Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ten Have-Mellema treedt per direct terug uit KWPN-bestuur

 
Profiel   

equnews / kwpn
Fokkerij, KWPN


Annechien ten Have-Mellema, vice-voorzitter van het bestuur van het KWPN, heeft vanochtend in een uitgebreide brief aan de KWPN-ledenraad kenbaar gemaakt per direct af te treden als bestuurslid en vice-voorzitter van het KWPN.

In de brief zegt ze over de situatie met betrekking tot het ontslag van directeur Fokkerij & Innovatie Johan Knaap en directeur Communicatie en Bedrijfsvoering Emile Nijhof: ” Ik heb zorgen over de ontstane situatie bij KWPN. …. De financiële gevolgen voor de vereniging hadden beperkt kunnen worden. Daarvoor heeft het bestuur niet gekozen. Echter de druppel om te besluiten terug te treden komt voort uit het verzoek dat ik meermalen aan de voorzitter heb gedaan om alle stukken te ontvangen welke er namens KWPN en de tegenpartij liggen bij de rechtbank i.v.m. het verzoek tot ontslag van beide directeuren. Tot op heden heb ik als verantwoordelijk bestuurslid deze niet mogen ontvangen. Ik ben niet ten volle betrokken geweest bij belangrijke bestuursbesluiten. Het publiekelijk maken van mijn minderheidsstandpunt, maakt dat ik een toelichting moet geven.”

In de brief maakt Annechien ten Have duidelijk hoe haar standpunt is over de verhoudingen tussen bestuur en directie en over de relatie binnen de directie, waarbij het met name gaat over Emile Nijhof maar ook over de pas aangetreden voorzitter Andries van Daalen. Ten Have geeft aan “dat het de keuze van het bestuur is geweest om tijdens de rechtsgang publiekelijk te maken dat ik binnen het bestuur een minderheidsstandpunt innam ten aanzien van het vertrek van de directeur Fokkerij & Innovatie.”

Verder verwijt ze het bestuur de aanwijzingen voor gebrek aan integriteit van de directeur Communicatie & Bedrijfsvoering door de directeur Fokkerij & Innovatie (F&I) onvoldoende opgepakt te hebben, niets ondernomen te hebben na het gesprek met de personeelsvereniging die al op 30 januari per brief liet weten dat er een onwerkbare situatie met de directeur Communicatie & Bedrijfsvoering (C&B) was ontstaan en het feit dat mismanagement van de directeur C&B niet genoemd is als ontslaggrond, terwijl er verzuimd is om hem met onmiddellijke ingang op non-actief te stellen. “Achteraf bezien zijn een aantal aanwijzingen voor gebrek aan integriteit toch terecht,” concludeert Annechien ten Have: “De klokkenluider wordt ontslagen.” Daarnaast wijst ze op grote financiële risico’s als gevolg van de handelwijze van het bestuur alsmede reputatieschade.

Het KWPN plaatste het volgende bericht op hun website.
Onlangs heeft de Fokkerijraad Rijpaard van het KWPN per brief aan de voorzitter van het Algemeen Bestuur van het KWPN laten weten het vertrouwen op te zeggen in Annechien Ten Have Mellema, voorzitter van de Fokkerijraad. Aanleiding was haar functioneren als voorzitter van de Fokkerijraad en het minderheidsstandpunt dat mevrouw Ten Have Mellema binnen het KWPN-bestuur had ingenomen inzake het op non-actief zetten van directeur Johan Knaap. Mevrouw Ten Have Mellema is geïnformeerd over deze brief. Vandaag heeft zij laten weten met onmiddellijke ingang terug te treden als vicevoorzitter van het Algemeen Bestuur.

Het Algemeen Bestuur zal zich buigen over de invulling van de ontstane vacature. Het KWPN bevindt zich in een roerige periode, maar met het recent aantrekken van Piet Peters als interim-directeur en Rob Wagenaar als Hoofd Financiën & Algemene Zaken bouwen wij verder aan een stevig fundament voor onze vereniging. Bestuur, directie en medewerkers zetten gezamenlijk de schouders eronder om te werken aan een sterke organisatie ten dienste van haar leden, waarbij het KWPN-paard en onze fokkers centraal staan.

Gerelateerde berichten:
[VN] Johan Knaap verliest kort geding tegen KWPN
[VN] Algemeen Bestuur KWPN neemt afscheid van twee directeuren
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-18 17:53 



 
Profiel   

Goede tijden, slechte tijden,... :)ddd

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-18 14:28 



 
Profiel   

Wat een soap zo in paardenland! KWPN en KNHS geven beiden niet echt een fijn voorbeeld zo.. :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-18 15:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen