Ruiter en paard gewond na botsing met auto in Someren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14021
Geregistreerd: 20-04-16

Ruiter en paard gewond na botsing met auto in Someren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-19 23:52

nederweert24 / eindhovens dagblad
Ongeval


Vrijdagmorgen is een ruiter te paard gewond geraakt nadat deze door een personenauto werd aangereden. Ook het paard raakte gewond bij de aanrijding.

Paard en ruiter gewond
Het ongeval gebeurde op de Jan Smitslaan in Someren. Zowel de ruiter als het paard raakte hierbij gewond. De ruiter hoefde in eerste instantie niet mee met de ambulance maar is uiteindelijk toch zelf naar het ziekenhuis gegaan voor nader onderzoek. Het paard heeft flinke schrammen aan het ongeluk overgehouden. Aan de achterkant van zijn been zit een grote wond.

De ruiter deed zijn verhaal bij het Eindhovens Dagblad: ,,Ik reed over de Jan Smitslaan toen er plotseling een auto met hoge snelheid kwam aanrijden. Toen ik omkeek, remde het voertuig niet af.” Niet veel later lag de ruiter met zijn paard op de motorkap. ,,De bestuurster stopte vijftig meter verder, maar reed vervolgens gewoon door.” De bestuurster bleek een paar honderd meter verderop te wonen.

boedjang
Berichten: 680
Geregistreerd: 29-04-08
Woonplaats: The Bronx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 00:51

Och zeg , weer zo'n rot situatie, vandaag ook hier weer paar x ingehaald door idioten die t niet snappen, te snel, te dichtbij. Hoop dat ruiter en paard snel opknappen

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 01:09

Beterschap voor ruiter en paard.

En dan te bedenken dat zowat de hele Jan Smitslaan een officiele ruiterroute is. Ik kom er niet vaak, naast veel groot verkeer rijden ze daar echt als 'Max'. >;)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Ruiter en paard gewond na botsing met auto in Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 02:10

Zo dan, ik hoop dat die bestuurder toch even een doorrijden na ongeval aan haar broek krijgt! :oo

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Ruiter en paard gewond na botsing met auto in Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:32

Beterschap voor zowel ruiter als paard.


En door rijden na een ongeval mag overdaad goed gestraft worden.

Ineke2

Berichten: 33109
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ruiter en paard gewond na botsing met auto in Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:37

Beterschap voor ruiter en paard. :(:)
Hoop inderdaad dat de bestuurster doorrijden na ongeval aan der broek krijgt, wat een aso!

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:04

Met die foto's erbij zou je inderdaad wel denken dat die "dame" een forse prent krijgt. Triest voor ruiter en paard, hopen dat ze er beiden goed bovenop komen en er geen buitenrij-trauma's aan over houden.

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:10

Sterkte voor alle betrokken! Hopelijk komt alles goed.

Doorrijden kan ook door enorme schrik van de mens komen. Dat je niet weet wat te doen en hoe ermee omgaat. Is een rare kronkels in je hoofd dat je dan kiest om door te rijden. Maar deze stopte later denk bij huis nog en ze heeft zich gemeld ...doorrijden en niet terugkomen en melden is misdrijf. Maar kan ook komen dat je niet meer durft en zelf zo geschrokken bent directe adraline reactie. Zie je soms ook bij mensen die vallen. Springen op uit adraline en dan oké lijken en later denken pfff toch niet. Zoals hier eigenlijk ook.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Re: Ruiter en paard gewond na botsing met auto in Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:34

De schade aan de auto kan je gelukkig niet zomaar verbergen.
Phoe je zou het mee maken ben je er zelf ook niet meer gerust op om de weg op te gaan met je paard.
Hopelijk zijn beide snel hersteld.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Ruiter en paard gewond na botsing met auto in Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:46

Als ik al zie wat een adrenalinestoot ik krijg wanneer een duif ineens voor mijn auto vliegt, dan kan ik me voorstellen dat je helemaal niet meer normaal kunt denken wanneer er ineens een heel paard op je motorkap ligt. En ook dan is het oerinstinct van de mens (net zoals dat van het paard) nog steeds om weg te vluchten van een gevaarlijke situatie.
Niet fijn natuurlijk als jij slachtoffer bent, maar ik denk dat het vluchtmisdrijf niet zozeer bewust was, maar meer het vluchten naar een veilige omgeving (thuis) was om daar waarschijnlijk shakend in huilen uit te barsten.

Ineke2

Berichten: 33109
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ruiter en paard gewond na botsing met auto in Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:55

Geen idee, had laatst een wielrenner die door rood reed tegen mijn auto aan.
Enorm geschrokken, maar heb 112 gebeld, mijn jas over de wielrenner heengelegd en blijven praten met hem tot de ambulance er was.

Daarna de politie een verklaring gegeven en schadeformulier ( mijn deel) ingevuld.

Naar huis gereden en daar pas ingestort. Heb echt een hele tijd klappertandend op de bank gezeten niet in staat ook maar iets te doen.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Ruiter en paard gewond na botsing met auto in Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:01

Wat een schrik, Ineke :oo Maar je hebt het inderdaad heel goed aangepakt.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:07

Psydoxy schreef:
Beterschap voor ruiter en paard.

En dan te bedenken dat zowat de hele Jan Smitslaan een officiele ruiterroute is. Ik kom er niet vaak, naast veel groot verkeer rijden ze daar echt als 'Max'. >;)

Max had er denk niet bovenop gezeten. Hij let wél op als ie hard rijdt

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:09

Dorine92 schreef:
Psydoxy schreef:
Beterschap voor ruiter en paard.

En dan te bedenken dat zowat de hele Jan Smitslaan een officiele ruiterroute is. Ik kom er niet vaak, naast veel groot verkeer rijden ze daar echt als 'Max'. >;)

Max had er denk niet bovenop gezeten. Hij let wél op als ie hard rijdt


Daar heb je een punt :')