Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Isabell Werth wint opnieuw in Lyon

 
Profiel   

*bokt.nl / persbericht
Dressuur


De Duitse dressuuramazone Isabell Werth won vrijdagavond de FEI Grand Prix kür op muziek in het Franse Lyon.

[ img ]
Isabell Werth en Emilio. Foto: PSV

Regerend kampioen Isabell Werth, die afgelopen april de finale in Parijs heeft gewonnen, reed met haar 12-jarige ruin Emilio naar een score van 84.410 procent. De ruin was duidelijk relaxter dan de dag ervoor in de Grand Prix. "Emilio voelde vandaag veel beter aan en was veel rustiger. Toch was ik heel voorzichtig en het resultaat is waar ik op gehoopt had." Op de vraag hoe Isabell naar de rest van het seizoen kijkt antwoordt de amazone: "Ik zie mezelf niet als onverslaanbaar. Zeker, met deze overwinning is het seizoen goed begonnen, maar het doel is om twee paarden te kwalificeren voor de finale. Er is nog een lange weg te gaan."

De tweede plaats was met een score van 80.890 procent voor Patrick Kittel. De Zweedse ruiter startte de 14-jarige hengst Delatio voor de eerste keer. Hij rijd de hengst pas 3 weken. "Het paard was perfect en ik denk dat ik kan concurreren met Isabell en met mijn leerlingen," aldus Patrick Kittel.

[ img ]
Patrick Kittel en Delatio. Foto: PSV

De derde plaats was voor de jonge Zweedse amazone Antonia Ramel, een leerling van Patrick Kittel. De amazone reed met Brother de Jeu naar een score van 80.060 en passeerde daarmee de 80% grens. Ze was verrast met het resultaat, maar waardeerde vooral het warme onthaal dat de ruiters en paarden kregen bij deze wereldbekerwedstrijd in Lyon.

[ img ]
Antonia Ramel met Brother de Jeu. Foto: PSV

Nederlandse resultaten
Het beste Nederlandse resultaat was voor Hans Peter Minderhoud. Met de schimmel Zanardi reed hij naar de zevende plaats met een score van 77.040 procent. De tiende plaats was voor Patrick van der Meer en Zippo met een score van 75.160 procent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-18 11:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen