Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VIDEO]Bernard Fonck eerste Europeaan die reining goud wint

 
Profiel   

Wat loswerken zou ik nog snappen maar niet spins draaien of slidings maken. Al snap ik Fonck ook wel dat hij het wel deed. Voor een keertje dat zijn sport in het nieuws komt zou ik er ook wel gebruik van maken om even in de spotlights te staan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 10:23 



 
Profiel   

Mijn ouders meldde dat er een heel artikel in de Standaard staat ( de gedrukte versie).
Hier een link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180917_03753829 maar ik weet niet of die het doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 11:06 



 
Profiel   

Mooie prestatie!! *\o/* *\o/* Ik doe het hem niet na.. Alleen jammer dat hij zo aan de teugels trekt bij de stops.. Mij word juist geleerd om je teugels neer te leggen bij een stop..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 11:46 



 
Profiel   

Geweldige prestatie en zo jammer dat hier zo weinig van te horen is in ons Belgenland.
Ik ben in elk geval trots ook al ken ik weinig van deze tak van paardensport.

En die knuffel aan zn paard op het einde......... zo mooi <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 15:50 



 
Profiel   

Ik ken er ook helemaal niks van maar vind het wel boeiend, kan iemand uitleggen waar hier op gelet wordt? Ik snap/zie de verschillende oefeningen, maar wat maakt dit bv beter dan de tweede, waar letten ze op bij de uitvoering van deze oefeningen? Soms zag ik wel aan de reacties van de 'crew' wanneer iets duidelijk goed was gelukt :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 15:59 



 
Profiel   

Hier is een leuk filmpje dat een beetje de basis uitlegt:
https://www.facebook.com/EurosportDE/videos/277603756183850/

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 16:20 



 
Profiel   

Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 16:29 



 

Leuk om zo'n proef in zijn geheel te zien, knap gereden ook. Bij de binnenkomst dacht ik even 'mijn God, hij gaat toch niet de hele proef met zo'n extreem lage hoofdhouding rijden', maar dat was blijkbaar alleen voor de training.
Ik moet zeggen dat ik ook niet precies zie waar precies de topkwaliteit in deze proef zit? Mooie spins en stops, maar als dressuurruiter zie ik een paard dat op alle langzame rechte lijnen extreem scheef galloppeert, steeds extra pasjes voor de spin en een wissel die ook niet recht door het midden van de baan gereden wordt. Wordt dat bij reiningwedstrijden niet afgestraft, of is hij ondanks deze minpunten kampioen geworden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 16:29 



 
Profiel   

Ik ben ook zeker niet thuis in de westernwereld, maar knappe prestatie!
Zonde dat het paard nu terug (moet?) gaat naar de eigenaar, maar zo eentje zou ik ook terug willen hebben :D heerlijk dat die zo koel blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 16:32 



 
Profiel   

xyzutu2 schreef
Leuk om zo'n proef in zijn geheel te zien, knap gereden ook. Bij de binnenkomst dacht ik even 'mijn God, hij gaat toch niet de hele proef met zo'n extreem lage hoofdhouding rijden', maar dat was blijkbaar alleen voor de training.
Ik moet zeggen dat ik ook niet precies zie waar precies de topkwaliteit in deze proef zit? Mooie spins en stops, maar als dressuurruiter zie ik een paard dat op alle langzame rechte lijnen extreem scheef galloppeert, steeds extra pasjes voor de spin en een wissel die ook niet recht door het midden van de baan gereden wordt. Wordt dat bij reiningwedstrijden niet afgestraft, of is hij ondanks deze minpunten kampioen geworden?

Ik denk dat je reining gewoon niet moet willen bekijken als dressuur. :D
Daarmee doe je beide takken tekort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 16:53 



 
Profiel   

xyzutu2 schreef
Leuk om zo'n proef in zijn geheel te zien, knap gereden ook. Bij de binnenkomst dacht ik even 'mijn God, hij gaat toch niet de hele proef met zo'n extreem lage hoofdhouding rijden', maar dat was blijkbaar alleen voor de training.
Ik moet zeggen dat ik ook niet precies zie waar precies de topkwaliteit in deze proef zit? Mooie spins en stops, maar als dressuurruiter zie ik een paard dat op alle langzame rechte lijnen extreem scheef galloppeert, steeds extra pasjes voor de spin en een wissel die ook niet recht door het midden van de baan gereden wordt. Wordt dat bij reiningwedstrijden niet afgestraft, of is hij ondanks deze minpunten kampioen geworden?


Heb je het filmpje bekeken wat ik hierboven plaatste? :)

Langzame rechte lijnen en stilstaan voor de spins worden inderdaad niet beoordeeld. Wat het changement(eerste, 2e kan ik niet zo goed beoordelen) betreft geef ik je gelijk. Waarschijnlijk heeft hij dat ruim gecompenseerd met andere onderdelen, of deden andere deelnemers het ook niet zo goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 16:56 



 

Ayasha schreef
xyzutu2 schreef
Leuk om zo'n proef in zijn geheel te zien, knap gereden ook. Bij de binnenkomst dacht ik even 'mijn God, hij gaat toch niet de hele proef met zo'n extreem lage hoofdhouding rijden', maar dat was blijkbaar alleen voor de training.
Ik moet zeggen dat ik ook niet precies zie waar precies de topkwaliteit in deze proef zit? Mooie spins en stops, maar als dressuurruiter zie ik een paard dat op alle langzame rechte lijnen extreem scheef galloppeert, steeds extra pasjes voor de spin en een wissel die ook niet recht door het midden van de baan gereden wordt. Wordt dat bij reiningwedstrijden niet afgestraft, of is hij ondanks deze minpunten kampioen geworden?

Ik denk dat je reining gewoon niet moet willen bekijken als dressuur. :D
Daarmee doe je beide takken tekort.


Als ik dat niet had gedaan, dan had ik niets kunnen leren van het antwoord van Happy16. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 16:58 



 
Profiel   

Wat een mooi filmpje. Duidelijke uitleg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 17:04 



 
Profiel   

Hier zijn de scoresheets voor de liefhebbers: https://results.hippodata.de/2018/1587/docs/scoresheet_final_weg2018_approved_update.pdf
Bernard staat op de op één na laatste pagina :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 17:58 



 
Profiel   

Happy16 schreef
xyzutu2 schreef
Leuk om zo'n proef in zijn geheel te zien, knap gereden ook. Bij de binnenkomst dacht ik even 'mijn God, hij gaat toch niet de hele proef met zo'n extreem lage hoofdhouding rijden', maar dat was blijkbaar alleen voor de training.
Ik moet zeggen dat ik ook niet precies zie waar precies de topkwaliteit in deze proef zit? Mooie spins en stops, maar als dressuurruiter zie ik een paard dat op alle langzame rechte lijnen extreem scheef galloppeert, steeds extra pasjes voor de spin en een wissel die ook niet recht door het midden van de baan gereden wordt. Wordt dat bij reiningwedstrijden niet afgestraft, of is hij ondanks deze minpunten kampioen geworden?


Heb je het filmpje bekeken wat ik hierboven plaatste? :)

Langzame rechte lijnen en stilstaan voor de spins worden inderdaad niet beoordeeld. Wat het changement(eerste, 2e kan ik niet zo goed beoordelen) betreft geef ik je gelijk. Waarschijnlijk heeft hij dat ruim gecompenseerd met andere onderdelen, of deden andere deelnemers het ook niet zo goed.


Ik ben geen reiner, maar mij is altijd geleerd dat het stilstaan wel beoordeeld wordt, in zoverre dat het paard stil moet staan en rustig af moet wachten, aan een lange teugel. 'Hesitate' heet dat toch? Ik vind dat zelf een van de mooiste dingen van reining, de afwisseling van energie en rust. Daar komen de kwaliteiten van de westernrassen ook zo mooi in naar voren.
Maar ik begrijp dat er geen punten voor gegeven worden omdat het geen manoeuvre is. Toch, als je hesitate ontbreekt rijd je geen goede run. Hoe wordt dat dan verwerkt in de score?

Wat ik eigenlijk het mooiste vind, hoewel voor de leek weinig spectaculair, is de overgang van de snelle circel naar de langzame, zonder geruk en gepluk. Daar word ik altijd blij van om te zien, en die waren in deze run van Bernard Fonck ook heel goed (voor zover ik dat kan beoordelen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 18:08 



 
Profiel   

Super dat de reining hiermee meer in het nieuws komt !! Zo jammer dat we er zo weinig van kunnen zien.

Super run iig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 18:19 



 
Profiel   

xyzutu2 schreef
Leuk om zo'n proef in zijn geheel te zien, knap gereden ook. Bij de binnenkomst dacht ik even 'mijn God, hij gaat toch niet de hele proef met zo'n extreem lage hoofdhouding rijden', maar dat was blijkbaar alleen voor de training.
Ik moet zeggen dat ik ook niet precies zie waar precies de topkwaliteit in deze proef zit? Mooie spins en stops, maar als dressuurruiter zie ik een paard dat op alle langzame rechte lijnen extreem scheef galloppeert, steeds extra pasjes voor de spin en een wissel die ook niet recht door het midden van de baan gereden wordt. Wordt dat bij reiningwedstrijden niet afgestraft, of is hij ondanks deze minpunten kampioen geworden?

Wissel recht door de baan?? Je wisselt van ene cirkel naar de andere dus recht hoeft niet perse nee
En dat extreem scheef is omdat hij zijn buitenbeen er aan houd
Het was een fantastische proef in een mega grote show arena van 100x50 die wij in Europa niet hebben dus ja, heel knap gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 18:21 



 
Profiel   

Eerste wat ik dacht, dat paard heeft een toepasselijke naam gezien de omstandigheden bij Tyron! :=

Ontzettend knappe prestatie! _O_

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 18:32 



 
Profiel   

Echt fantastisch!!! Die kunnen "wij" in onze zak steken! *\%/*

Ik roep het al een tijdje, maar ik zou mijn merrie dus zo laten dekken door WaW <3

Nog even over wat hierboven staat: je kan dressuur niet met reining vergelijken. Er wordt op een hele andere manier gescoord. De topkwaliteit in deze proef zit hem in de manier waarop het paard gereden wordt. Willingly guided zoals dat heet. Daarnaast zijn alle manoeuvres stuk voor stuk perfect uitgevoerd. Wil je weten waarom mag je me best pb-en want dat wordt nogal een lang verhaal.

Overigens is de manier waarop Bernard met zijn paard omgaat ook geweldig. Hij heeft ook gezegd dat WaW het liefste paard is dat hij ooit gereden heeft. Helaas is dit wel zijn laatste show geweest en gaat hij nu terug naar de eigenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 18:35 



 

Popstra schreef
Wissel recht door de baan?? Je wisselt van ene cirkel naar de andere dus recht hoeft niet perse nee
En dat extreem scheef is omdat hij zijn buitenbeen er aan houd
Het was een fantastische proef in een mega grote show arena van 100x50 die wij in Europa niet hebben dus ja, heel knap gedaan.


Dan ben ik verpest door de reining ruiters uit mijn omgeving. Die proberen een rechte galop te rijden en ook op het middelpunt van de twee cirkels te wisselen. Ik dacht dat dat standaard was, maar blijkbaar doen zij het om hun paarden zo rechtgericht mogelijk te maken en te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 18:39 



 
Profiel   

Je wil je paard wel in de juiste stelling hebben om een wissel te kunnen maken. Dus maak je je paard recht. Echter is dit van niveau dat paarden zo snel wisselen dat je dat amper ziet.

En je wilt inderdaad wisselen op x, zodat je daarna de cirkel netjes in kan zetten. Maar het hangt er dan ook weer vanaf of je wisselt van snel naar langzaam, andersom, of van langzaam naar langzaam enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 18:43 



 
Profiel   

Wij waren er live bij, en ondanks wat mankementjes in de organisatie en de constante dreiging van de naderbij komende orkaan was de sfeer in team België echt top. De Amerikanen wisten niet waar ze het hadden, toen Bernard het goud pakte, ondanks de wat ‘milde’ jurering voor de Amerikaanse deelnemers.
Ook in de teamcompetitie heeft nonpro ruiter (!!!!) Dries Verschueren een schitterende prestatie geleverd op zijn eerste WK en daarmee de Belgen mee aan de zilveren plak geholpen. Topsport!
Over de wissel trouwens : filmpje geeft vertekend beeld. Bernard reed perfecte cirkels met een perfecte wissel op X. Niks scheef of niet in het midden. Het allerenigste dat je kan opmerken is dat Wave in zijn tweede spin net voor het laatste kwart een beetje afremt. Maar ook dat zie je bijna niet op het filmpje. Maar de judges zien zoiets wel natuurlijk, en dat kostte hem 1,5 punt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 18:43 



 
Profiel   

voor de belgische reining liefhebbers. Bernard Fonck komt vanavond in Gils en Van Gasten op één.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 20:30 



 
Profiel   

Wat bij mij ook een indruk heeft nagelaten is de criollo die met de Chileense ruiter een 221 neerzette! Het hele Chileense team kwam met een criollo, maar die ene was toch iets speciaals. Hoezo reining kan alleen met een quarter? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 21:11 



 
Profiel   

sevke schreef
Wat bij mij ook een indruk heeft nagelaten is de criollo die met de Chileense ruiter een 221 neerzette! Het hele Chileense team kwam met een criollo, maar die ene was toch iets speciaals. Hoezo reining kan alleen met een quarter? :')


Ja zo gaaf! Mijn vorige bijrijdpaard was criollo×engels volbloed. Wij deden niet onder voor de gemiddelde L3 wran ruiter op een quarter :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 21:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen