Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Tweede paard geëuthanaseerd bij Wereldruiterspelen

 
Profiel   

ad
Eventing
Ingezonden door Somebitch
[ img ]
Anna Freskgård en Box Qutie in Tryon. Foto: FEI/Christophe Tanire

De Wereldruiterspelen zijn vooralsnog geen reclame voor de paardensport. Naast de chaotische organisatie in Tryon is gisteren een tweede paard ingeslapen.

Het gaat om het Zweedse paard Box Qutie, die meedeed bij eventing . Vorige week overleed al het paard Barack Obama uit Nieuw-Zeeland. Obama had nierproblemen. Box Qutie kwam slecht uit de wedstrijd van zaterdag en moest kreupel naar de kliniek.

,,Ondanks de beste medische zorg verslechterde haar toestand vanwege problemen met de bloedsomloop'', aldus de internationale paardensportfederatie FEI in een bericht. ,,Daarop is besloten haar in te laten slapen.''

Gerelateerd bericht:
[VN] Nieuw-Zeelands endurance paard geëuthanaseerd


Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 22-09-18 22:41, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 21:45 



 

Het is wel reclame voor de huidige stand van paardensport, alleen geen goede reclame. 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 21:48 



 
Profiel   

Het moet eerst altijd fout gaan om het eens onder de loep te nemen. Twee dode paarden zijn er sowieso niet genoeg, die zijn over een maand weer vergeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 21:49 



 
Profiel   

Dat is wel heel erg kort door de bocht...

Een softtissue blessure en daarna trombose in een been is gewoon ontzettend veel pech hebben. Hier kan de organisatie niks aan doen.
Ik heb de cross gezien en BQ zag er gezond uit totdat hij over de laatste hindernis kwam.. Grote kans dat de ruiter niet wist dat het paard zich ergens pijn had gedaan omdat sommige paarden dit simpelweg niet halverwege de cross aangeven ivm adrenaline, karakter etc. Zij zal dit haarzelf waarschijnlijk nooit vergeven en ik denk dat dit paard een beter leven heeft gehad dan de meeste andere paarden. In mijn persoonlijke ervaring is de eventing wereld namelijk ontzettend goed voor de paarden en gaan ze allemaal op de wei etc.

Sterkte Anna! Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 22:12 



 
Profiel   

Wat kunnen de Winterruiterspelen nou doen aan nierproblemen en kreupelheid :o?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 22:33 



 
Profiel   

Eens met _Snow_White dit was een heel vervelende complicatie die niet te voorspellen was. Bij een eenvoudige verstapping kan een paard ook zo'n soft tissue blessure oplopen, en dat kan ook gebeuren als je een rondje door het bos rijdt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-18 07:59 



 
Profiel   

KimD schreef
Het moet eerst altijd fout gaan om het eens onder de loep te nemen. Twee dode paarden zijn er sowieso niet genoeg, die zijn over een maand weer vergeten.


Exact.. maar dat is vrij vaak zo met paarden vrees ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-18 08:05 



 
Profiel   

Speirs schreef
Wat kunnen de Winterruiterspelen nou doen aan nierproblemen en kreupelheid :o?


Idd, het is niet zo dat er eentje zijn nek brak door een val over een hindernis of wat dan ook. Nierproblemen zullen al langer gespeeld hebben en paard die zich verstapt kan ook in een paddock gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-18 08:28 



 
Profiel   

Nierproblemen zouden een gevolg geweest kunnen zijn van uitdroging.
Klimaat is daar niet goed, de accomodatie is niet klaar... zeer slecht georganiseerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-18 08:33 



 
Profiel   

Speirs schreef
Wat kunnen de Winterruiterspelen nou doen aan nierproblemen en kreupelheid :o?

Wereldruiterspelen :), de mussen vallen er dood van het dak :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-18 08:34 



 
Profiel   

Billy schreef
Nierproblemen zouden een gevolg geweest kunnen zijn van uitdroging.
Klimaat is daar niet goed, de accomodatie is niet klaar... zeer slecht georganiseerd!


Mijn gedachte...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-18 08:36 



 
Profiel   

Billy schreef
Speirs schreef
Wat kunnen de Winterruiterspelen nou doen aan nierproblemen en kreupelheid :o?

Wereldruiterspelen :), de mussen vallen er dood van het dak :D

Haha, wat erg :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-18 09:37 



 
Profiel   

Jolliegirl schreef
Billy schreef
Nierproblemen zouden een gevolg geweest kunnen zijn van uitdroging.
Klimaat is daar niet goed, de accomodatie is niet klaar... zeer slecht georganiseerd!


Mijn gedachte...


Nee het klimaat in west Europa was lekker de afgelopen maanden :')

Dit lijken mij meer twee pech gevallen. Thrombose is sowieso grote pech, dat kan na elke blessure in de extremiteiten voorkomen.
Acute nierfalen had ook twee maanden geleden thuis kunnen gebeuren, of overmorgen in het vliegtuig. Dat kan ook jou of je paard morgen uit het niks overkomen. De dierenartsen staan in Tryon zo ongeveer 24/7 naast het paard. Als deze uitdrogingsverschijnselen vertoonde dan had de da er wel even een infuusje aan gehangen en was dat probleem alweer opgelost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-18 13:21 



 
Profiel   

Ziezo_X schreef
Jolliegirl schreef

Mijn gedachte...


Nee het klimaat in west Europa was lekker de afgelopen maanden :')

Dit lijken mij meer twee pech gevallen. Thrombose is sowieso grote pech, dat kan na elke blessure in de extremiteiten voorkomen.
Acute nierfalen had ook twee maanden geleden thuis kunnen gebeuren, of overmorgen in het vliegtuig. Dat kan ook jou of je paard morgen uit het niks overkomen. De dierenartsen staan in Tryon zo ongeveer 24/7 naast het paard. Als deze uitdrogingsverschijnselen vertoonde dan had de da er wel even een infuusje aan gehangen en was dat probleem alweer opgelost.


We vergeten voor het gemak alle andere endurance paarden met een vocht tekort door de slechte omstandigheden maar even... Toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-18 13:30 



 
Profiel   

Absolem schreef
Ziezo_X schreef

Nee het klimaat in west Europa was lekker de afgelopen maanden :')

Dit lijken mij meer twee pech gevallen. Thrombose is sowieso grote pech, dat kan na elke blessure in de extremiteiten voorkomen.
Acute nierfalen had ook twee maanden geleden thuis kunnen gebeuren, of overmorgen in het vliegtuig. Dat kan ook jou of je paard morgen uit het niks overkomen. De dierenartsen staan in Tryon zo ongeveer 24/7 naast het paard. Als deze uitdrogingsverschijnselen vertoonde dan had de da er wel even een infuusje aan gehangen en was dat probleem alweer opgelost.



We vergeten voor het gemak alle andere endurance paarden met een vocht tekort door de slechte omstandigheden maar even... Toch?


Staat niks over in dit nieuwsbericht. Zijn die allemaal gestorven aan nierfalen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-18 13:36 



 
Profiel   

Denk jij dat een paard een topprestaie kan leveren als zijn nieren slecht zijn? Zou die dan naar de Wereldruiterspelen gestuurd zijn? En denk je dat die paarden in de voorbereiding nooit een dierenarts zien??

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-18 13:48 



 
Profiel   

Absolem schreef
Ziezo_X schreef

Nee het klimaat in west Europa was lekker de afgelopen maanden :')

Dit lijken mij meer twee pech gevallen. Thrombose is sowieso grote pech, dat kan na elke blessure in de extremiteiten voorkomen.
Acute nierfalen had ook twee maanden geleden thuis kunnen gebeuren, of overmorgen in het vliegtuig. Dat kan ook jou of je paard morgen uit het niks overkomen. De dierenartsen staan in Tryon zo ongeveer 24/7 naast het paard. Als deze uitdrogingsverschijnselen vertoonde dan had de da er wel even een infuusje aan gehangen en was dat probleem alweer opgelost.


We vergeten voor het gemak alle andere endurance paarden met een vocht tekort door de slechte omstandigheden maar even... Toch?


Misschien hadden de enduranceruiters zich terug moeten trekken, als de omstandigheden zo slecht waren. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-18 13:49 



 
Profiel   

52 endurance paarden die uitgedroogd waren. Misschien toch idd een klimaat verschil- probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-18 13:54 



 
Profiel   

WesternWay schreef
52 endurance paarden die uitgedroogd waren. Misschien toch idd een klimaat verschil- probleem.


Daarom was dat ook afgelast toch? https://tryon2018.com/article/update-endurance-competition-at-fei-world-equestrian-games-tryon-2018
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-18 14:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen