Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Tryon 2018: Tweede bronzen plak voor Nicole den Dulk

 
Profiel   

knhs
Parasport


Nicole den Dulk en Wallace N.O.P. sluiten het WK Para-dressuur in Tryon met brons in de kür op muziek in Grade II. Net als in de individuele proef ging het goud naar Stinna Tange Kaastrup uit Denemarken en het zilver naar Pepo Puch uit Oostenrijk.

"Het was de allereerste keer dat ik deze kür reed op wedstrijd! reageert Nicole direct na afloop van haar proef. "We hebben hem net voor het WK veranderd, met nieuwe muziek en alleen een paar keer thuis geoefend. Dat ging heel goed. Het was natuurlijk een risico. Je moet hier alles of niets rijden. Als je op safe rijdt win je sowieso niet! Wijken in draf en in stap vanaf de hoefslag naar het midden zijn de onderdelen die nu moeilijker zijn. Alles of niks. Wallace viel vandaag een paar keer weg van mijn hulpen en ik heb er hard aan moeten werken, maar ik ben heel blij dat Wallace na zo'n lang kampioenschap nog steeds fris is. Dat is geweldig. Hij heeft karakter, maar is ook super lief en werkt altijd voor me. We zijn een mooi team en krijgen altijd hoge punten voor harmonie."

Hoe kijkt Nicole terug op het WK? "Ik vond het heel super. Er werd vooraf veel gezegd over Tryon, maar ik heb nergens last van gehad. Ook voor de paarden was alles super geregeld. We hebben er samen wat van gemaakt, ook met de grooms en trainers. Het was een super mooie ervaring en ik ben heel blij dat ik erbij kon zijn na al die maanden pech met mijn fysieke gezondheid."

Uitslag WK Para-dressuur Tryon, kur op muziek Grade II
GOUD Stinna Tange Kaastrup (DEN) - Horsebo Smarties, 78.947%
ZILVER Pepo Puch (AUT) - Sailor's Blue, 75.500%
BRONS Nicole den Dulk - Wallace N.O.P., 74.573%

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-18 22:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen