Student diergeneeskunde verkoopt paarden aan slachthuis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Student diergeneeskunde verkoopt paarden aan slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 17:54

Bokt / Foxnews
Overig
Ingezonden door emilyslaluna

Een 24-jarige diergeneeskunde-student in Alabama, Verenigde Staten, werd zaterdag gearresteerd nadat ze beloofd had om te zorgen voor geredde paarden. In plaats van ervoor te zorgen, heeft de studente de paarden verkocht aan een slachthuis in Mexico.

De studente vertelde de eigenaren van de oudere paarden dat de paarden bij haar op de boerderij zouden komen te staan. Maar al snel kwamen de eigenaren er achter dat de paarden niet op de beloofde plaats stonden. De 24-jarige studente had de paarden voor vlees naar het slachthuis gebracht. De eigenaren hebben aangifte gedaan nadat bleek dat de paarden niet de zorg hebben gekregen die de eigenaren beloofd was.

“Ze zijn voor niets gestorven”, vertelt Lisa Rudolph aan Fox5. Lisa gaf haar paard en haar mini-ezel aan de studente. Deze zou ze terug krijgen na haar verhuizing. Haar dieren heeft ze niet meer gezien. “Als ik had geweten dat dit met mijn dieren zou gebeuren, had ik ze nooit aan haar meegegeven”, vertelt Lisa. “Het was allemaal leugen en bedrog. Ik hoop dat er nu gerechtigheid gaat komen.”

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Student diergeneeskunde verkoopt paarden aan slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:56

Oh wat verschrikkelijk. Maar dit waren geen verkochte paarden dus? Paarden die er maar tijdelijk stonden? Dan kon dit bedrog nooit lang doorgaan natuurlijk. Vreemd verhaal.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Student diergeneeskunde verkoopt paarden aan slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:15

Je kunt vrijwel niemand vertrouwen kennelijk. Mensen beloven vanalles maar gaan voor het geld.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Student diergeneeskunde verkoopt paarden aan slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:25

Belangrijkste vraag is in dit geval: was de student in kwestie ook officieel de eigenaar van de paarden? De rest doet er eigenlijk weinig toe, al is alleen al praten over slacht van paarden natuurlijk garantie voor clicks, pageviews en #ophef in Angelsaksische landen.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:26

Ik heb dit nieuws ingezonden na het lezen van het verhaal. De bron mocht helaas niet gebruikt worden door bokt.

Maar in dat artikel staat het woord van iemand die afstand wilde doen van haar paard die niet meer bereden mocht worden. Op haar advertentie reageerde die studente. Ze vertelde dat ze geen geld had voor een eigen paard, maar wel een fijn huis kon bieden aan oudere paarden.

Dus wel iets anders dan wat er hierboven geschreven is. Er werd afstand gedaan van dit paard, dus niet even je paard ergens anders stallen tijdelijk.

Nu gaat het wel om 50 verschillende paarden, dus met 50 verschillende verhalen. Maar ik vind het een beetje naïef als je afstand doet van je dieren en aan iemand schenkt die eigenlijk al aankondigt dat ze geen geld heeft. En dan raar opkijken wanneer de dieren niet nog 10 jaar lekker verzorgd worden.

Het blijft verschrikkelijk. Zoals veel weten hier heb ik iets in dezelfde richting meegemaakt, met gelukkig een 'goed einde'. Dus ik weet dat het een nachtmerrie is.

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Re: Student diergeneeskunde verkoopt paarden aan slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:29

Tsja misschien moet mensen eens stoppen met kapotte paarden wegdoen en zelf hun verantwoording nemen. Of zelf ervoor zorgen of inslapen/slachten.

Als het zo is dat de paarden slechts tijdelijk naar de studente zouden gaan is het natuurlijk een ander verhaal, maar vraag me dan ook af hoe het gegaan is. Ik zou mijn paard iig niet makkelijk aan een ander meegeven voor 'tijdelijk'.

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Re: Student diergeneeskunde verkoopt paarden aan slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:41

ik vind het sowieso raar dat mensen hun oudere (versleten)paarden weg doen. of verkopen voor een slachtprijs.

niemand gaat een gratis oudere paard verzorgen en eventueel Veearts kosten maken.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Student diergeneeskunde verkoopt paarden aan slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 18:51

Gebeurt overal....hier ook!
Ik vind het vooral vreemd dat mensen hun paarden dan meegeven - dan weet je helemaal niet waar ze terechtkomen!

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Student diergeneeskunde verkoopt paarden aan slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:04

Tja, ook een manier om je studie diergeneeskunde te betalen, zal een fijne dierenarts worden , wat een emphatische meid.

Sure_lee

Berichten: 10385
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:15

Tja ik heb een beetje moeite met dat hele niemand anders vertrouwen.

Alleen dit soort verhalen halen natuurlijk het nieuws en blijft mensen bij. Maar ik ben er van overtuigd dat er ook evenveel succesverhalen tegenover staan. Maar die halen de media niet.

Hobbyhorse

Berichten: 1318
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:17

Dat zal ongetwijfeld ook zeker vertrouwen gewekt hebben, dat iemand diergeneeskunde studeert, mensen zullen gedacht hebben dat zit wel goed. Wat triest voor de dieren en baasjes.

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:20

Tuurlijk. En om nu de mensen de schuld te geven die hun oudere paard wegdoen..... de enige 'fout' die ze gemaakt hebben is iemand vertrouwen, zij zijn er niet schuldig aan dat het paard naar de slacht is gebracht.....

Dovahkiin

Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:23

Ik vind het altijd een beetje typisch dat mensen oudere paarden altijd ergens anders "dumpen" omdat ze niet zelf de verantwoordelijkheid willen dragen. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, de gevallen dat het paard niet meer gebruikt kan worden maar nog wel monter is dus op een goedkopere plek wordt gezet bijvoorbeeld.

Als mensen de paarden weggeven en de studente in dat geval de eigenaar wordt, dan vind ik dat je al helemaal niet mag klagen. Als dat niet het geval is dan is de studente wel heel erg op haar hoofd gevallen en is het eigenlijk hartstikke achterbaks gedrag.

Pikeur

Berichten: 6304
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:38

Avalanche81 schreef:
Tuurlijk. En om nu de mensen de schuld te geven die hun oudere paard wegdoen..... de enige 'fout' die ze gemaakt hebben is iemand vertrouwen, zij zijn er niet schuldig aan dat het paard naar de slacht is gebracht.....

Ben ik wel met je eens, maar ik heb er ook altijd een dubbel gevoel bij als mensen hun oude dier weg doen. Juist omdat het bekend is dat mensen zoals genoemd in het bovenstaande artikel bestaan, dat risico zou ik niet graag lopen.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:47

bigone schreef:
Tja, ook een manier om je studie diergeneeskunde te betalen, zal een fijne dierenarts worden , wat een emphatische meid.


_O- geestig deze. Ik dacht zelf" is weer eens wat anders als vakken vullen bij appie happie om je studie te betalen". Het levert in ieder geval meer op, maar...... als dit waar is dan is deze dame nu al klaar met haar toekomst. ....jeetje wat een sukkel ben je dan....

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:56

Maar dit is in Amerika gebuerd, miscchien steekt de paardenculturr hier anders in elkaar en is het vrij normaal om je paard ergens een tijdje op een pasture te zetten. Ik woon in Washington en als je ziet hoe groot weilanden hier kunnen zijn, dan is het bijna vergelijkbaar met je paard een tijdje in een natuurgebied zetten. Misschien gingen mensen er van uit dat ze dan konden doen?

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:59

Zullen we voor één keer eens niet met het vingertje naar de oud-eigenaren wijzen maar ons richten op het feit dat deze meid gewoon ronduit schoftelijk is omgegaan met deze beesten en het vertrouwen van een heleboel mensen?
Welke beweegredenen er ook achter gezeten hebben om de dieren weg te doen doet er voor nu helemaal niet toe. De dame in kwestie heeft heel bewust, zeer waarschijnlijk met voorbedachte rade, de beesten "opgevangen" om er vervolgens geld aan te verdienen.
Ik vraag me af of dit invloed op haar studie zal hebben.

Gini
Berichten: 17898
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 20:00

Sure_lee schreef:
Tja ik heb een beetje moeite met dat hele niemand anders vertrouwen.

Alleen dit soort verhalen halen natuurlijk het nieuws en blijft mensen bij. Maar ik ben er van overtuigd dat er ook evenveel succesverhalen tegenover staan. Maar die halen de media niet.


Mee eens.
De 'ik heb mijn paard voor pensioen weggegeven en hij heeft nog 12 jaar op een topplek geleefd voordat die vredig ingeslapen werd'-verhalen halen nooit de voorpagina.

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 20:03

Gini schreef:
Sure_lee schreef:
Tja ik heb een beetje moeite met dat hele niemand anders vertrouwen.

Alleen dit soort verhalen halen natuurlijk het nieuws en blijft mensen bij. Maar ik ben er van overtuigd dat er ook evenveel succesverhalen tegenover staan. Maar die halen de media niet.


Mee eens.
De 'ik heb mijn paard voor pensioen weggegeven en hij heeft nog 12 jaar op een topplek geleefd voordat die vredig ingeslapen werd'-verhalen halen nooit de voorpagina.

Nou precies en dat gebeurt veel meer als de keren dat het niet goed gaat.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 20:04

Citaat:
Mee eens.
De 'ik heb mijn paard voor pensioen weggegeven en hij heeft nog 12 jaar op een topplek geleefd voordat die vredig ingeslapen werd'-verhalen halen nooit de voorpagina.
maar die verhalen zijn er zat hoor. Mijn vriendin vangt al jaren heel liefdevol gepensioneerde paarden op voor Nederlandse eigenaren en Franse dierenbescherming (red paarden). Sommige staan al jaren bij haar want ze doet het zo goed dat de beestjes zeer oud worden.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Student diergeneeskunde verkoopt paarden aan slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 20:47


kleinvosjeJarig
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 20:53

bigone schreef:
https://www.change.org/p/tuskegee-unive ... ry-program

Er is al een petitie gestart om haar de toegang tot de studie te ontzeggen aangezien ze op 13 punten is aangeklaagd door de staat Alabama.


Wat wel een goede toevoeging op dit verhaal is: In Amerika, of in ieder geval in veel staten, is het verboden een paard te laten slachten. Daarom zijn ze waarschijnlijk naar Mexico gegaan.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Student diergeneeskunde verkoopt paarden aan slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 20:55

Waarom is dat kleinvosje?

kleinvosjeJarig
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 21:00

pien_2010 schreef:
Waarom is dat kleinvosje?


Geen idee eerlijk gezegd. Volgens mij is dat hier in Canada ook zo. Ik snap het niet, want in mijn ogen betekent slachten niet meteen ook opeten. Snap dan ook niet waarom een koe wel geslacht mag worden hier en een paard niet. Maar goed, da's mijn mening en een hele andere discussie haha!
In bovenstaande situatie heeft het zeker wel invloed op de strafeis.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Student diergeneeskunde verkoopt paarden aan slachthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 21:22

Slachthuizen in Amerika zijn een aantal jaren geleden allemaal (of bijna) gesloten. Dit heeft voor nog veel meer ellende gezorgd aangezien de dieren nu ziek zwak en misselijk op transport naar Mexico gaan. Daar heb ik beelden van gezien, die transporten en slachthuizen, daar word je echt spontaan ziek van.