Hans Peter Minderhoud grijpt Grand Prix winst in Mechelen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14259
Geregistreerd: 20-04-16

Hans Peter Minderhoud grijpt Grand Prix winst in Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 20:10

Persbericht
Dressuur

Afbeelding
Hans Peter Minderhoud en Glock's Dreamboy. Foto door aniek1985

Hans Peter Minderhoud zette tijdens Jumping Mechelen de Grand Prix op naam. In het zadel van Glock’s Dream Boy N.O.P. bemachtigde de ruiter 75,87% in de proef die telt als kwalificatie voor de FEI wereldbeker kür op muziek. “Dit was veruit zijn beste Grand Prix tot nu toe. Glock’s Dream Boy begint het spelletje te snappen.”

“In de wereldbekerkwalificatie van Londen won ik ook de Grand Prix, toen had ik niet helemaal het goede gevoel. Er zat zeker meer in. Ik twijfelde of ik hem hier in Mechelen moest rijden. Ik ben erg blij met de progressie die Glock’s Dream Boy N.O.P. in anderhalve week toont”, stelt Minderhoud.

Opwaartse lijn
De Vivaldi-zoon gaat volgens zijn ruiter steeds beter door de proef heen. “Na de wereldruiterspelen van Tryon heeft Glock’s Dream Boy N.O.P. even vrijaf gehad. Dat kampioenschap kwam aan de vroege kant en na die rustperiode is hij sterker geworden. Ik ben blij met de opwaartse lijn. De kür op muziek is redelijk pittig, maar wat ik ben blij wat ik vandaag al heb bereikt. Ik had vooraf niet gedacht om bovenaan te eindigen.”

Witte-Vrees achtste
Madeleine Witte-Vrees zette een minder resultaat meer dan we van haar gewend zijn. Met haar Cennin (v.Vivaldi) kwam zij tot 69,80% en de achtste positie. Het derde Nederlandse resultaat was voor Patrick van der Meer. Zijn Zippo wist 68,58% te realiseren en werd daarmee elfde.

Kür
Morgen gaat net voor 13.00 uur de Kür van start in Mechelen. Patrick van der Meer start als derde, Madeleine Witte als zevende en Hans Peter Minderhoud als 15e en laatste om 15.22 uur.

Klik hier voor de volledige uitslag, en hier voor een filmpje van de proef. Het filmpje is van Horses.
Laatst bijgewerkt door aniek1985 op 29-12-18 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Volledige bericht aangepast