Tryon 2018: Paradressuurruiters begonnen aan landenwedstrijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14043
Geregistreerd: 20-04-16

Tryon 2018: Paradressuurruiters begonnen aan landenwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 19:30

knhs
Parasport


Op donderdag en vrijdag staat voor de paradressuur de landenwedstrijd op het programma bij het WK in Tryon. Op donderdag rijden de combinaties in Grade II, IV en V. Vrijdag is Grade I en III aan de beurt.

Frank Hosmar was de eerste die donderdag voor Nederland in de baan kwam en hij was niet helemaal tevreden over zijn optreden met Alphaville N.O.P.. “Ik ging echt voor minimaal 75 % procent, maar het liep net niet lekker. Ik had in de draf niet de controle die ik graag wil, in de galop was dat weer veel beter.” Hosmar kwam op een score van 73.488% en moest daarmee wel direct veel toegeven op de Britse Sophie Wells die op ruim 77% kwam.

Nicole den Dulk reed met Wallace N.O.P. in Grade II een nette, gedurfd gereden proef. Ze had meer activiteit en precisie dan in haar eerste proef op dit WK en scoorde vooral in de drafonderdelen hoog. Een tweede plaats in haar Grade met net geen 73% werd haar deel.

Later vandaag komt Sanne Voets met Demantur N.O.P. aan de start waarna een tussenstand kan worden opgemaakt. Vrijdag komt Rixt van der Horst in actie voor het team en worden de medailles verdeeld.

Uitslag Paradressuur WEG Tryon

Team Test Grade II
1. Stinna Tange Kaastrup (DEN) - Horsebo Smarties, 74.848%
2. Nicole den Dulk (Elen, België) - Wallace N.O.P., 72.939%
3. Lee Pearson (GBR) - Styletta, 71.606%

Team Test Grade V
1. Sophie Wells (GBR) - C Fatal Attraction, 77.233%
2. Frank Hosmar - Alphaville N.O.P., 73.488%
3. Regine Mispelkamp (GER) - Look At Me Now, 72.791%

Kijk hier voor alle uitslagen.