Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Het doorgeefstokje van de maand november: Myra

 
Profiel   

*Bokt.nl
Bokt community

${1}

Vorige maand kon je het doorgeefstokje van Leen lezen. Zij gaf haar stokje door aan bokker Myra. Myra woont tegenwoordig op een prachtige plek in Zweden en Leen was benieuwd hoe het haar beviel. Ook nieuwsgierig geworden naar Myra's ervaringen in Zweden en waarom ze zich op bokt registreerde? Dan ben je bij het eerste doorgeefstokje van november op de juiste plek.

1. Waarom heb je je 10 jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Ik was een jaar of 13 en had twee verzorgpony's waar ik graag ervaringen mee wilde delen - eentje was zwanger van een tweeling en de ander had een verwaarloosd/mishandeld verleden.
Ook het kijken en lezen van andermans paardenfoto's en verhalen vond ik fantastisch.

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Myra schreef
hallo!!! ik ben hier nieuw. ik wist niet dat je hier zo'n groot forum had, ammehoela!
ik zal wel wat over mezelf vertellen:
nou, ik ben dus myra, achternaam, plaats enzo gaan jullie niks aan, dus dat zeg ik niet! :D
ik heb sinds kort 2 verzorgpony's, tinks!!!!! ik ben echt helemaal gek geworden van die beestjes. donderdag ga ik er heen, en dan zal ik wat foto's erbij doen als ik weet hoe dat moet ;)
nu wat over de tinkertjes...de ene heet Sunny, de andere Jena, allebij merries. Jena is drachtig...maar tada, van 2 veulentjes!!! :#
de dierenarts zegt dat er veel kans is dat ze het allebij overleven...joechei!!! :j Jena is echt gewoon een schat van een tink, en ook heeeel erg lief!! was gelijk verliefd!!! :+:
Sunny aan de andere hand is vroeger heeeeel erg mishandeld geweest door een handelaar, :( ze is daarom nu ook heel erg bang. nu is het de bedoeling dat ze mij gaat vertrouwen en dat ze dus ook een keer onder het zadel kan. de eigenaar had haar in nov. gekocht, en ze was toen zo mager dat ze elke dat 6/7 kilo biks per dag kreeg met nog vier plakken hooi. das niet nix. ze was zo mager als een koe (als je wel eens een hele magere koe had gezien, ze zag er dus zo uit-vooral omdat ze zwartbont is }:0 ). ik kan haar nog niet aanraken, maar ik hoop dat dat binnenkort wel gebeurd. n
nou, dit was dan mijn verhaaltje....
kizzzzzz, myra.
ps-melige plaatjes joh!!! echt grappig!



3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
7/10.
Vooral een overvloed aan uitroeptekens en veel "msn praat" - afkortingen zoals "kizz", "kjoet" en "supah". Ik heb me behoorlijk suf gelachen hoe beschamend mijn oude posts zijn nu ik er zo weer terug in ben gedoken.. "was ik dit vroeger?" :') :=

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Ik zat veel op ITP, maar ik denk dat het meeste heb "gehangen" op UK. Zolang als ik me kan herinneren teken ik heel graag en vanaf mijn 15e begon ik met dierenportretten. Dat viel in de smaak, en zo heb ik via bokt portretten gaan maken in opdracht van anderen. Sinds kort woon ik met twee IJslanders in Zweden en ben ik een van de Zweedse bokkers (waarvan er volgens mij aardig wat zijn hier :) ).

5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Sinds ik in Zweden woon ben ik weer actiever op bokt – leuk om te zien dat er meerdere bokkers zijn die dezelfde stap hebben genomen om naar Zweden te verhuizen (met of zonder paarden)! Daarnaast ben ik fotograaf van beroep en vind ik het altijd leuk om foto’s te zien van anderen. Maar ook voor inspiratie en tips ben ik hier nu wat actiever.

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Zeker weten! Zo stelde ik mij op de achterbank van de auto als kind vaak voor dat er een paard meegealoppeerde langs de weg. Of was ik technische tekeningen aan het maken (voor zover een 11-jarige dat kan) om een paardenstal en weide te maken van onze garage en voortuin van het ruitjeshuis waar ik in ben opgegroeid :')

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Mooie vraag om te stellen en om bij stil te staan. Onlangs heb ik een "grote" wending gemaakt om bij mijn vriend te gaan wonen in Zweden. Om veel in deze prachtige natuur te zijn is toch wel een droom die uit komt :#

${1}


8.Hoe bevalt het leven in zweden je tot nu toe? Zijn er veel verschillen in cultuur?
Het begint hier langzamerhand steeds meer een thuis te worden en daarmee komt ook meer het besef van alle rust hier, een heel fijn besef. Ik woon zo’n 20 min rijden naar het dichtsbijzijnde dorp, 40 min naar de stad en dat is wel even omschakelen vergeleken het stadsleven wat ik had. Maar om dan elke dag wakker te worden met prachtige natuur om me heen.. heerlijk! Betreft de cultuur liggen er wel veel verschillen met de Nederlandse cultuur, maar echt heel groot zijn ze niet (of zo ervaar ik ze niet). Mensen zijn hier erg zelfstandig en zelfredzaam, maar ook heel behulpzaam. Het is hier uitgestrekter en wellicht dat daarom mensen ook behulpzamer “moeten” zijn: er zijn niet zo veel mensen in de buurt, dus je helpt elkaar daar waar je kan. De andere kant die daar aan hangt, is dat er misschien niet altijd voldoende aanbod/keuze is. Zo ben ik toen ik hier kwam wonen, hard op zoek gegaan naar een goede hoefsmid. Helaas waren ze óf te ver weg, of namen ze geen nieuwe klanten meer aan. Nu zijn de paarden ijzerloos en leren we binnenkort van een goede bekapster beetje bij beetje om het zelf te kunnen doen.
Het is pas heel recent sinds ik hier woon en we hebben al de nodige stress momenten gehad (licht hoefbevangen paardje - gelukkig gaat het ondertussen weer heel goed met haar), maar dat heeft ook de nodige "paarden management stress" bezorgd.
Ik heb het idee dat ze hier wat "koeler" in het hoofd zijn en daar leer ik veel van. En vooral: mee gaan met de flow! Er is een Zweeds woord die de cultuur goed omschrijft, genaamd “lagom” - iets is precies goed, niet te veel en niet te weinig, maar “lagom” :)

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Maaikemuis

10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Je fotografie kwam ik onlangs tegen in een topic die je had aangemaakt en ik ben fan! Wat is jouw drijfveer om beelden vast te leggen en waarin wil je nog groeien?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-18 17:47 



 
Profiel   

Leuk om te lezen! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-18 11:41 



 
Profiel   

Wat een leuk stukje myra, zweden rules <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 02:29 



 
Profiel   

Wat een land het KarmaChansy <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-18 10:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen