Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Doorgeefstokje van de maand september: Aria_zz

 
Profiel   

Bokt.nl
Bokt community


Begin deze maand begon APCIII met het beantwoorden van de 10 vragen van het doorgeefstokje. Hij gaf het stokje voor deze maand door aan bokker Aria_zz. Zij krijgt de eer deze maand af te sluiten met de vragenlijst. Wat waren haar pennygedachten vroeger en aan wie gaat zij het stokje door? Dat lees je hier!

1. Waarom heb je je 10 jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Eigenlijk was dat niet zo positief. Mijn eerste paard was toen erg ziek, een prachtige zwarte criollo ruin (Argentijns ras). Toen las ik al een tijd mee op bokt. Ik wou graag vragen kunnen stellen om misschien een oplossing te vinden of ervaringen te horen. Wanneer hij dan toch een paar dagen later stierf, wou ik graag een in memoriam maken over hem. Ik zag zo vaak prachtige berichten voorbij komen over mensen die hun paard verloren waren. En ik vond dat hij dat ook verdiende. Uiteindelijk durfde ik het niet. Bokt bleek me toch een beetje te eng. Maar heb er nog steeds geen moment spijt van!

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Als ik dit terug lees, ik was zelf ook zo penny :P . En veel schrijffouten. Dat was een groot probleem toen ik jonger was. Wel heel grappig om zo eens terug te zien waar je vandaan komt en wat er in tussen allemaal niet gebeurd is. Dit was een topic over identiteitscrisis, iemand die niet goed wist wat te doen op dat moment. Penny to the rescue.

Aria_zz schreef
Je moet altijd kijken wat jou en je paardje het best ligt, en niet meteen overal in springen, tenzij je daar matriaal voor hebt :P . Ik doe zowel western als dressuur met mijn paardje en help hem van zijn springangst af. Ik heb het geluk een paardje te hebben die bijden kan. Mennen vind ik ook heel tof en ga dat ook wel nog eens doen. Het evalueert wel over de tijd, wat je wel wilt en niet, het belangerijkste is dat je paard daar geen last van heeft. En je kunt altijd lessen nemen en zien of je het leuk vind of juist niet.
Ik rij ook bitloos en ga ook boomloos gaan maar dat doe ik eerder om gezondheids redenen van mijn paard en ik zie dit niet als een andere rijstijl, eerder als een aanpassing van acomodatie bij het rijden. En bv endurance en dressuur kunnen toch gecombineerd worden? Bij endurance is je paard ooruit en kan hij zich 'uitleven' en bij dressuur zorg je voor een goede verzameling en aandacht.
Zolang het je paard maard ligt en je hem niet afbeuld zit het wel goed. Met NH is het net zo, je kunt het best als iets zien dat je als extra's bij je training voegt, om je paard beter te leren kennen en hem ook te trainen. Het hoeft geen levens stijl of totale verandering te zijn, je neemt het deel dat jij en je paard kunnen gebruiken om er beter van te worden.


3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Dat zal een 5 zijn denk ik. Vind het niet zo erg, je leest er de penny in maar ach, dat mag ook wel met die leeftijd, ik was 14. Een beetje betweterig, maar zo ben ik nog steeds :p .Maar ik zou ze niet allemaal willen terug lezen, die eerste berichten.

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Momenteel ben ik niet zo actief meer. Zit nu vooral bij het 1 apriller huiskamer topic en het afvallen zonder doel topic. Maar ik heb nog lang bij verschillende fjordentopics geneusd. Maar ik lees vooral op dit moment. Vroeger ging ik wel veel vaker reageren, maar dat wat erg verschillende topics. Heb hier nog wel ergens een topic over een fotoshoot met mijn fjordje, waar ik nog steeds erg blij mee ben.

5. Wat betekent http://Bokt.nl voor jou?
Paarden! Echt alles vind je hier. Alle info die je je maar kunt wensen. En vind je iets niet, dat stel je een vraag. Heerlijk al die paarden kennis te samen. Je leert er ook zoveel leuke en interessante mensen kennen. Het is een smeltkroes van zoveel verschillen met een gemeenschappelijke deler: paarden. Helemaal top vind ik dat!



6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Oh ja. Maar wat wil je, een puberende griet op een zwart paard, hoe kon ik anders dan penny zijn! Ik ging wel steeds op zoek naar meer kennis en inhoud. Alhoewel ik met een vriendin regelmatig rond crosste in de weides, en ridderdekens maakte voor de paarden, probeerde ik wel verstandig te zijn en lessen te blijven volgen om bij te leren. De paarden hebben toch wel heel wat moeten doorstaan met ons. Maar ik las toen ook de penny regelmatig en dacht dat ik de beste ruiter ooit zou kunnen worden. Gelukkig wist ik toen al dat ik hard moest trainen, dus ging al heel vroeg naar de manege.

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Dan had ik mijn eerste paard nog, en konden de paarden aan huis. Nu loopt dat een beetje helemaal mis, omdat ik mijn paard in lease moet geven om mijn studie te kunnen afwerken. Maar dat is het leven. Dus als ik zaken kon veranderen, dan was het wel die onzekerheid wegnemen en terug van mijn paard kunnen genieten, lessen nemen en op ontdekkingstocht gaan. Dan zouden we waarschijnlijk wel bij mijn vriend in Oostenrijk wonen. Maar dat komt er misschien ooit nog wel van.

8. Ik vraag me af hoe het is om als Belgische op een NL-georienteerd forum rond te hangen. Bijvoorbeeld, merk je veel van cultuurverschillen/lompe Hollanders, ondanks dat de taal geen barriere vormt?
Het leuke is, ik heb een goeie Nederlandse vriendin, en door bokt ken ik veel van de uitspraken of verschillen dus heb ik weinig moeite met sommige uitspraken van haar kant. Merk aan mezelf wel echt dat ik hier anders schrijf dan ik dat op een Belgisch forum zou doen. Bepaalde dingen zeg ik hier niet of anders, omdat ik weet dat het Vlaams is. En ik haal er ook meteen een Vlaming uit, die schrijven gewoon anders. Vind het wel leuk zo, heb ondertussen al wat Fries geleerd, en ook andere Nederlandse dialecten. Vind het een hele leuke en goede manier om Nederlanders te leren kennen. Je ziet dat er cultuur verschillen zijn, maar dat maakt het net leuk. Vind het net erg boeiend om met in contact te zijn met een toch ietwat andere cultuur. En gaat lekker, toch :D :P

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
De bokker die ik graag 10 vragen zou willen stellen is toch wel Bhriseis. Ze is altijd erg positief en zou wel graag eens horen wat ze wil antwoorden op de 10 vragen van het doorgeefstokje. En nuja, fjorden mensen he :D

10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Hoe blijf je altijd zo lekker positief en lief naar iedereen hier op bokt en voor jezelf?! Wat is het magische recept ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 17:06 



 
Profiel   

Leuk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 17:54 



 
Profiel   

Ja leuk weer wat geleerd over je

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 18:08 



 
Profiel   

Wow, mooie foto ook die eerste. Zo uit een fashion tijdschrift weggelopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-18 14:39 



 
Profiel   

Je hebt er een leuk stukje van gemaakt! +:)+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-18 02:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen