[VIDEO]Bereden politie is op zoek naar 40 nieuwe paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 18:59

Heel kicke! Ik zou ervoor aan de kant gaan hoor.
En dan nog een ijzertje eronder, klinkt en voelt als een aardbeving als die over straat galopperen.

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VIDEO]Bereden politie is op zoek naar 40 nieuwe paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 19:19

Zou de keus om niet te gaan voor een koudbloed en dan de grote koudbloeden, niet vooral liggen bij de brede zit? Ik kan me voorstellen dat de ruiters snel een aantal uren in het zadel zit en dat niet heel goed voor de heupen is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 19:23


Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: [VIDEO]Bereden politie is op zoek naar 40 nieuwe paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 20:07

RianneH, in andere landen doen ze het toch ook. Zal wel meevallen denk ik hoor met slecht voor de heupen etc.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: [VIDEO]Bereden politie is op zoek naar 40 nieuwe paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 20:37

3000 euro voor een kerngezond, doorgereden paard?
In deze markt?

Succes +:)+

Amber_

Berichten: 10137
Geregistreerd: 21-06-05

Re: [VIDEO]Bereden politie is op zoek naar 40 nieuwe paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 20:41

Leuk dat er gespeculeerd word :D, het budget is niet tot 3000 euro. Het ligt ook geheel aan hoe jong, de kwaliteiten, etc etc

Met grote koudbloeden loop je er tegen aan dat ze vaak wat minder wendbaar zijn idd. En daarnaast kan je behoorlijk last van je heupen krijgen na een lange dienst haha...

Overigens mogen "gekke" kleuren ook tegenwoordig. Er zijn al meerdere bonte politie paarden en zélfs een vos met kleine appa stipjes!

Dus als je denkt dat je iets hebt of weet, gewoon aanmelden. Dan komen ze kijken of het iets is. Beter teveel aanmeldingen dan te weinig!

Mondy

Berichten: 11850
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VIDEO]Bereden politie is op zoek naar 40 nieuwe paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 20:48

Die vos met appa stipjes is volgens mij geen appaloosa als ik t goed heb onthouden (dacht zelfs merrie) maar wel een erg lief dier :))
Ze hebben sowieso ook een vrij witte appelschimmel :)

Qua prijzen... het is echt absurd wat mensen nu voor hun paarden durven te vragen. Ik snap dat het zowat onmogelijk is om iets te vinden voor ze.

Amber_

Berichten: 10137
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 20:49

Dat is idd een merrie. :j Ik bedoel er mee aan te geven dat ze dus nu ook andere speciale kleuren aannemen. Er is er wel 1 met echte appa kenmerken op zijn kaken overigens :D

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 20:53

Mondy schreef:
Qua prijzen... het is echt absurd wat mensen nu voor hun paarden durven te vragen. Ik snap dat het zowat onmogelijk is om iets te vinden voor ze.


Tja, er is een financiële crisis geweest dus er zijn minder paarden. De prijzen zijn gestegen.

En het is bij paarden nog altijd wat de gek er voor geeft.

Waarom zou men minder voor een paard vragen als men het er toch wel voor krijgt?

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 21:12

"Tijdens deze proefperiode is de politie aansprakelijk voor alle risico's en kosten."

Ik vraag mij toch af wat er zou gebeuren indien er iets met het paard gebeurd in die proef periode waardoor het paard niet meer geschikt is voor de politie maar ook niet meer in gelijke staat/waarde terug kan naar de oude eigenaar.

Ik denk dat weinig eigenaren dus ook zitten te wachten op 2 weken proefperiode waarbij dus expliciet triggers worden getest met mogelijke gevolgen.

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 21:19

miss_lizje schreef:
"Tijdens deze proefperiode is de politie aansprakelijk voor alle risico's en kosten."

Ik vraag mij toch af wat er zou gebeuren indien er iets met het paard gebeurd in die proef periode waardoor het paard niet meer geschikt is voor de politie maar ook niet meer in gelijke staat/waarde terug kan naar de oude eigenaar.

Ik denk dat weinig eigenaren dus ook zitten te wachten op 2 weken proefperiode waarbij dus expliciet triggers worden getest met mogelijke gevolgen.


Als je als eigenaar daar al bang voor bent, dan moet je als eigenaar helemaal je paard niet verkopen want volgens mij hebben politiepaarden betere zorg dan een gemiddeld Boktpaard.

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 21:22

Ik zal nooit vergeten dat een rotjochie van een jaar of 18 eerst liep te klappen en te KSSJJT-en en toen bij geen reactie een aansteker gooide op de kont van een politiepaard. De agent had het gezien en draait in 1 beweging zijn paard om; dat jong schrok zo erg en rende zo hard achteruit dat hij achterover over een stel fietsen viel :') we hebben zo hard staan lachen! Dat paard was overiens ook totaaal niet onder de indruk.

daantjuhhh

Berichten: 26877
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 21:37

miss_lizje schreef:
"Tijdens deze proefperiode is de politie aansprakelijk voor alle risico's en kosten."

Ik vraag mij toch af wat er zou gebeuren indien er iets met het paard gebeurd in die proef periode waardoor het paard niet meer geschikt is voor de politie maar ook niet meer in gelijke staat/waarde terug kan naar de oude eigenaar.

Ik denk dat weinig eigenaren dus ook zitten te wachten op 2 weken proefperiode waarbij dus expliciet triggers worden getest met mogelijke gevolgen.

Tja. Je kunt het ook niet doen en dat je paard 2 dagen later op de wei een glij partij maakt en een been breekt!
Dan heb je tenzij je paard verzekerd is ook niks.

pien_2010

Berichten: 43455
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VIDEO]Bereden politie is op zoek naar 40 nieuwe paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 21:50

Afbeelding

Foto van merens paardjes (koudbloedjes van 1.47) die in Frankrijk gebruikt worden bij de politie.

Amber_

Berichten: 10137
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 21:52

Toch moet ik daar persoonlijk niet aandenken zulke kleine. Ik zou heel erg graag Gio meenemen haha.... maar ik zie en merk echt wel verschil met grote paarden in de openbare orde :j

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [VIDEO]Bereden politie is op zoek naar 40 nieuwe paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 21:56

Dat geloof ik ook Amber! Kleine ponys en/of kleine koudbloed rassen vind ik niet geschikt voor dit werk. Al zou het karakter nog zo goed passen een paard van 170 heeft nu eenmaal ‘meer te zeggen’ dan een pony van 145.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: [VIDEO]Bereden politie is op zoek naar 40 nieuwe paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 22:01

Ik fietste hier vanmorgen langs voordat de paarden er waren, en vond het al zo'n bijzonder buffet :')

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 22:04

Hebben ze wel Friezen bij de politie? Die zijn ook vast wel geschikt.

Amber_

Berichten: 10137
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 22:06

pillow schreef:
Hebben ze wel Friezen bij de politie? Die zijn ook vast wel geschikt.


Ja 1. Die staat in Groningen

Ik denk dat ze wat minder geschikt zijn, als dezelfde redenen als de grote koudbloeden. Wat logger en minder soepel snel wendbaar. En qua rug zouden de meeste ook niet heel geschikt zijn voor lange diensten

Feelsoproud

Berichten: 917
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 22:07

eenitraM schreef:
Als je als eigenaar daar al bang voor bent, dan moet je als eigenaar helemaal je paard niet verkopen want volgens mij hebben politiepaarden betere zorg dan een gemiddeld Boktpaard.


In nederland is het misschien helemaal anders:
Een collega van mij heeft jaren bij de bereden politie gewerkt in belgie,en als ik haar verhalen hoor...
Geen haar op mijn hoofd dat er nog over zou denken een paard aan hen te verkopen!!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 22:20

Amber_ schreef:
pillow schreef:
Hebben ze wel Friezen bij de politie? Die zijn ook vast wel geschikt.


Ja 1. Die staat in Groningen

Ik denk dat ze wat minder geschikt zijn, als dezelfde redenen als de grote koudbloeden. Wat logger en minder soepel snel wendbaar. En qua rug zouden de meeste ook niet heel geschikt zijn voor lange diensten


Een Fries is net zo wendbaar als een Gelders denk ik zo. .en ik weet heel zeker dat de betere politie heel graag Gelderse Paarden zou willen hebben.

Dat van de rug weet ik verder niet.

Amber_

Berichten: 10137
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 22:25

Ja maar ik vind er wel degelijk verschil in zitten. Tussen een Fries en een Gelder qua wendbaarheid en "logheid". Ze hebben idd meerdere Gelderse :j

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 23:02

Ben heel benieuwd naar de nieuwe garde :j Wel behoorlijk wat nieuwe nodig zeg!

Ik vind 't altijd leuk om m'n dinnetje bij de beredenen te zien en de verhalen te horen. Stoertje :*

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [VIDEO]Bereden politie is op zoek naar 40 nieuwe paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 07:06

Qua wendbaarheid hoeft een koudbloed zeker niet onder te doen voor een warmbloed. Ik heb zat stijve manegepaarden gekend die al moeite hadden met een kleine volte, terwijl bv mijn (wel te kleine) tinker met gemak een rollback uitvoert. Zeker de iets lichtere koudbloeden als de franse rassen kunnen dat prima aanleren. Of het slim is, zo’n manouvres op ijzer op gladde bestrating, is een andere vraag, maar dat geldt net zo goed voor de warmbloeden.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: [VIDEO]Bereden politie is op zoek naar 40 nieuwe paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:28

enkele jaren geleden is mijn paard ook op proef geweest bij de politie. Het budget wat hier genoemd wordt van 3000 euro is onzin, mij werd gewoon een eerlijke prijs geboden. Ze vragen hier ook niet om dressuur of springtoppers die veel geld moeten kosten.
Omdat hun verantwoordelijk zijn voor de paarden gingen (destijds iig) niet naar buiten om blessures te voorkomen. Mijn paard was destijds 4 jaar en had dit eigenlijk wel nodig. Hij is terug gekomen omdat hij te brutaal was en de meeste ruiters van de bereden politie dit niet aankonden. Ze durfde het risico niet te lopen. Mijn paard en ik zijn altijd netjes behandeld in die tijd. Ik zou er zo een paard aan verkopen.