Kijktip: Paardenzaak in Hart van Nederland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14040
Geregistreerd: 20-04-16

Kijktip: Paardenzaak in Hart van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 18:47

horses
Overige
Ingezonden door Andewi

Hart van Nederland besteedt vanavond aandacht aan een paardenzaak. Het nieuwsprogramma zendt een reportage uit over Ellie Germs. Zij werd al eerder veroordeeld voor het doorverkopen van paarden die bedoeld waren voor hun oude dag, maar lijkt daarmee door te gaan. Paardenadvocaat Stephan Wensing geeft in het programma zijn juridische visie. Het item wordt om 19.00 uur uitgezonden op SBS 6.

Lees het volledige artikel op de site van Horses.nl.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: Kijktip: Paardenzaak in Hart van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:57

Was hier geen bokker die een paard verkocht heeft aan haar zeer recent en hebt paard bleek doorverkocht?

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:06

Bedoel je Emilyslaluna? Geen idee of die aan haar verkocht is want ik weet geen namen.. Maar haar merrie was wel bedoeld voor pensioen

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Re: Kijktip: Paardenzaak in Hart van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:09

Ik kwam dit net tegen op Facebook. Iemand die haar Shetlanderhengst aan deze vrouw had gegeven. Paardje is gelukkig weer terecht.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:09

_Dracarys schreef:
Bedoel je Emilyslaluna? Geen idee of die aan haar verkocht is want ik weet geen namen.. Maar haar merrie was wel bedoeld voor pensioen


Deze mevrouw is niet degene van mijn situatie.

Rizette
Berichten: 4372
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Kijktip: Paardenzaak in Hart van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:16

Het gaat hierover:
‎Charina Schluter‎ aan Fell pony groep Nederland!
13 januari om 22:57 · fell pony groep op facebook.
Lieve paarden liefhebbers...bedankt voor het toevoegen op deze gemoedelijke paarden pagina wij zijn een gezin met 4 kids en een mini shetje die 28 dec '18 een prachtige fellpony Bell hebben gekocht helaas schrokken wij van meerdere mensen die achteraf kwamen met informatie over onze verkoper waar ik helaas geen namen van mag noemen omdat ik anders strafbaar ben...ze is al eens veroordeeld maar gaat door in Stadskanaal....zei heeft onze bell GRATIS gekregen en nog geen 2 weken later verkoopt ze deze pensioen pony weer door ze beloofde een blijvend thuis ...ze verkoopt de pony zonder gebreken terwijl er daadwerkelijk wel gebreken bleken te zijn zoals atrose ...helaas is onze bel na een week alweer bij ons uit het gezin gerukt en is overleden onze kinderen en wij zijn ontroostbaar onze lieve Bell was een prachtige lieve pony die nooit meer uit ons hart gaat

Wat ik wil zeggen pas op mensen voor deze dame uit stadskanaal wij zijn er erg teleurgesteld over onze koop met deze vrouw ...we hebben onjuiste informatie gehad over de pony doet goed voor maar liegt over vanalles ,ze komt mooi aardig netjes over maar gaat alleen om het geld pas op!!!
Ze is op verschillende pagina's actief let op!!!

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:18

Net even gekeken, wat jammer dat justitie niet beter tegen deze bedriegster optreed. Moest wel lachen toen ik Wensing zag, flink gladgetrokken, ziet er jonger uit dan 20 jaar geleden, :D

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: Kijktip: Paardenzaak in Hart van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:38

Is het ergens terug te kijken?

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13140
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:40


amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:50


Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Kijktip: Paardenzaak in Hart van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:59

Allereerst natuurlijk vreselijk, vooral voor de kinderen. Maar je hebt toch ook onderzoeks plicht als koper ?
Ik kan ook niet echt terug vinden waar de pony aan is overleden ?

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Kijktip: Paardenzaak in Hart van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 12:20

Letsdunit: de onderzoeksplicht houdt in dat je als koper informeert naar dingen die voor jou van belang zijn. Dus als je vraagt: 'heeft ze gebreken' dan is dat onderzoek.
Het betekent NIET dat je de plicht hebt om de beweringen van de verkoper te onderzoeken op waarheid, wat de verkoper zegt moet gewoon kloppen.

Dan kan het nog wat ingewikkeld zijn als de verkoper nergens van weet en er later toch problemen blijken te zijn (daarvoor is onderzoek door de dierenarts zinnig), maar dat is hier niet aan de hand. De verkoper loog, welbewust.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34635
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 15:19

Heel triest voor de kinderen. Als ze van tevoren had gegoogeld wie de verkoopster was had ze dat een hoop ellende bespaard, maar dat is wijsheid achteraf en daar komt de pony niet mee terug. Ik vind het te ziek voor woorden dat er mensen zijn die zo met dieren en mensen om gaan. Daar zou idd veel harder tegen mogen worden opgetreden.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:54

Shadow0 schreef:
Letsdunit: de onderzoeksplicht houdt in dat je als koper informeert naar dingen die voor jou van belang zijn. Dus als je vraagt: 'heeft ze gebreken' dan is dat onderzoek.
Het betekent NIET dat je de plicht hebt om de beweringen van de verkoper te onderzoeken op waarheid, wat de verkoper zegt moet gewoon kloppen.

Dan kan het nog wat ingewikkeld zijn als de verkoper nergens van weet en er later toch problemen blijken te zijn (daarvoor is onderzoek door de dierenarts zinnig), maar dat is hier niet aan de hand. De verkoper loog, welbewust.


Bedankt, ik wist niet dat onderzoek plicht zo eenvoudig was. Heb altijd gedacht dat je dan op zijn minst klinisch moet keuren.

FuGeLiCu
Berichten: 1376
Geregistreerd: 28-09-10
Woonplaats: Boven Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:19

Toevallig las ik op RTVNoord net eenzelfde soort verhaal, namen lijken ook overeen te komen, misschien gaat het om dezelfde persoon? Maar misschien zit ik er goed naast hoor! Heb de uitzending van hvn niet gezien, maar omdat ik dit op noord las, dacht ik ik link toch even, wellicht kunnen de oude eigenaren elkaar helpen. (in het artikel op noord staat namelijk dat er meer aangiften nodig zijn voordat de politie de zaak kan oppakken).
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/203808/N ... -niks-meer

(sorry, weet niet hoe ik hier een fatsoenlijke link van krijg ipv het hele adres)

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Kijktip: Paardenzaak in Hart van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:14

@Fugelicu: Volgens mij is dit weer een ander soort verhaal.Deze vrouw heeft haar pony weggegeven. Als je dat doet zonder contract,dan kan de nieuwe eigenaar de pony toch verkopen.Natuurlijk is het allemaal heel sneu.