Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Tryon 2018: Zilver voor Frank Hosmar

 
Profiel   

knhs
Parasport
Ingezonden door Kamsel
[ img ]
Frank Hosmar, Sophie Wells en Regine Mispelkamp. Foto: FEI

De derde Nederlandse paradressuurruiter die vandaag in de ring verscheen is Frank Hosmar. In Grade V reed hij met zijn Alphaville N.O.P. naar een mooie zilveren medaille.

“Mijn paard Alphaville N.O.P. was de afgelopen dagen heel fris”, vertelt Hosmar. “Dan raak je de controle een beetje kwijt. Vandaag, vanaf het moment dat ik erop zat, voelde ik gelijk dat hij lekker liep. Het is net alsof hij het weet: het is de wedstrijddag. In Rio en in Doha had hij het ook. Als hij heeft gevlogen is het net alsof hij de hele weg heeft geslapen en goed uitgerust is. Als ik met de vrachtwagen ga heeft hij dat eigenlijk nooit. Na het vliegen heeft hij altijd heel veel energie. Daarom was ik heel blij dat we er al een aantal dagen eerder waren. Gisteren in de ring had ik nog mijn handen vol en vandaag kwam ik binnengereden en was het gewoon goed.
In mijn Grade gaat het meestal tussen de Engelse Sophie Wells en mij. Nu is het Sophie en in de kür hoop ik dat ik win. Wat ik wel jammer vind is dat er nu maar een klein groepje deelnemers is in Grade V. Dat heb ik nog niet eerder zo meegemaakt. Meestal zijn het er wel een stuk of twintig."

Voorbereiding
In de voorbereiding op dit WK heeft Frank niet veel anders gedaan dan normaal. “Ik geef Alphaville altijd wel een rustperiode voor een grote wedstrijd. Dan rijd ik heel veel in het bos. Dan train ik wel hoor, maar wat relaxter. In de week voor vertrek naar het kampioenschap rijd ik strak op de letter en dieper de hoeken door. Ik wou eigenlijk voor de vlucht iets afbouwen, maar daar had meneer helemaal geen zin in. Die was er al helemaal klaar voor. Hij is super fit. Het scheelt echt dat we ook in Nederland een warme periode hebben gehad. Ze zijn er al aan gewend, alleen de vochtigheid hier is anders."

Landenwedstrijd
"Ik ben tevreden, ik kon niet meer doen. Ik heb m'n best gedaan, paard heeft z'n best gedaan. En als dan een ander beter is, is een ander beter. Morgen trainen we normaal en dan donderdag de teamtest. Hopen dat we de landenwedstrijd ook heel goed doen met z'n allen."

Uitslag individuele proef WEG Tryon paradressuur
Grade V
Goud Sophie Wells (GBR) - C Fatal Attraction, 75.429%
Zilver Frank Hosmar - Alphaville N.O.P., 73.167%
Brons Regine Mispelkamp (GER) - Look At Me Now, 71.452%

Meer informatie over de Grade indeling is te vinden in het Wiki-artikel Grades aangepaste sport.


Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 20-09-18 04:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 12:25 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 21:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen