Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard ontsnapt uit rijdende combinatie op Duitse Autobahn

 
Profiel   

horses
Overige


Op de Duitse A1 is donderdag in Landkreis Oldenburg bij Wildeshausen een paard uit een rijdende aanhanger ontsnapt. Het dier dat onderweg was naar een keuring kwam dwars door de achterwand naar buiten en belandde daardoor midden in het verkeer. Mede dankzij het optreden van een alerte vrachtwagenchauffeur kwam het paard er slechts met een paar schaafwonden vanaf.

Lees het volledige artikel op de site van Horses.nl.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 00:16 



 
Profiel   

Hoe dan!?!?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 00:20 



 
Profiel   

Achterwand er uit geschopt of gewoon dwars door de deur heen eruit gegaan. Is een zijlader met een toegangsdeur achter. Maar dier zal niet goed vast hebben gestaan want anders lukt hem dit miet. Mazzel dat hij er zo goed af is gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 00:46 



 
Profiel   

Zal iig snel zijn gebeurd want anders zou je je paard toch eerst een hoop kabaal horen maken en stoppen met rijden lijkt mij
Wat een geluk dat ie er goed vanaf is gekomen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 00:47 



 
Profiel   

Ik heb het ook wel eens gezien, paard was gewoon over de bar gesprongen (staan met het hoofd tegen de rijrichting) en met die sprong vloog direct de achterdeur open. Die deurtjes zijn minder sterk dan je denkt! Gelukkig is het goed afgelopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 08:21 



 
Profiel   

Toen ik mijn paard kocht, als enter kreeg ik er een NIEUW halster bij. Op de snelweg had mevrouw deze gemold en stond in alle rust achterste voren in de trailer naar buiten te kijken. Dus op de vluchtstrook van pakjetouw (dat lag in de auto) een nieuw halster geknoopt en mevrouw weer netjes vastgezet. Ze vond het overigens reuze interessant om op de vluchstrook te staan en naar buiten te turen terwijl wij een halster knoopten om haar hoofd. Maar in dit geval wilde ze er niet uit, ze wilde alleen maar kijken. Toch vonden we het niet zo'n goed idee om haar zo te laten staan. :+
Je merkt het ook niet als je paard omdraait in de trailer. In dit geval waren er andere auto's die seinden. Ze was ook later nog steeds een houdini, ik heb wel eens meegemaakt dat ik haar hoofd al loshad en dan de stang nog moest opwippen, dan had mevrouw zich al omgedraaid, zonder mij te pletten. Ja, dat kon ze in een 1.5 paards trailer. Nu gaat het niet meer en weet ze dat ze gewoon moet wachten en is nu een volwassen paard geworden dus letterlijk te dik en te breed. Maar jaarlingen zijn naarlingen he. :D

Dus de opmerking niet goed vastgezet hoeft niet te betekenen dat er laksheid in het spel is. Er kan ook sprake zijn van een ondeuglijk halster zoals in mijn geval. Het kan ook pech zijn. En dat is het in dit geval ga ik van uit.
Gelukkig is het goed afgelopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 09:32 



 
Profiel   

Ik had vroeger altijd t zeiltje open omdat iedereen dat deed, maar tegenwoordig durf ik dat niet meer, als de dood dat ze het als uitgang zien...

Maar hier blijkt dus dat zelfs dat geen garanties geeft. :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 10:05 



 
Profiel   

Ik rij altijd en dan ook altijd met het zeiltje open. Mijn nieuwe trailer had ik graag zonder gehad, maar dat kon dus niet. Die zeiltjes zijn alleen maar te warm en benauwd, ik heb ze echt nog nooit gebruikt.
Als je dan wat wilt, neem een veulenrek. Maar ook dat is niet nodig in mijn ogen voor een normaal volwassen paard. Heel af en toe gebeurt er helaas een niet te voorkomen ongeluk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 10:11 



 
Profiel   

Ik doe de raampjes open, dan is het ook prima. Bovendien heb ik nu een klep, zonde als je dat ding er perongelijk afrijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 10:20 



 
Profiel   

Als je de foto's bekijkt zie je dat hij echt een heel gat in de achterkant geschopt heeft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 10:35 



 
Profiel   

Ja dat hebben we gezien, wat is je punt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 10:40 



 
Profiel   

Gypsy schreef
Ja dat hebben we gezien, wat is je punt?


Sorry hoor Gypsy, ik dacht dat jullie nog aan het speculeren waren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 10:42 



 
Profiel   

bigone schreef
Achterwand er uit geschopt of gewoon dwars door de deur heen eruit gegaan. Is een zijlader met een toegangsdeur achter. Maar dier zal niet goed vast hebben gestaan want anders lukt hem dit miet. Mazzel dat hij er zo goed af is gekomen.


Ik denk dat als een dier de achterwand eruit kan trappen of wat dan ook hij dusdanig tekeer gaat dat je niet de conclusie kunt trekken dat hij niet goed heeft vast gestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 11:02 



 
Profiel   

Dit had heel slecht kunnen aflopen zeg! Ze hebben allemaal echt heel veel geluk gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 11:06 



 
Profiel   

Gypsy schreef
Ja dat hebben we gezien, wat is je punt?


Nou zeg, wat een onaardige reactie. Nergens voor nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 11:09 



 
Profiel   

Wat ik mij dan wel afvraag of ze echt niets gehoord of gevoeld hebben dat het paard de boel aan het afbreken was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 12:25 



 
Profiel   

petraaken schreef
Wat ik mij dan wel afvraag of ze echt niets gehoord of gevoeld hebben dat het paard de boel aan het afbreken was.

DAt hoeft inderdaad niet. Ik merkte ook niet dat mijn paard zich omdraaide.
Mijn paard kan nu omdat ze de weg naar huis weet en dan ongeduldig wordt vanaf het julianaplein best stampen, maar je voelt niets. Radio aan en je hoort het ook niet. Terwijl het echt net onweer is als je een raam open draait voor een stoplicht. Ik merk aan fietsers dat madam bezig is, maar niet aan de auto. De fietsers kijken allemaal verschrikt om. :+
Dus het hoeft niet altijd.Sommige paarden zijn meesters in stabiel stampen en trappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 12:44 



 
Profiel   

Radio hebben wij nooit aan als we met een paard onderweg zijn. Wij merken het wel als die van ons onrustig wordt. Zelfs in een 2-paards trailer. Al is het ene paard de andere niet natuurlijk en de ene combi is ook de andere niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 13:06 



 
Profiel   

Als ze wild zijn gaan sommige net zo lang door dat ze los zijn of echt vast zitten..
Heb wel eens geholpen bij iemand complete trailer aan gort.. beest ramde alles stuk gat in dak deur eruit toen die over de stang dook. Rest alles verbogen. Was een jong beest wat ik begreep. In elk geval viel mij het nog mee hoe die eruit kwam lopen op vier benen.

Dus goed vast zetten zegt niet alles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 14:29 



 
Profiel   

bigone schreef
Achterwand er uit geschopt of gewoon dwars door de deur heen eruit gegaan. Is een zijlader met een toegangsdeur achter. Maar dier zal niet goed vast hebben gestaan want anders lukt hem dit miet. Mazzel dat hij er zo goed af is gekomen.



Dat zegt niks. Die van mij stond vast en is dwars door de voordeur gekomen terwijl die binnen nog vast stond.
Zowel trailer als paard mankeerden weinig ....

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 15:25 



 
Profiel   

Als ze willen dan gaan ze idd, hou je niks aan tegen. Het meeste wat we met paarden kunnen doen hebben we te danken aan het feit dat ze over het algemeen meewerkend ingesteld zijn of hun eigen kracht niet kennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 15:47 



 
Profiel   

germie schreef
Ik rij altijd en dan ook altijd met het zeiltje open. Mijn nieuwe trailer had ik graag zonder gehad, maar dat kon dus niet. Die zeiltjes zijn alleen maar te warm en benauwd, ik heb ze echt nog nooit gebruikt.
Als je dan wat wilt, neem een veulenrek. Maar ook dat is niet nodig in mijn ogen voor een normaal volwassen paard. Heel af en toe gebeurt er helaas een niet te voorkomen ongeluk.

Ik heb het ook een keer meegemaakt dat een paard eruit klom. Sindsdien nooit meer met zeiltje open en nu een trailer met soort 'gaas' in het zeil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 16:09 



 
Profiel   

Ik verwacht trouwens niet serieus dat die klep ze tegen gaat houden, maar ik wil ze gewoon niet op ideeën brengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 16:12 



 
Profiel   

Jeetje zeg, dan heb je geluk dat er een chauffer achter je rijdt die het ziet en je te hulp schiet! Heel netjes van die chauffeur +:)+
Ik heb wel eens in de file gestaan achter een trailer met een bijzonder onrustig paard, die klep gaf ook mee bij elke trap... Zo stevig zijn trailers volgens mij helemaal niet. Dan zouden ze veel te zwaar zijn om te trekken.
Ik heb maar afstand gehouden en gehoopt dat de file snel zou oplossen, van 600 kilo pure paniek op de motorkap word je ook niet vrolijk. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 17:44 



 
Profiel   

paarden zijn behoorlijk vindingrijk :) zeker als ze ergens uit willen!
je zou er maar achter rijden, ongelovelijk
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 20:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen