Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[VIDEO]Tryon 2018: Nicole den Dulk pakt brons in Grade II

 
Profiel   

knhs
Parasport
Ingezonden door kamsel
[ img ]
Pepo Puch, Stinna Kaastrup en Nicole den Dulk. Foto: FEI/Liz Gregg

Het gaat goed met de Nederlandse paradressuur bij het WK in Tryon. Nicole den Dulk en Wallace N.O.P. wonnen dinsdag brons in de individuele proef in Grade II. De overwinning ging met overmacht naar Stinna Tange Kaastrup uit Denemarken en het zilver was voor Pepo Puch uit Oostenrijk.

Direct na afloop van de individuele proef reageert Nicole: "Het ging fijn. Ik heb geen fouten gemaakt denk ik. Het is heel belangrijk om goed op de letters te rijden en mooie overgangen te rijden. Die waren er allemaal wel. De tweede keer wijken had misschien iets actiever gekund. Dat is een dubbelteller, dus daar laat ik misschien nog wel wat punten liggen. Gisteren was Wally heel fris, nu moest ik er iets meer aan werken. Maar dat is voor mij eigenlijk fijner, want dan blijft hij mooi rond en over de rug. Hij luistert super, dus ik ben er heel blij mee."

Eerste starter
Nicole moest als eerste van start en kreeg een score van 70.735% in Grade II. "Je hoopt altijd op hoger natuurlijk. 70% is precies zo'n score die iedereen kan redden of net niet. Maar als de punten bij iedereen wat lager zijn, dat weet je niet als je als eerste naar binnen gaat. Ik had iets hoger gehoopt, dan zit je net wat veiliger. Als eerste starten is een dingetje, maar dat is vooral mentaal. Je moet gewoon rijden."

Wallace N.O.P., of 'Wally' zoals Nicole haar vijftienjarige ruin liefkozend noemt, heeft het wel naar zijn zin in Amerika: "Hij heeft geen last van de warmte, we hebben expres thuis ook wel in de hitte getraind en hier ook al de hele week. Hij staat heel rustig op stal en vindt de warmte wel prima."

Klik op onderstaande afbeelding voor een video:


Meer informatie over de Grade indeling is te vinden in het Wiki-artikel Grades aangepaste sport.

Uitslag paradressuur Grade II WK Tryon
Individuele proef


Goud: Stinna Tange Kaastrup (Den) – Horsebo Smarties, 72.735%
Zilver: Pepo Puch (Oos) – Sailor’s Blue, 72.676%
Brons: Nicole den Dulk – Wallace N.O.P., 70.735%


Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 20-09-18 02:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 21:04 



 
Profiel   

Ontzettend mooi! Ze doen het goed!

Ik vraag me alleen af, op het podium staan 3 ruiters, waarvan 1 staat, 1 in rolstoel en 1 zonder benen. Hoe kan het dat die allemaal in dezelfde grade rijden? Als in, hoe wordt dat bepaald zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 12:39 



 
Profiel   

Hierop zie je de indeling:
https://inside.fei.org/sites/default/fi ... 7.2017.pdf

Vanaf pagina 6.

In het kort volgens de knhs-site:
Grade I: Voornamelijk rolstoel gebruikers met zeer slechte romp functie.
Grade II: Voornamelijk rolstoel gebruikers met zeer slechte romp functie, maar met een licht beperkte arm functie.
Grade III: Voornamelijk rolstoel gebruikers met zeer slechte romp functie, maar met redelijke arm functie.
Grade IV: sporters met problemen in alle vier ledematen en blinden
Grade V: sporters met problemen in één of twee ledematen en slechtzienden

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 13:21 



 
Profiel   

Lalala12468 schreef
Hierop zie je de indeling:
https://inside.fei.org/sites/default/fi ... 7.2017.pdf

Vanaf pagina 6.

In het kort volgens de knhs-site:
Grade I: Voornamelijk rolstoel gebruikers met zeer slechte romp functie.
Grade II: Voornamelijk rolstoel gebruikers met zeer slechte romp functie, maar met een licht beperkte arm functie.
Grade III: Voornamelijk rolstoel gebruikers met zeer slechte romp functie, maar met redelijke arm functie.
Grade IV: sporters met problemen in alle vier ledematen en blinden
Grade V: sporters met problemen in één of twee ledematen en slechtzienden

Dankjewel! Toch apart, maar om een competitie te maken moet je toch mensen bij elkaar zetten. Wel erg knap van allemaal, zal toch wat lastiger zijn dan zonder beperkingen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 13:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen