Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Sterke Grand Prix voor Danielle Heijkoop en Badari

 
Profiel   

*KWPN
Dressuur

[ img ]
Foto door Aniek1985

Het lag dicht bij elkaar in de CDI5* Grand Prix van Doha, waar Danielle Heijkoop en Badari met
70,80% tot de tweede plek kwamen. In de kür op muziek husselde de complete top 10 en moest de Nederlandse amazone met haar Gribaldi-zoon genoegen nemen met de zesde plaats. De Grand Prix kwam op naam van de Zweedse Minna Telde, de kür op muziek werd gewonnen door de voor Spanje rijdende Borja Carrascosa.

De Rotterdamse Heijkoop reed met haar Badari (Gribaldi uit Lesterinas prest van Damocles, fokker J.Th.M. Gerrits uit Oploo) een sterke Grand Prix, waarin de bruine ruin er scherp aanstond. “Ik had niet verwacht, wel gehoopt. We trainen er hard voor”, vertelt ze na afloop van de Grand Prix. “Zijn piaffe verbetert elke wedstrijd, de cijfers stijgen ook elke wedstrijd. Ik denk dat ik buiten een klein hakkeltje in de eners geen punten heb laten legen. Het is hier een mooie wedstrijd, het is echt top geregeld.” In de kür op muziek reed de combinatie naar de zesde plaats en 73,77%.

Dure fouten
Voor de Belgische vlag startte Isabel Cool en haar Ferro-zoon Aranco V (uit Baranka keur pref prest van G.Ramiro Z, fokker P. van de Vleuten uit Sint-Oedenrode). Dit duo kwam tot 69,17% en de vierde positie en daarmee bleven zij voor op Patrick van der Meer en zijn routinier Zippo. “Ik had een goed gevoel. Ik was blij met hoe hij liep, maar ik had onderweg toch wat dure fouten in de Grand Prix.” In het tweede onderdeel deed Zippo (Rousseau uit Niky van Haarlem, fokker W. van Rooij Bergeijk) er een schepje bovenop en kwam de ruiter uit Naaldwijk tot 72,32%.

Visser en Visser
Asther de Jeu (Contango uit O.Esther elite pref prest D-OC van Jazz, fokker Emmy de Jeu) kwam onder Tosca Visser tot 67,80% en de vijftiende plek in de Grand Prix. In de kür steeg het duo naar de tiende plek. Tommie Visser reed naar eigen zeggen niet de beste Grand Prix met Chuppy Checker CL (Osmium uit S Lincom’s Sympathy elite pref PROK van Balzflug, fokker C. van der Linden) (67,28%) en kwam in de kür tot 68,82%.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 00:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen