Totilas neemt afscheid: Black magic it was

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18895
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:07

Ik vind het prachtig, ik vind het super knap hoe deze heren dit weer voor elkaar krijgen, Paarden ogen blij, ontspannen staarten. Tuurlijk is op die leeftijd de kracht er nog niet om altijd tactmatig zuiver te blijven, maar met zo'n publiek wel een ideaal leermoment voor deze talentvolle dieren. Ik vind het eerder zorgwekkend dat er zoveel bokkers commentaar hebben op het verliezen van tact, dit zijn jonge paarden, moeten ze op deze leeftijd al de tact en kracht hebben om als een volleerde krachtatleet door de baan te gaan? Ik heb van alle filmpjes genoten. Ik zou willen dat ik maar half zo goed kon rijden. EEn ongelukkig paard heeft dit niet voor zijn ruiter over.

En wat betreft de hackney voorbenen opmerkingen die ik soms hier lees: We hadden toch bloedspreiding bij de tuigpaarden nodig? Ik voorzie een nieuwe markt :D :+ :+ :+ :+ :+

CharleyT
Berichten: 4008
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:42

Babootje schreef:
Precies Mirjam. Is ook wat ik zie. Ik zie uitstekende trainers die een paar in dit opzicht nog jonge - voor dit niveau en drukke concoursen nog in opleiding zijnde - paarden door de baan sturen. In dit opzicht is zo'n show dan ook een uitstekend trainingsmoment denk ik. Ik zie Gal ook Total US meermalen op zijn gemak stellen. Ik vond het mooi om te zien. En ik snap dan ook echt niets van dat gefrustreerde commentaar.


Misschien moet je het geen gefrustreerd commentaar noemen, maar gewoon een andere mening. En dat verschil blijft er altijd.

CharleyT
Berichten: 4008
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:56

Babootje schreef:
lovelucydan schreef:
is dit arrogantie?
Mag ik ook een mening hebben, ik praat voor mijzelf alleen.
Ik vind het gewoon niet mooi en zonde. En ja ik snap niet dat niet meer mensen het te vinden


Nee ik vind het ook geen arrogantie maar meer onbegrip als gevolg van een gebrek aan kennis.

Je mag jouw mening hebben of je het mooi of niet mooi vindt, zal ik niks van zeggen.
Maar om vervolgens te zeggen dat het zonde is... waar baseer je dat dan op.


Is dit niet De pot verwijt de ketel? Hoe bepaal je gebrek aan kennis? Heb je alleen kennis als jouw mening gedeeld wordt?

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:01

Kendra schreef:
Wat dat betreft: respect voor Adelinde en Governor. Zij stelde deze hengst zowel in de VHO trofee als later in de show met Totilas mooi en ongedwongen voor. Dat ze niet de waardering van het publiek kreeg (ze werd in de VHO door het publiek zwaar ondergewaardeerd...) zegt voor mij wel iets over de beoordeling van de dressuur op dit moment!

Dit! Abslouut! Paard wordt voorgesteld naar wat hij nu, op deze leeftijd moet kunnen en straalt werklust en plezier uit. En Adelinde ook. Ik was net als jij enorm verbaasd over de lage punten in de trofee, zó onterecht en ook mooi hoe Mariette Sanders dit benoemde.

Rivendell

Berichten: 6846
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Totilas neemt afscheid: Black magic it was

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:09

Ik weet niet wie de amazone met cap is, maar ik vind dat alles behalve ongedwongen. Mond open en kin op de borst

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:32

Rivendell schreef:
Ik weet niet wie de amazone met cap is, maar ik vind dat alles behalve ongedwongen. Mond open en kin op de borst



Sorry, maar denk jij dat je 800 kg testosteron bij je houdt op je pinken? Ga er maar aan staan.
Het is makkelijk hè, commentaar vanaf de zijlijn. Maar daarom zitten wij dit te tikken en zijn zij daar.

Rivendell

Berichten: 6846
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:37

Giolli schreef:
Rivendell schreef:
Ik weet niet wie de amazone met cap is, maar ik vind dat alles behalve ongedwongen. Mond open en kin op de borst



Sorry, maar denk jij dat je 800 kg testosteron bij je houdt op je pinken? Ga er maar aan staan.
Het is makkelijk hè, commentaar vanaf de zijlijn. Maar daarom zitten wij dit te tikken en zijn zij daar.


Dan hoort zij daar ook niet. Dressuur heeft niets met kracht van de ruiter te maken.

Kabayo

Berichten: 14091
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:38

Ook in de vho troffee liep die niet. Alleen maar boos staartzwiepen en loopt in een valse knik. De appuyementen stak ze gewoon recht over. Er waren wel betere die konden winnen. Vond het erg slordig.

Ben het 100% eens net rivendell

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:39

Rivendell schreef:
Sorry, maar denk jij dat je 800 kg testosteron bij je houdt op je pinken? Ga er maar aan staan.
Het is makkelijk hè, commentaar vanaf de zijlijn. Maar daarom zitten wij dit te tikken en zijn zij daar.

Dan hoort zij daar ook niet. Dressuur heeft niets met kracht van de ruiter te maken.


:')
In een ideaalwereld niet nee.
In werkelijkheid zijn het gewoon hengsten.
Als je ongedwongenheid wilt moet je ze in de wei gooien.

Thioro

Berichten: 4001
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:42

Met bruut geweld houd je hem ook niet als hij geen zin heeft om te luisteren.
Hengst en 800kg (En dat weegt hij nog niet eens, tenzij hij morbide obesitas heeft) is geen excuus om er met grof geweld aan te hangen.

Het lijkt voor sommigen gewoon moeilijk te begrijpen dat er mensen zijn die van deze rijerij dus niet warm worden.
Niet erg, smaken verschillen maar om dan als fan de ander gelijk alle mogelijke en onmogelijke namen te geven (arrogant, verzuurd, gefrustreerd etc etc) getuigt toch ook niet echt van een open-mind.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Totilas neemt afscheid: Black magic it was

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:46

Sommige verwachtingen op dit niveau zijn gewoon zeer naïef en onrealistisch.

denisesilver

Berichten: 2933
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:48

Ik vond adelinde in Den Bosch ook weer minder vriendelijk rijden als dat ze de laatste tijd heeft gedaan. Ze was erop vooruit gegaan qua handgebruik, jammer dat ze dat hier niet liet zien. Dat vond ik overigens ook bij de hengst die ze voor Governor liet zien

Ik vond Inna overigens fantastisch, ik wist niet waar ze met dr handen bleef in de zijgangen, maar zi vriendelijk dat ze bleef. Die heeft Eyecatcher rond gestuurd op enkel het trensje

Edit: mogen we niet verwachten dat de paarden op een vriendelijke manier rondgereden worden? Juist op dit niveau lijkt me

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:52

denisesilver schreef:
Ik vond adelinde in Den Bosch ook weer minder vriendelijk rijden als dat ze de laatste tijd heeft gedaan. Ze was erop vooruit gegaan qua handgebruik, jammer dat ze dat hier niet liet zien. Dat vond ik overigens ook bij de hengst die ze voor Governor liet zien

Ik vond Inna overigens fantastisch, ik wist niet waar ze met dr handen bleef in de zijgangen, maar zi vriendelijk dat ze bleef. Die heeft Eyecatcher rond gestuurd op enkel het trensje

Edit: mogen we niet verwachten dat de paarden op een vriendelijke manier rondgereden worden? Juist op dit niveau lijkt me


Helemaal met je eens wat Adelinde betreft. Was zeer positief afgelopen maanden, maar enigszins teleurgesteld over het optreden in de vho trofee.

StalNollie

Berichten: 9164
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:57

denisesilver schreef:
Ik vond adelinde in Den Bosch ook weer minder vriendelijk rijden als dat ze de laatste tijd heeft gedaan. Ze was erop vooruit gegaan qua handgebruik, jammer dat ze dat hier niet liet zien. Dat vond ik overigens ook bij de hengst die ze voor Governor liet zien

Ik vond Inna overigens fantastisch, ik wist niet waar ze met dr handen bleef in de zijgangen, maar zi vriendelijk dat ze bleef. Die heeft Eyecatcher rond gestuurd op enkel het trensje

Edit: mogen we niet verwachten dat de paarden op een vriendelijke manier rondgereden worden? Juist op dit niveau lijkt me


kan dit er ook mee te maken hebben dat de druk op zo'n dag nog groter is?
het blijven namelijk ook personen die ook net als ons zenuwen hebben als er iets groots eraan komt. hoeveel ruiters hebben door teveel spanning niet een slechtere proef dan dat ze thuis hebben geoefend. ik denk dat we dat ook niet moeten vergeten.

denisesilver

Berichten: 2933
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:12

StalNollie schreef:
denisesilver schreef:
Ik vond adelinde in Den Bosch ook weer minder vriendelijk rijden als dat ze de laatste tijd heeft gedaan. Ze was erop vooruit gegaan qua handgebruik, jammer dat ze dat hier niet liet zien. Dat vond ik overigens ook bij de hengst die ze voor Governor liet zien

Ik vond Inna overigens fantastisch, ik wist niet waar ze met dr handen bleef in de zijgangen, maar zi vriendelijk dat ze bleef. Die heeft Eyecatcher rond gestuurd op enkel het trensje

Edit: mogen we niet verwachten dat de paarden op een vriendelijke manier rondgereden worden? Juist op dit niveau lijkt me


kan dit er ook mee te maken hebben dat de druk op zo'n dag nog groter is?
het blijven namelijk ook personen die ook net als ons zenuwen hebben als er iets groots eraan komt. hoeveel ruiters hebben door teveel spanning niet een slechtere proef dan dat ze thuis hebben geoefend. ik denk dat we dat ook niet moeten vergeten.

Tuurlijk heeft dat er ook mee te maken, daar heb je helemaal gelijk in

Roodvos

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:13

Laten we ook vooral niet vergeten dat de ene hengst ook veel meer hengst is dan de andere. Dat de ene zich op een pink en een trensje laat rondsturen wil niet zeggen dat ze dus allemaal dan wel op een pink en een trensje zijn rond te sturen. En dat heeft met hengsten meer te maken dan alleen maar het karakter, dat zit ook in de hormomen.

En het is wel de bedoeling dat ze gehoorzaam blijven. En dat dit er dan even minder fraai, ongedwongen en vriendelijk uitziet dan men denkt/verwacht op een bepaald niveau, tjah, dat is dan zo.
Als er één of meerdere van die hengsten aan de kletter waren gegaan of elkaar te lijf waren gegaan, was het commentaar ook niet van de lucht geweest.

Afgezien van of ik het er wel of niet mooi uit vind zien, ik vind het knap hoe die ruiters daar met die hengsten rondsturen. Ik durf er niet op.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:27

Giolli schreef:
Sommige verwachtingen op dit niveau zijn gewoon zeer naïef en onrealistisch.


Op dit niveau(en op geen enkel niveau)moet je dit ook niet verwachten of willen,maar juist ontspanning,waaruit aanspanning volgt.

Helaas zie ik spanning; een opengesperde mond , een strakke rug ,taktfouten en een voorbenen die overdreven ver de lucht in worden gegooid.
Dit is geen balans maar spektakel. -O-
Laatst bijgewerkt door KahluaB op 04-02-19 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Berichten: 37559
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:28

Mee eens met roodvos, en de meeste hengsten vond ik ook echt braaf in die ambiance..behalve Ferguson in de prijsuitreiking, daar was ik wel even bang dat het mis zou gaan. Tot zover het brave duitse bloed ;-b

Dorine92
Berichten: 5352
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:29

Janine1990 schreef:
denisesilver schreef:
Ik vond adelinde in Den Bosch ook weer minder vriendelijk rijden als dat ze de laatste tijd heeft gedaan. Ze was erop vooruit gegaan qua handgebruik, jammer dat ze dat hier niet liet zien. Dat vond ik overigens ook bij de hengst die ze voor Governor liet zien

Ik vond Inna overigens fantastisch, ik wist niet waar ze met dr handen bleef in de zijgangen, maar zi vriendelijk dat ze bleef. Die heeft Eyecatcher rond gestuurd op enkel het trensje

Edit: mogen we niet verwachten dat de paarden op een vriendelijke manier rondgereden worden? Juist op dit niveau lijkt me


Helemaal met je eens wat Adelinde betreft. Was zeer positief afgelopen maanden, maar enigszins teleurgesteld over het optreden in de vho trofee.

Hmmm bij jumping werd ik ook niet blij van de verbinding hoor. Elke pas ruk naar achter. Ik weet hoe moeilijk het is in een drukke ambiance, daar niet van, maar als je vergelijkt met andere ruiters valt het wel op dat adelinde elke pas grove ophoudingen maakt waarbij hoofd/hals heen en weer getrokken worden naar achter en weer terug. Net als dat sommige anderen de stang op standje onderkaakpletten hebben staan of paard continu in een krul hebben lopen. Ik denk dat er heel streng gejureerd moet worden op ontspanning en ongedwongenheid en dan gaan er een aantal vanzelf anders willen trainen. En dat kan dan ook. Want dan zit iedereen met dit “probleem” en moet iedereen meer tijd nemen voor een paard tot ie het niveau aankan. Eentje gaat het verschil niet maken, die raakt enkel wat plaatsen kwijt in de world rankings in de huidige situatie

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:29

Roodvos schreef:
Laten we ook vooral niet vergeten dat de ene hengst ook veel meer hengst is dan de andere. Dat de ene zich op een pink en een trensje laat rondsturen wil niet zeggen dat ze dus allemaal dan wel op een pink en een trensje zijn rond te sturen. En dat heeft met hengsten meer te maken dan alleen maar het karakter, dat zit ook in de hormomen.

En het is wel de bedoeling dat ze gehoorzaam blijven. En dat dit er dan even minder fraai, ongedwongen en vriendelijk uitziet dan men denkt/verwacht op een bepaald niveau, tjah, dat is dan zo.
Als er één of meerdere van die hengsten aan de kletter waren gegaan of elkaar te lijf waren gegaan, was het commentaar ook niet van de lucht geweest.

Afgezien van of ik het er wel of niet mooi uit vind zien, ik vind het knap hoe die ruiters daar met die hengsten rondsturen. Ik durf er niet op.



Helemaal mee eens!

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:36

Ter info ..
Citaat:
Als osteopaat werk ik nu 13 jaar fulltime met paarden, en om eerlijk te zijn het wordt er niet beter op,lichamelijk gezien, door het fokken met hypermobiele paarden. Om dit soort bewegingen te kunnen maken zetten ze de hele lendenpartij vast. Dit heeft behoorlijke consequentie's op den duur.

manubres

Berichten: 2786
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:54

Wat vinden jullie van dit paard? Was op de KNHS seminar en ook meegenomen door Glock. Als ik dit paard zie lopen denk ik...zo zie ik een paard graag lopen. Doet me een beetje aan Valegro denken.

Begint bij 5.50...

https://youtu.be/EDp4dKBFGYE

Rivendell

Berichten: 6846
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:04

manubres schreef:
Wat vinden jullie van dit paard? Was op de KNHS seminar en ook meegenomen door Glock. Als ik dit paard zie lopen denk ik...zo zie ik een paard graag lopen. Doet me een beetje aan Valegro denken.

Begint bij 5.50...

https://youtu.be/EDp4dKBFGYE


Dit ziet er heel fijn uit. Los, soepel.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:08

manubres schreef:
Wat vinden jullie van dit paard? Was op de KNHS seminar en ook meegenomen door Glock. Als ik dit paard zie lopen denk ik...zo zie ik een paard graag lopen. Doet me een beetje aan Valegro denken.

Begint bij 5.50...

https://youtu.be/EDp4dKBFGYE

Ziet er inderdaad beter uit, maar ook Total loopt hier 100x beter, al is het alleen al omdat hij hier niet overvraagd wordt. Dit is toch veel fijner om naar te kijken?

Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:38

Kijk dat het een buitenproportioneel goed paard is, daar is iedereen het denk ik wel mee eens. Maar als ik het zie lopen denk ik ook: Oei hoelang blijft die heel?
Laatst bijgewerkt door Malle1970 op 04-02-19 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt