Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 87 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Deel paarden Oostvaardersplassen gaat verhuizen

 
Profiel   

Anticonceptie.. omfg..
Ik zeg hakkie takkie weg zakkie. Dát is pas een duurzame oplossing.
Als je wél een keer wat veulentjes wilt kun je altijd een stukje afzetten en bij een paar merries een hengst erbij laten.
Elke debiel kan toch uitrekenen hoe snel de populatie groeit als die merries maar gewoon ieder jaar veulens krijgen! Ongelooflijk
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 22:50 



 
Profiel   

Nikass schreef
IMJ schreef
Het schieten klinkt zo sneu, maar dieren fokken voor de slacht is zo niet nog veel sneuer..
Deze herten hebben een goed leven gehad. Hopelijk kunnen we wel iets bedenken dat deze dieren dat toch als consumptie kunnen gaan dienen. Ze zijn vast veel gezonder dan al dat rund dat we vol met AB en hormonen stoppen.


Ik dacht dat het probleem nou juist was dat het merendeel van (in elk geval de OVP topics op) bokt van mening is dat deze dieren geen goed leven hebben (gehad)?
Want anders kunnen we het beleid natuurlijk gewoon laten zoals het de afgelopen tijd was ;)

Nu wel ja.. maar bij structureel tijdig ingrijpen niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-18 04:18 



 

Dorine92 schreef
Anticonceptie.. omfg..
Ik zeg hakkie takkie weg zakkie. Dát is pas een duurzame oplossing.
Als je wél een keer wat veulentjes wilt kun je altijd een stukje afzetten en bij een paar merries een hengst erbij laten.
Elke debiel kan toch uitrekenen hoe snel de populatie groeit als die merries maar gewoon ieder jaar veulens krijgen! Ongelooflijk


En elke niet-zo debiel weet wat er gebeurd als niet-dragende merries en ruinen onbeperkt voedsel tot hun beschikking hebben. Kunnen ze ze gaan schieten omdat ze bevangen staan, dat is ook niet diervriendelijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-18 06:24 



 
Profiel   

IMJ schreef
Nikass schreef
Ik dacht dat het probleem nou juist was dat het merendeel van (in elk geval de OVP topics op) bokt van mening is dat deze dieren geen goed leven hebben (gehad)?
Want anders kunnen we het beleid natuurlijk gewoon laten zoals het de afgelopen tijd was ;)

Nu wel ja.. maar bij structureel tijdig ingrijpen niet.


Je schrijft toch echt "deze herten hebben een goed leven gehad"

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-18 07:01 



 
Profiel   

gelukkig er wordt iets gedaan ,beter dan ze daar te laten creperen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-18 07:33 



 
Profiel   

Nikass... ik wist niet dat er zo op de letter gelezen werd.. sorry hoor

Bovendien denk ik dat deze herten het nu niet slecht hebben gehad, misschien zijn ze wel van dit jaar maar dat slecht hebben gaat wel komen..

En ik denk niet dat ze een slechter leven hebben dan bijv een vleesvarken. Dus in die zin sta ik er ook achter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-18 08:01 



 
Profiel   

IMJ ben het met je eens, afgelopen winter was slecht voor de dieren maar gelukkig blijven dieren daar niet in hangen zoals wij mensen.
En om ze als voedsel te verkopen prima.

Ik denk dat wij mensen dit hele verhaal Oostvaardersplassen nu moeten gaan zien als nieuwe start.
Er gaan paarden weg, herten worden afgeschoten en een nieuwe winter met nieuwe kansen en vooral minder dieren.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoeveel mensen die de afgelopen maanden zich hebben ingezet voor de dieren in de OVP dit ook doen voor de BIO industrie en dus varkens en koeien, kippen, nertsen, konijnen.
Toen het bloedverziekend heet was en er vrachtwagens met varkens langs de weg stonden te braden heb ik jullie niet gehoord geen oproep tot bij elkaar komen en deze varkens te redden.
Sorry hoor Moraalridders een deel van jullie loopt lekker mee en roept wat, maar structureel opkomen voor alle andere dieren die het slecht hebben gebeurt niet.

Gelukkig hebben we daar wel groeperingen voor

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-18 09:39 



 
Profiel   

Iets raars te stressvol om edelhert te verhuizen? Vraag ik me af hoe ze ooit in het gebied gekomen zijn want er waren er daar geen?moeten toch ook in groep aangevoerd zijn.

Als de koningspaarden niet herplaatst kunnen worden kunnen ze die toch ook bij een stal plaatsen en rijwaardig maken? Zeker de jongere dieren maken kans tam worden.

En vind het aantal wat blijft voor dat gebied nog altijd teveel. Het mag nog minder en dan zorgen dat er geen mannelijk geslacht tussen kan komen in bepaalde periodes. Gescheiden gebied mannen en vrouwen in die periodes? Is ook geboorte beperking. op tijd mannen weghalen of Casteren? Maar ja dan moet je echt gaan beheren en is het geen natuur volgens Staatsbosbeheer.

Tja we hebben geholpen de natuur te maken daar dat is al beheren en wij zijn. Er slecht in het te maken want wij maken altijd ergens onbalans en met hek omzetten is het al beheren en beheersen een grote kinderboerderij of dierentuin past dan beter bij dit project Staatsbosbeheer.we meningen ons er nu ook al in dus kan bovenstaande net zo goed. Het is lelijk als we andere voor dieren leed aanpakken maar als je overheid het mag misbruik van macht wel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-18 16:44 



 
Profiel   

dees_daan schreef
Dorine92 schreef
Anticonceptie.. omfg..
Ik zeg hakkie takkie weg zakkie. Dát is pas een duurzame oplossing.
Als je wél een keer wat veulentjes wilt kun je altijd een stukje afzetten en bij een paar merries een hengst erbij laten.
Elke debiel kan toch uitrekenen hoe snel de populatie groeit als die merries maar gewoon ieder jaar veulens krijgen! Ongelooflijk


En elke niet-zo debiel weet wat er gebeurd als niet-dragende merries en ruinen onbeperkt voedsel tot hun beschikking hebben. Kunnen ze ze gaan schieten omdat ze bevangen staan, dat is ook niet diervriendelijk..

Dan moet je er GENOEG neerzetten.. dus niet teveel, niet te weinig

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-18 17:33 



 
Profiel   

Almighty schreef
Iets raars te stressvol om edelhert te verhuizen? Vraag ik me af hoe ze ooit in het gebied gekomen zijn want er waren er daar geen?moeten toch ook in groep aangevoerd zijn.

Niet in de aantallen waar we nu over praten. Tijdvak is beperkt, en voor het vangen en vervoeren van dit soort dieren is kunde en geduld nodig. Mensen met die kunde zijn er maar beperkt.
Almighty schreef
Als de koningspaarden niet herplaatst kunnen worden kunnen ze die toch ook bij een stal plaatsen en rijwaardig maken? Zeker de jongere dieren maken kans tam worden.

Selectie is al generaties op het overleven van de cyclus van gevaarlijk mager naar morbide obees. Daarbij is het een maat pony die te klein is voor de meeste volwassenen en kinderen en nodige opleiding kan lastig worden, zeker in combi met marktconforme prijs. Komt bij dat de originele groep dieren niet zo groot was en er mogelijk nogal wat lijn/inteelt in de populatie zit, waar mogelijk gezondheids en gedragsproblemen van komen. Wild geboren en puur natuur opgegroeid is geen garantie op gezond, zeker bij een gesloten populatie.
Almighty schreef
En vind het aantal wat blijft voor dat gebied nog altijd teveel. Het mag nog minder en dan zorgen dat er geen mannelijk geslacht tussen kan komen in bepaalde periodes. Gescheiden gebied mannen en vrouwen in die periodes? Is ook geboorte beperking. op tijd mannen weghalen of Casteren? Maar ja dan moet je echt gaan beheren en is het geen natuur volgens Staatsbosbeheer.
SBB & Frans Vera hadden ervoor moeten zorgen dat het gehele concept van de Engelse New Forest was doorgevoerd, dat voorbeeld werkt nl met graasrechten voor de omliggende boeren. Gratis beheer en dan kan je kwaliteitsdieren fokken ook, new forest is nog steeds goede rij/werk/sportpony. Je kan daar geen elementen uit weg laten en eenzelfde resultaat verwachten. Daarnaast waren de grote grazers er vanaf het begin enkel om grasland voor wilde ganzen te creeeren/onderhouden, de huidige beheersregels voor de OVP staan de verdragen m.b.t. natura2000 waaronder dit gebied valt zelfs in de weg.

Qua aantallen zijn die zeker te hoog, als de rest van rapport Geel opgevolgd wordt helemaal, want dan halveert ook het beschikbare graasgebied in de OVP en zijn de verhoudingen land - grazer weer vergelijkbaar met nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-18 18:53 



 
Profiel   

IMJ schreef
Nikass... ik wist niet dat er zo op de letter gelezen werd.. sorry hoor

Bovendien denk ik dat deze herten het nu niet slecht hebben gehad, misschien zijn ze wel van dit jaar maar dat slecht hebben gaat wel komen..

En ik denk niet dat ze een slechter leven hebben dan bijv een vleesvarken. Dus in die zin sta ik er ook achter.


Het was niet persoonlijk hoor, ik vond het alleen nogal opvallend, omdat het daar toch allemaal om gaat: dat de dieren geen goed leven hebben in de OVP (onder het huidige beleid) en misschien ben ik wat cynisch af en toe, dit is denk ik zowat het zesde topic over de OVP en als je geen tegenstander bent van het beleid (zoals ik) dan kan je allerlei "gezellige" mails in je pb verwachten... En dan lees ik ineens dat ze wèl een goed leven hebben :?

Rumst: inderdaad, de dubbele moraal. Paarden zijn zielig, maar varkens die levend verbrand worden blijkbaar niet (want de boer houdt écht van zijn dieren!) ;(
Tja en minder vlees eten, zóver gaat de dierenliefde niet. Waar is Britt Dekker als er varkens in nood zijn..?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-18 20:00 



 
Profiel   

Een boer die zijn varkens laat verhongeren, niet medisch laat begeleiden of niet correct huisvest wordt bestraft als dat geconstateerd wordt. Er zijn controles op en je kunt tippen.

Hier werd de ellende juist goedgepraat en politie ingezet om mensen die de dieren wilden helpen en protesteren tegen het dierenleed weg te jagen, de mond te snoeren en te bestraffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-18 07:37 



 
Profiel   

Wat Joyce zegt. Voor de veeteelt zijn er regels en controles.

Voldoe je daar niet aan dan zijn er consequenties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-18 07:40 



 
Profiel   

https://www.destentor.nl/flevoland/afsc ... ~acf864bc/

Joep van de Vlasakker heeft al eerder een grote groep edelherten verplaatst. Plus nog veel andere grote, niet gedomesticeerde, dieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-18 07:46 



 
Profiel   

Zo dan. Dat wordt dan minimaal 1000 herten afschieten. De hertenbiefstuk wordt goedkoop dit jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-18 07:54 



 
Profiel   

Onali schreef
Wat Joyce zegt. Voor de veeteelt zijn er regels en controles.

Voldoe je daar niet aan dan zijn er consequenties.

Klopt! Maar dat staat niet in vergelijking tot de ruimte die de edelherten hebben...
Ze liggen nog steeds niet bepaald ruim..

Als ik mocht kiezen als dier dan wist ik het wel..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-18 08:51 



 

Mooi, kan men over op hertenvlees en de kiloknallers laten liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-18 12:53 



 
Profiel   

Ik zou geen Ovp vlees willen :r
Daarbij ik geloof 't niet dat de paarden verhuisd worden.


Heeft iedereen de nieuwe plannen gezien.. Een veldwerk station met snijtafels, zodat ze lekker dieren kunnen open snijden.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-18 14:06 



 
Profiel   

IMJ schreef
Onali schreef
Wat Joyce zegt. Voor de veeteelt zijn er regels en controles.

Voldoe je daar niet aan dan zijn er consequenties.

Klopt! Maar dat staat niet in vergelijking tot de ruimte die de edelherten hebben...
Ze liggen nog steeds niet bepaald ruim..

Als ik mocht kiezen als dier dan wist ik het wel..


Dat bedoel ik maar te zeggen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-18 15:19 



 
Profiel   

Joh gewoon een fatsoenlijk afschietbeleid hanteren. Doen ze op de veluwe al vele tientallen jaren en daar kraait geen haan naar. Hopelijk is de OVP gekte over een jaar ook verleden tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-18 15:47 



 
Profiel   

Nee want onzichtbaar leed is acceptabel leed
(Zeker zolang het geen paarden zijn)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-18 16:01 



 

Jasmijn159 schreef
Joh gewoon een fatsoenlijk afschietbeleid hanteren. Doen ze op de veluwe al vele tientallen jaren en daar kraait geen haan naar. Hopelijk is de OVP gekte over een jaar ook verleden tijd.

Maar daar zijn het geen zieliguh paardjes.. OVP wel dus kan alles opeens niet :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-18 16:29 



 
Profiel   

Morgen 30 september 12 uur grote demonstratie centrum lelystad.

Kom als je ook wil dat de dieren de 'gehouden'status krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-18 20:27 



 
Profiel   

Nee joh.. Ik ben voor een snelle pijnloze dood en geen versterving door ondervoeding..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-18 21:50 



 
Profiel   

IMJ schreef
Nee joh.. Ik ben voor een snelle pijnloze dood en geen versterving door ondervoeding..

Ik ook. Nu voor de winter een snelle oplossing. Wat in de toekomst natuurlijk misschien anders kan. Door misschien andere oplossingen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-18 06:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 87 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen