Eigenaresse paardenopvang Enschede opnieuw in opspraak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Eigenaresse paardenopvang Enschede opnieuw in opspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 03:22

Wat is pzb?

cobiie

Berichten: 7308
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 06:33

linnie050 schreef:
Wat is pzb?

“Paard zoekt baas” neem ik aan.

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Eigenaresse paardenopvang Enschede opnieuw in opspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 07:46

Een dierenbescherming zou nooit pony’s weghalen die er welvarend uit zien en ook echt gezond zijn. In Enschede halen ze niet eens een gevonden kitten op, laat staan dat ze gezonde pony’s ergens weghalen. ;)

Er zal een reden zijn geweest dat de pony’s weg zijn gehaald, daarnaast zijn de foto’s van de kopartikelen een eeuw oud.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 12:24

Maanlicht schreef:
Hoe kan het dat zo'n vrouw, na zóveel waarschuwingen überhaupt nog dieren mag houden? Ik begrijp dat echt niet hoor...


omdat de wet nu eenmaal belabberd is in Nederland wat dieren betreft. hier in zeeland zit er ook zo eentje. dat zich een opvang noemt maar chihuahua;s in huis haalt en financieel op afstand laat adopteren om haar hypotheek te kunnen betalen elke maand. En niks uit willen geven aan anti vlo middelen of fatsoenlijk voer. En noem maar op..... -O-

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 12:33

Hoe komt rtv aan die foto's?
Het kan natuurlijk dat die foto's oud zijn en ze er inmiddels veel slechter uitzien.
Bovendien lijkt het mij best een klus om de politie, de inspectie en een dierenarts om te kopen.

Maar plat op de foto's afgaande: hoe de f*ck kun je daar iets zieligs in zien. :+

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 13:04

Nja ik vind het een beetje dubbel, ik vind de pony´s er ook niet vreselijk slecht uit zien op die foto´s en ook niet in het filmpje van pzb. Maar je weet natuurlijk niet wat er verder nog mis mee was, of ze wel netjes ontwormd hebben en verder niks onder de leden hebben. De conditie op de foto's valt reuze mee inderdaad.

Maar aan de andere kant vind ik het nogal onverantwoordelijk om een paardenopvang te willen hebben als je geen geld of tijd hebt om het land, de schuilstallen en de voerplekken een beetje op te kalefateren. Althans, ik zou het niet doen. Ik weet dat het op sommige plekken onmogelijk is om bagger te vermijden maar leg dan iig even een nette droge paddock aan, bouw wat slowfeeders zodat ze niet het losse hooi uit de bagger hoeven te eten en de kwaliteit van het hooi/kuil ziet er ook wat twijfelachtig uit.
Het ziet er gewoon uit alsof alles met zo min mogelijk geld gedaan moest worden, dan kan je met de beste bedoelingen paarden op willen vangen maar verstandig is dat niet.

AmyJamess

Berichten: 2121
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 13:09

De dierenpolitie Enschede heeft zeker nog veel te leren.


Ik vraag me dan ook af of een dierenarts de paarden heeft gecontroleerd en zo ja welke dat is geweest..
Maar ik ook uit oudere berichten begreep is dat de paarden heel vaak zonder water en hooi zouden staan en de eigenaar soms dagen niet gezien werd. Het echte verhaal zullen wij waarschijnlijk nooit weten.
Laatst bijgewerkt door AmyJamess op 13-04-19 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Berichten: 14069
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 13:10

bigone schreef:
Maanlicht schreef:
Hoe kan het dat zo'n vrouw, na zóveel waarschuwingen überhaupt nog dieren mag houden? Ik begrijp dat echt niet hoor...

En ik snap dan weer niet na al die negatieve betichten dat iemand zijn paard hoer nog heen doet, hoarder is het.


_/-\o_

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 13:29


Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 13:52


Lovebirds
Berichten: 71
Geregistreerd: 01-06-17

Re: Eigenaresse paardenopvang Enschede opnieuw in opspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 13:58

Zijn niet die pony's van het filmpje,naar mijn weten.
Die pony's die shetten,hadden we weer ergens anders vandaan.
Een agent van die dierenpolitie,ja die ik heel goed ken,Madam beweerde veearts assistent te zijn.
Maar begreep geen donder,van paarden hoe zielig.
Dierenpolitie is zo om geklets hoor,enne de ovj weet totaal geen flikker van paarden etc.
Triest maar waar.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 14:08

Lovebirds schreef:
Zijn niet die pony's van het filmpje,naar mijn weten.
Die pony's die shetten,hadden we weer ergens anders vandaan.
Een agent van die dierenpolitie,ja die ik heel goed ken,Madam beweerde veearts assistent te zijn.
Maar begreep geen donder,van paarden hoe zielig.
Dierenpolitie is zo om geklets hoor,enne de ovj weet totaal geen flikker van paarden etc.
Triest maar waar.

Ik snap niet zo goed waar jij nu dat enorme fanatisme tegen PZB vandaan haalt in deze zaak.(niet dat ik er wat mee heb hoor)
Maar de vrouw zelf verklaart dat het wraak zou zijn vanuit het drugsmilieu..
Nu weet ik dat PZB paarden verkoopt, maar drugs is nieuw voor mij.

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 14:08

Ik vindt dit vooral speculeren en wat zoeken om iemand af te zeiken.

PZB ging voorheen altijd naar Arthur in Wierden, een zeer goede dierenarts. Waar ze nu heen gaan weet ik niet.

Die pony’s zullen echt wel met een reden in beslag genomen zijn.

Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Eigenaresse paardenopvang Enschede opnieuw in opspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 14:46

Van de bewuste in beslag genomen paarden uit de OP meen ik me indertijd te herinneren dat op het eerste zicht het leek mee te vallen, geen heel magere dieren of erg lange hoeven.
Maar misschien waren dat ook wel geen actuele foto's.
Kan me niet indenken dat er zonder gegronde reden tot inbeslagname wordt overgegaan.

En even off topic.
Ik kende ik die hele stichting PZB niet, ben daar eens op gaan googlen, voor een "adoptiepaard" 1300 of 1750 euro vragen heeft imo niks met adoptie, maar met gewone verkoop te maken.

Lovebirds
Berichten: 71
Geregistreerd: 01-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 15:41

Sunnda schreef:
Lovebirds schreef:
Zijn niet die pony's van het filmpje,naar mijn weten.
Die pony's die shetten,hadden we weer ergens anders vandaan.
Een agent van die dierenpolitie,ja die ik heel goed ken,Madam beweerde veearts assistent te zijn.
Maar begreep geen donder,van paarden hoe zielig.
Dierenpolitie is zo om geklets hoor,enne de ovj weet totaal geen flikker van paarden etc.
Triest maar waar.

Ik snap niet zo goed waar jij nu dat enorme fanatisme tegen PZB vandaan haalt in deze zaak.(niet dat ik er wat mee heb hoor)
Maar de vrouw zelf verklaart dat het wraak zou zijn vanuit het drugsmilieu..
Nu weet ik dat PZB paarden verkoopt, maar drugs is nieuw voor mij.


Wel toevallig,dat pzb er ineens bij was.
En hun die beesten verkochten.
En inderdaad, die hoge bedragen zijn gewoon handel, ipv adoptie.
Niks afleiden,pzb beschuldigd haar van verwaarlozing.
Nou waar zijn de veeartsrapporten,die dat onderbouwen?.

amy_leftover

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 13:36


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 17:56

amy_leftover schreef:
Aangezien er hier toch mensen waren die wat kritisch keken naar de hele situatie:

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... g-hengelo/


Klinkt als een gevalletje Animal Hoarding. Hopelijk krijgt deze vrouw de hulp die ze nodig heeft. Opdat ze niet nóg meer dieren gaat 'helpen'.