n onzinwoord. Als ik 130 rijd en ik zie opeens in de verre verte tientallen zwaailichten, politiebusjes en ambulances, dan denk ik niet: “Laat ik maar gokken dat het op de andere weghelft speelt en lekker 130 blijven rijden, als het dan op mijn weghelft blijkt te zijn en ik krijg een ambulancebroeder op mijn motorkap, dan is het zijn probleem.” Dan is het juist normale beschaafdheid om uit voorzorg vaart te minderen. De brokstukken bij zo’n ongeluk houden zich ook niet aan de verkeersregels en kunnen ook op de verkeerde weghelft belanden. Ik blijf het vreemd vinden om dan de mensen die de nodige voorzorgsmaatregelen nemen uit te maken voor ramptoerist.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:23

Dat hoop je nooit mee te maken, sterkte voor de betrokkenen.
Als je al ziet hoe de bijrijders kant van het busje eruit ziet.. brrrr.. .hopelijk vallen de verwondingen mee...

Arno8 :j :j

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:25

Cayenne schreef:
Trauma heli komt er soms ook uit voorzorg bij. Dan hoeven er niet specifiek al gewonden te zijn gemeld.
Maar de kans is idd wel groot dat er gewonden zijn helaas.



Als er lang 2 mensen vast zitten in een busje en het busje achter op een vrachtwagen is gereden, denk ik niet dat die er zonder kleerscheuren van af komen nee. Hopelijk komt het allemaal weer goed!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:29

arno8 schreef:
speedfiets_2 schreef:
Ik zat er ook in.... Op zowel de graafsebaan als de A59 vanaf de andere kant ramptoeristenfile. Bah bah


Even los van dit alles, het woord ‘ramptoerismefile’ vind ik altijd zo’n onzinwoord. Als ik 130 rijd en ik zie opeens in de verre verte tientallen zwaailichten, politiebusjes en ambulances, dan denk ik niet: “Laat ik maar gokken dat het op de andere weghelft speelt en lekker 130 blijven rijden, als het dan op mijn weghelft blijkt te zijn en ik krijg een ambulancebroeder op mijn motorkap, dan is het zijn probleem.” Dan is het juist normale beschaafdheid om uit voorzorg vaart te minderen. De brokstukken bij zo’n ongeluk houden zich ook niet aan de verkeersregels en kunnen ook op de verkeerde weghelft belanden. Ik blijf het vreemd vinden om dan de mensen die de nodige voorzorgsmaatregelen nemen uit te maken voor ramptoerist.


In vaart minderen geef ik je groot gelijk! Maar de parallel weg (de graafsebaan) stopte mensen om de haverklap om even te kijken. Dan vind ik het wel een ramptoeristfile. Mensen parkeerde ook hun auto spontaan op de weg. En dat vind ik dan weer levensgevaarlijk.

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:34

speedfiets_2 schreef:
arno8 schreef:
Even los van dit alles, het woord ‘ramptoerismefile’ vind ik altijd zo’n onzinwoord. Als ik 130 rijd en ik zie opeens in de verre verte tientallen zwaailichten, politiebusjes en ambulances, dan denk ik niet: “Laat ik maar gokken dat het op de andere weghelft speelt en lekker 130 blijven rijden, als het dan op mijn weghelft blijkt te zijn en ik krijg een ambulancebroeder op mijn motorkap, dan is het zijn probleem.” Dan is het juist normale beschaafdheid om uit voorzorg vaart te minderen. De brokstukken bij zo’n ongeluk houden zich ook niet aan de verkeersregels en kunnen ook op de verkeerde weghelft belanden. Ik blijf het vreemd vinden om dan de mensen die de nodige voorzorgsmaatregelen nemen uit te maken voor ramptoerist.


In vaart minderen geef ik je groot gelijk! Maar de parallel weg (de graafsebaan) stopte mensen om de haverklap om even te kijken. Dan vind ik het wel een ramptoeristfile. Mensen parkeerde ook hun auto spontaan op de weg. En dat vind ik dan weer levensgevaarlijk.


Ja dat is inderdaad idioot als mensen dat doen, tenzij er nog geen ambulances zijn en ze stoppen om te helpen. Maar als ik het zo lees waren de hulpdiensten er al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:49

Cayenne schreef:
Trauma heli komt er soms ook uit voorzorg bij. Dan hoeven er niet specifiek al gewonden te zijn gemeld.
Maar de kans is idd wel groot dat er gewonden zijn helaas.



Dit inderdaad, zodat er snel een goede dokter ter plaatse is. :j

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Ernstig ongeluk op A59 met paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:51

Heftig zeg! Hopelijk maken de bestuurders en het paard het goed

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:52

speedfiets_2 schreef:
In vaart minderen geef ik je groot gelijk! Maar de parallel weg (de graafsebaan) stopte mensen om de haverklap om even te kijken. Dan vind ik het wel een ramptoeristfile. Mensen parkeerde ook hun auto spontaan op de weg. En dat vind ik dan weer levensgevaarlijk.


Dat zagen wij laatst ook. Ongeluk op de andere baan (tegenovergestelde rijrichting) en mensen stopten om over de vangrail te klimmen en te gaan filmen 8)7
Je zult er maar in de kreukels liggen! (of nog erger).

nelske164

Berichten: 195
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Boxtel

Re: Ernstig ongeluk op A59 met paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:57

Zag het bericht net op omroep Brabant voorbij komen en schrik mij kapot. Ik ken deze combinatie maar al te goed en het betreft hier een vriendin/stalgenootje van mij. Ik maak me grote zorgen!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Ernstig ongeluk op A59 met paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 11:02

Heftig nelske164.

Mijn schoonvader stond al een uur stil in de file en appte mij dat er een paard los liep. Zei meteen getver hopelijk niks ergs maar later stuurde hij dat er een trauma heli bij was maar dat het paard rustig in de berm stond te grazen.

Hopelijk valt het mee!

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 11:07

nelske164 schreef:
Zag het bericht net op omroep Brabant voorbij komen en schrik mij kapot. Ik ken deze combinatie maar al te goed en het betreft hier een vriendin/stalgenootje van mij. Ik maak me grote zorgen!



Jeetje wat heftig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 11:09

nelske164 schreef:
Zag het bericht net op omroep Brabant voorbij komen en schrik mij kapot. Ik ken deze combinatie maar al te goed en het betreft hier een vriendin/stalgenootje van mij. Ik maak me grote zorgen!



Wat heftig! :( Zeker die onzekerheid... Ik duim mee dat het goedkomt.

nelske164

Berichten: 195
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 11:15

Resistance schreef:
nelske164 schreef:
Zag het bericht net op omroep Brabant voorbij komen en schrik mij kapot. Ik ken deze combinatie maar al te goed en het betreft hier een vriendin/stalgenootje van mij. Ik maak me grote zorgen!



Wat heftig! :( Zeker die onzekerheid... Ik duim mee dat het goedkomt.


Zeker. Weet verder nog helemaal niets, kan me nu helemaal niet meer op werk concentreren.

Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Ernstig ongeluk op A59 met paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 11:20

Och jeetje.. Wat heftig.

Hopelijk hoor je snel iets nelske164

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 11:20

Sterkte Nelske!! Onzekerheid is verschrikkelijk. Hopelijk komt het goed met de bestuurders. We zullen een kaars aansteken.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Ernstig ongeluk op A59 met paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 11:30

Zoo jeetje zeg! Hopelijk komen de mensen en paard er zonder te erge verwondingen vanaf

tootje71

Berichten: 5099
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Ernstig ongeluk op A59 met paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 12:19

sterkte voor alle betrokkenen wat vreselijk zeg .