Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Tryon 2018: Drie keer goud voor Sanne Voets!

 
Profiel   

*knhs
Parasport

[ img ]
Sanne Voets en Demantur N.O.P. in Tryon. Foto: FEI/Liz Gregg

Sanne Voets heeft met Demantur N.O.P. op de slotdag van het WK Para-dressuur ook de kür op muziek op naam geschreven. Daarmee wint ze drie gouden medailles in Tryon, eerder deze week won ze ook de wereldtitel met het team en de individuele proef.

"Twee jaar gelden won ik met dit paard de allereerste gouden medaille voor Nederland op de Paralympische Spelen. Eergisteren hadden we een belangrijk aandeel in het allereerste WK-teamgoud voor Nederland. En vandaag zijn we de eerste combinatie voor Nederland die drie keer goud pakt op een WK Para-dressuur. Ik kan niet trotser zijn. Toen ik hier aankwam was ik regerend wereldkampioen in de kür op muziek met mijn andere paard Vedet PB. Aan dat speciale paard heb ik alles te danken. Nu Demantur drie keer goud heeft gewonnen moeten ze deze status delen," vertelt Sanne na afloop lachend.

Klik op onderstaande afbeelding voor een video:


Sanne won de kur met bijna 80% en 2% afstand op Rodolpho Riskalla uit Brazilië. Toch was het nog niet haar PR. "Ik heb dit jaar in Rotterdam in de 80% gereden. Demantur was vandaag zo gigantisch aan het draven, waardoor ik wat voor op de muziek kwam te liggen. Dat moest ik tijdens het stappen recht trekken. Daar moet je even mee bezig zijn. Dat had nog wel iets beter gekund."

Ze is ook heel blij met het begeleidingsteam dat haar bijstaat in Tryon. "Het team dat we hier bij elkaar hebben heeft ervoor gezorgd dat alle omstandigheden optimaal waren. Dan moet je het kleine stukje geluk nog hebben. Nu is m'n volgende doel prolongatie van de paralympische titel in Tokyo. Dat staat als een paal boven water."

Uitslag Paradressuur WEG Tryon
Kür Grade IV

Goud: Sanne Voets – Demantur N.O.P., 79.645%
Zilver: Rodolpho Riskalla (Bra) – Don Henrico, 77.780%
Brons: Kate Shoemaker (USA) – Solitaer, 73.230%

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-18 18:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen