Bouw paardenwoonwijk na 10 jaar van start

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37129
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Bouw paardenwoonwijk na 10 jaar van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 16:41

Haha scherp, ben ook wel benieuwd wat de bedoeling precies is.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:45

Damned schreef:
Er zijn maar 7 woningen bedoeld voor paardeneigenaars. De koper is geen paardeneigenaar maar wil er wonen omdat hij de woning 'naar eigen zin kan aanpassen' ==> wat je met elke bouwgrond kan. Hij neemt dus een plaats in van wel paardeneigenaars die misschien veel meer aan die woning zouden gehad hebben.
'de paarden is maar een leuke bijkomstigheid.' Neen, 'de paarden' zijn juist het hele doel van de woonwijk. Dat vind ik getuigen van arrogantie ja.


Tja ergens snap ik wat je bedoeld. Maar wellicht willen ze in de toekomst een paard en dat paard daar stallen?

Ik denk dat het onmogelijk is om te verplichten dat er alleen mensen mogen wonen die hun paard daar stallen. Want draai het eens om ... wat doe je met mensen die daar gaan wonen en hun paard daar stallen, maar waarvan het paard komt te overlijden en ze geen nieuw paard meer willen?
Of mensen die daar wonen en hun paard hebben staan, maar vervolgens het paard verkopen? Moeten zij dan verhuizen?

BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:53

Op Fund staat "alwaar je betaalbaar je paard kunt stallen", vraag me af of je korting oid krijgt op stalling als je er een huis koopt? Neem toch aan dat ze de investering van het ruitersportcentrum er weer uit willen trekken door stalhuur en geen kleine prijsjes hanteren?
Het klinkt als een grappig idee maar de huizen zien er naar mijn mening erg lelijk uit, en daarbij is volgens mij de grootste droom van iedere paardengek nog altijd de paarden privé aan huis te kunnen houden, en niet op een grootschalig complex met vele anderen.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:21

Ik mag hopen dat dat 'pensionpaard' een foutje van de journalist is en dat de initiatiefnemers dat niet zo gezegd hebben. Al dat wel zo is dan hebben ze geen idee van alle mogelijkheden rond het houden van paarden die er al zijn.
Je krijgt in ieder geval niet het idee dat het kenners zijn die weten waar ze het over hebben, en waar mensen al dan niet op zitten te wachten. Dat idee had ik 10 jaar geleden ook al.

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:42

LindyH schreef:
Je krijgt in ieder geval niet het idee dat het kenners zijn die weten waar ze het over hebben, en waar mensen al dan niet op zitten te wachten.


De info op de funda site is erg karig. Je weet alleen dat zeer dichtbij er "een ruitersportcentrum" komt waar je je paard kunt stallen.
Als paardenliefhebber gaat het toch juist om al die extra informatie? Is er weide? Hoe groot zijn de stallen?Komt er ook een manege of alleen pensionstal? Voerbeleid? Voorzieningen?
Heb ook geen website link gezien waar die info wel te vinden is. Kan ik zelf wel vinden, maar zoiets verwacht je in de advertentie.


LindyH schreef:
Ik mag hopen dat dat 'pensionpaard' een foutje van de journalist is en dat de initiatiefnemers dat niet zo gezegd hebben.

Wil je gaan rijden... is je paard net met een beginner het bos ingestuurd voor een 2 uur durende buitenrit. (Ergens iets met kleine lettertjes over de definitie van pensionpaard en de rechten/plichten)

Zoolgangster

Berichten: 9583
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Bouw paardenwoonwijk na 10 jaar van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:21

Was er in Almere ook niet ooit zo'n wijk gepland? Is niet echt wat geworden, meen ik me te herinneren. Kwamen ook lieden wonen die niets met paarden hadden.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:26

Het zijn vast allemaal projectontwikkelaars die denken dat er bij mensen met paarden geld zit. _O- :')

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 13:10

Heel eerlijk.... Ik zou voor geen goud zo dicht tussen paardenvolk willen zitten. :') en ja ik heb zelf paarden.

Nikass

Berichten: 16683
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 13:53

Ik kan me er ook niet echt een voorstelling van maken hoe dat er in de praktijk uit komt te zien :?
Ik heb ooit op een stal gestaan waar alle voorzieningen aanwezig waren, maar geen beleid of beheer. Dus alles in onderling overleg regelen. Ik kan je vertellen: het was niet te doen :n
Dus ik zou zeer benieuwd zijn wat daar in dit geval het idee over is.

Posh

Berichten: 1687
Geregistreerd: 24-08-08
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 01:10

Nee. Gewoon nee :+ Ik ben in die regio opgegroeid en wil er nog niet dood gevonden worden, ben benieuwd hoe ze dit uit zullen houden. Zoals eerder gezegd, er zijn zat mogelijkheden om zoiets te realiseren voor enkel jezelf. Als je graag zo zou willen wonen kies je toch nooit voor zo'n paardenwijk...

De rijdende rechter er vast heen sturen inderdaad :')

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 07:24

Je mag je paard in je eigen garage stallen. Lol.
Danhuur je weiland en betaalt voor de bak. Klaar. Lol

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Bouw paardenwoonwijk na 10 jaar van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 11:31

Jammer dat het uiteindelijk zo is geworden. Mij zou het ooit in de toekomst best handig lijken om met een groepje van 3 anderen ofzo gezamenlijk zorg te dragen voor paarden. Bij wijze van een stuk wei, bak, stallen in het midden en dan 4 vrijstaande huizen eromheen. Dan heb je toch het gevoel van je paard aan huis hebben, maar je hoeft niet alles alleen te doen. Je zou dan makkelijker een dagje / weekendje weg kunnen, je hebt stalgenootjes om buitenritjes mee te maken etc.

Als het echt zo een ruitersportcentrum / manege is, dan zou het mij niet meer uitmaken of die dan op de hoek van de straat is of aan de andere kant van het dorp. Echt uitkijken op je paard kan je dan niet meer, je kan minder zelf beslissen en dan zou ik liever een optimale stalling zoeken.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 11:50

AlphaDaemon schreef:
Jammer dat het uiteindelijk zo is geworden. Mij zou het ooit in de toekomst best handig lijken om met een groepje van 3 anderen ofzo gezamenlijk zorg te dragen voor paarden. Bij wijze van een stuk wei, bak, stallen in het midden en dan 4 vrijstaande huizen eromheen. Dan heb je toch het gevoel van je paard aan huis hebben, maar je hoeft niet alles alleen te doen. Je zou dan makkelijker een dagje / weekendje weg kunnen, je hebt stalgenootjes om buitenritjes mee te maken etc.


Dat idee zou mij ook leuk lijken, echter zou ik bang zijn niet op één lijn te zitten met de andere mensen. Met alle respect, maar paardenmensen zijn niet altijd de makkelijkste :D Iedereen heeft een eigen visie en eigen ideeen over wat de beste manier van paarden houden is. De ene heeft meer tijd om erin te steken dan de andere, de ene wilt er meer geld in steken dat de andere enz.

En wat als iemand zijn/haar paard verkoopt of het paard komt te overlijden en ze kopen geen nieuwe meer? Of ze gaan daar wonen met de intentie een paard te komen, maar bedenken zich toch en kopen geen paard meer. Dan blijven ze daar waarschijnlijk wel wonen. Wat als je straks als enige overblijft met een paard?

Daarom ben ik ook zo benieuwd of dit concept gaat werken. Als echt iedereen op dezelfde golflengte zit en afspraken goed nagekomen worden kan het best werken, maar ik acht die kans klein.

Ik heb de paarden aan huis, maar als die optie er niet was zou ik eerder zo dicht mogelijk in de buurt van de pensionstal gaan wonen dan in zo'n ''paardendorpje''.

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Bouw paardenwoonwijk na 10 jaar van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:53

@ Delphi, ja klopt. Maar op zo'n manier een paardendorp lijkt mij persoonlijk leuker / interessanter dan alleen een huis dichtbij een pensionstalling die op het moment van huis kopen nog niet eens staat en draait. Op het moment dat je 1/4 "eigenaar" bent van het gezamenlijke stalletje heb je alweer meer vinger in de pap dan wanneer het zo een pensionstalling is.

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:56

Lukasje schreef:
Een paardenwoonwijk speciaal voor mensen om dichter bij hun paard(en) te wonen en de familie waarover gesproken wordt, heeft er .... geen >;)


Dit was precies mijn eerste gedachte...