Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[VIDEO]Tryon 2018: Goud voor Sanne Voets

 
Profiel   

*knhs
Parasport

[ img ]
Sanne Voets en Demantur N.O.P. in Tryon. Foto: FEI/Martin Dokoupil

De eerste medaille voor Team NL tijdens de FEI Wereldruiterspelen is een feit. Sanne Voets won met Demantur N.O.P. bij de paradressuur in de individuele proef van Grade IV goud.

Sanne ging vandaag als eerste van start, direct na haar proef vertelde ze: "Vandaag voelde hij heel fijn, ik hoefde zelf niet veel te doen. Lekker gevoel is dat. Het is dan zo gaaf als je door die grote poort de arena binnen gaat en op z'n Amerikaans aangekondigd wordt. Dat is wel genieten en denk je 'kom maar op'."

"Ik ging vandaag voor 'goed' en niet voor alles uit de kast. Het is de eerste proef van het kampioenschap. Je moet de rest van de week ook nog. Het kan nog een tandje beter, maar dan heb je wel het risico op foutjes. Ik vraag me af of dat een hogere score had opgeleverd."

Goud
Na de prijsuitreiking, met goud om de nek, gaat ze vol enthousiasme verder. "Het was super spannend, tot het einde. Je weet, Susanne op het laatst is zo'n goede ruiter met zo'n goed paard. Je weet dat die ook naar de 75% zou kunnen gaan. Ik heb een paar ruiters gekeken op stal, via FEI.TV. Op een gegeven moment word je opgehaald omdat je weet dat je bij de best drie bent geƫindigd en zeker bent van een medaille. De definitieve score van Suzanne duurde best lang en de eerste vier zaten heel dicht bij elkaar. Ik wist van tevoren dat er wel vier of vijf combinaties waren, waar het om zou gaan. Het is natuurlijk het allerleukst om met goud de ring uit te komen."

Teamwork
De paradressuurruiters zijn al een paar dagen in Tryon. Hoe gaat het tot nu toe?? "Demantur heeft goed gereisd en is zo fit hier. Ik had van de dressuurruiters gehoord dat het lastig is om je paarden hier zo'n lange periode goed fit te houden, omdat het zo warm is. Dus we zijn heel voorzichtig begonnen en m'n trainer Emmelie Scholtens heeft me de laatste dagen nog goed geholpen. De luchtvochtigheid is ook hoog. Demantur heeft daar geen last van, maar zweten helpt de paarden nu niet echt om van hun warmte af te komen. Dus we moeten hem echt koelen van buitenaf. Alle grooms onderling helpen elkaar daarmee. Na afloop van m'n proef een heel leger klaar met ijswater om m'n paard direct te kunnen koelen. Het is heel mooi dat we elkaar op die manier helpen."

Voets heeft een duidelijk doel voor ogen. "Dit is de eerste stap op prolongatie van Rio. Zo'n WK is een serieus ijkpunt op weg naar de paralympische spelen in Tokyo. Uiteindelijk is dat waar het moet gebeuren. Dat wil ik nog een keer halen, de beste van de wereld blijven, dat is de ultieme uitdaging."

Klik op onderstaande afbeelding voor een video:


Later vandaag komen Nicole den Dulk (grade II) en Frank Hosmar (grade V) in actie. Morgen is het de beurt aan Rixt van der Horst (grade IV).

Meer informatie over de Grade indeling is te vinden in het Wiki-artikel Grades aangepaste sport.

Uitslag WEG Para-Dressage

Individuele proef Grade IV


Goud: Sanne Voets - Demantur N.O.P., 73.927 %
Zilver: Rodolpho Riskalla (BRA) - Don Henrico, 73.366%
Brons: Susanne Jensby Sunesen (DEN) - CSK's Que Faire, 73.146%


Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 20-09-18 02:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 19:51 



 
Profiel   

Topper!!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 20:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen