Jacques Verkerk beëindigt functie bij KFPS

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14021
Geregistreerd: 20-04-16

Jacques Verkerk beëindigt functie bij KFPS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 19:52

kfps
Fokkerij, KFPS


Jacques Verkerk heeft per direct zijn dienstverband bij het KFPS beëindigd. Verkerk was sinds augustus vorig jaar werkzaam als manager keuringen & opleidingen.

De afgelopen maanden werd duidelijk dat er tussen KFPS-inspectie en Verkerk wederzijds te weinig chemie bestond om de beoogde doelstellingen tav deze nieuwe functie binnen het KFPS te bewerkstelligen. Voor Jacques Verkerk was dit aanleiding om z’n werkzaamheden te beëindigen.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Jacques Verkerk beëindigt functie bij KFPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:15

Het KFPS heeft volgens mij geluk voor zo'n bijzonder paard te staan, elk ander stamboek was allang onderuit gegaan.

Ik dacht dat de rust teruggekeerd was... :o

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 09:22

Janine1990 schreef:
Het KFPS heeft volgens mij geluk voor zo'n bijzonder paard te staan, elk ander stamboek was allang onderuit gegaan.

Ik dacht dat de rust teruggekeerd was... :o

Ik hoor het al. Het is in alle stamboeken naadje.

Bij het Tinkerstamboem en hetHaflingerstamboek (KVTH) is het ook al bal. Al jaren overgens.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Jacques Verkerk beëindigt functie bij KFPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 07:58

Oh zeker is het bij ieder stamboek zo. KWPN heeft ook net weer het een en ander achter de rug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:24

Janine1990 schreef:
Het KFPS heeft volgens mij geluk voor zo'n bijzonder paard te staan, elk ander stamboek was allang onderuit gegaan.

Ik dacht dat de rust teruggekeerd was... :o


Qua dierenwelzijn schort er nog wel vanalles aan
Er zullen daar ferme stappen gezet moeten worden voor de gezondheid, vruchtbaarheid en erfelijke afwijkingen
Schijnbaar zijn de paarden daar wel aan toe maar de mensen nog niet

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:57

[***] schreef:
Qua dierenwelzijn schort er nog wel vanalles aan
Er zullen daar ferme stappen gezet moeten worden voor de gezondheid, vruchtbaarheid en erfelijke afwijkingen
Schijnbaar zijn de paarden daar wel aan toe maar de mensen nog niet


Ik weet niet wat de plannen van deze man zijn geweest, heb wel de indruk dat het voor wat betreft de onderwerpen die jij noemt eigenlijk relatief goed gaat met het Friese paard.
https://www.kfps.nl/Actueel/Nieuws/news ... ewsid=3845
Uiteraard gaat dit om een gemiddelde, mijn paard zit op 0,59% en uit diezelfde lijn nu zelfs eentje met 0% als ik het goed heb begrepen.

Ik denk dat het KFPS en de leden daarin zich heel bewust zijn van hun kwestbare product. En ja, vooruitgang binnen een gesloten stamboek gaat niet heel snel. Uiteindelijk beslist de fokker en heb ik de indruk dat het KFPS hierin haar best doet om zoveel mogelijk te voorzien in bepaalde informatie. Zij het zo nu en dan onder wat druk.

Het zal niet voor niets zijn dat KWPN tuigpaard wat dit onderwerp betreft de hulp inschakelt van het KFPS.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 57134&_rdr

Wat mij zorgen baart is het feit dat er zovaak inspecteurs opstappen, dit is hieraan vooraf gegaan:
https://www.horses.nl/algemeen/sjouke-g ... en-tellen/

Het KFPS verkoopt nu nog de zaterdag uit (en het is bewonderenswaardig dat er tussen het eind van de Friesian Proms rond middernacht en de volgende ochtend 8 uur een enorme extra tribune bij is gebouwd), natuurlijk weten heel veel mensen dat het een groot deel ons kent ons is, al heb ik er zelf een hard hoofd in te geloven dat er gekeurd wordt op basis van eigenaren. Maar als dit soort dingen vaker voorvallen, verliest het KFPS haar geloofwaardigheid heel snel. En dat gaat uiteindelijk wel ten koste van het paard.