Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Het doorgeefstokje van de maand november: Maaikemuis

 
Profiel   

*Bokt.nl
Bokt community


Begin deze maand kon je het doorgeefstokje van Myra lezen. Zij gaf haar stokje door aan bokker Maaikemuis. Maaikemuis nam het stokje enthousiast aan om onze vragen aan haar te beantwoorden. Wat is maaikemuis haar drijfveer achter haar prachtige foto's? Waarom registreerde ze zich op bokt? Hoe erg vindt ze haar oude berichten? Dat lees je in het 2e doorgeefstokje van november!

1. Waarom heb je je ruim 12 jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Ik las al lange tijd mee en toen ik er achter kwam dat een aantal vriendinnen van stal ook actief waren, heb ik mij aangemeld.

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Citaat
Speciaal voor dit topic dan toch maar een account aangemaakt, alhoewel ik jullie al een tijd lang volg!

Mijn roem snelt me vooruit! Neehoor Jes, ik vond het hartstikke leuk om Karabijn gisterenavond te rijden. Ik heb dikke lol gehad en het is werkelijk een schat van een dier!

En na 14 jaar vermaak ik me nog altijd super op De Eenhoorn. Ik heb veel paarden zien komen en gaan. Vooral aan Puschkin heb ik mooie herinneringen (misschien ook wel omdat ik bijna de enige was die het paard geweldig vond).


3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
4/10
Ik denk dat het wel meevalt, misschien dat meespeelt dat ik al wat ouder was dat ik mij aanmeldde. Al kan ik mij voorstellen dat ik in de ogen van sommige mensen wat betweterig kon opstellen. Gelukkig word ik met de jaren steeds milder en makkelijker.

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Inmiddels rij ik al een paar jaar geen paarden meer. Ik kreeg een nieuwe baan en in combinatie met een tijdelijk contract en een enorm springerig paard kwam er opeens een stukje angst om de hoek kijken. Het paardengedeelte volg ik nog wel, maar ik reageer niet meer actief.

Ik ben voornamelijk actief op het fotografiegedeelte van het forum. Ik fotografeer graag en laat soms wat van mijn werk zien. Daarnaast kun je bij mij ook terecht voor al je vragen wanneer het gaat om Nikon camera's en objectieven.

5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Vroeger was ik veel meer actief, maar ondanks dat ik nu meer een meelezer ben, zoek ik bokt.nl vaak op om even bij te lezen. Ik ben een enorme uitsteller met het concentratievermogen van een overspannen kanariepiet en bokt helpt mij enorm goed bij het uitstellen van taken :') .

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Oja :o ! Ik was er vroeger heilig van overtuigd dat ik de enige persoon op stal was die een bepaald paard kon rijden. Dat het desbetreffende paard zo'n 18 keer met een andere ruiter rondliep in de week dat vergat ik gemakshalve maar.

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Dan zou ik de wereld rondreizen, bergen beklimmen en te voet rondreizen terwijl ik ondertussen in opdracht van National Geographic foto's maak. Kortom, ik ben en blijf voorlopig gewoon operatieassistent en in Nederland wonen. En eigenlijk ben ik daar ook heel gelukkig mee.

8. Je fotografie kwam ik onlangs tegen in een topic die je had aangemaakt en ik ben fan! Wat is jouw drijfveer om beelden vast te leggen en waarin wil je nog groeien?
Wat leuk dat ik een fan heb!

Fotografie is voor mij een manier om de wereld te bekijken en vorm te geven maar ook te vervormen naar hoe ik hem graag zou willen zien. Ik reis graag en landschappen zijn mijn meest favoriete object. Ik laat graag de wereld zien zoals hij is, al pas ik hem af en toe ook aan in mijn nabewerkingen. Macrofotografie is er op een gegeven moment bij gekomen en dat is een wereld vol wonderen waarbij ik ook mijn eigen droomwereld kan creëren.

Ik zou heel graag met mijn macrobeelden nog meer in detail willen treden; de wereld nog kleiner maken. Daarnaast zou ik ook graag willen leren om mijn werk meer bekend te maken.

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Germie

10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Ik kwam foto's van je tegen van je duiken. Iets wat ik enorm mooi vind, maar ook enorm eng. Grote hoogtes zijn voor mij geen probleem, dieptes daarentegen... Hoe ben je bij het duiken terechtgekomen en wat zou jouw ultieme duik zijn?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 17:29 



 

Leuk!
En goed om te lezen dat er Nikon experts op Bokt zijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 18:01 



 
Profiel   

Leuk, nog bedankt voor de adviezen van een camera, dochter heeft er veel plezier van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 18:28 



 
Profiel   

jobamara schreef
Leuk, nog bedankt voor de adviezen van een camera, dochter heeft er veel plezier van.


Leuk om te lezen dat ze er zo blij mee is! Het is altijd leuk om mensen enthousiast te maken voor fotografie.

Anoniem schreef
Leuk!
En goed om te lezen dat er Nikon experts op Bokt zijn :D


Ik kan uren praten over camera’s en lenzen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-18 11:37 



 

maaikemuis schreef
Anoniem schreef
Leuk!
En goed om te lezen dat er Nikon experts op Bokt zijn :D


Ik kan uren praten over camera’s en lenzen!


Met je mee praten kan ik nog niet, ik heb pas net de aan/uit knop van mijn recent gekregen D3100 ontdekt zeg maar ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-18 12:08 



 
Profiel   

Er zijn meer fotografen, leuk. Zelf heb ik geen Nikon. Verstand van objectieven heb ik ook niet, ik ben gewoon een doener zeg maar.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-18 19:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen