Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Loslopend paard dwars door dressuurproef

 
Profiel   

Grandprix Replay.com
Overige
Ingezonden door LBLGypsyCobs

Gisteren werd er een video gepost van een loslopend paard dat een dressuurproef verstoort tijdens de Oasby Horse Trials door meerdere malen langs en door de ring te galopperen. Het loslopende paard had de ruiter afgeworpen in het cross country-parcours en werd pas gevangen nadat het enkele malen dwars door de dressuurring was gelopen terwijl de proef gewoon doorging. De amazone in de dressuurproef, Imogen Murray, bleef erg kalm, zelfs toen het paard rakelings achter haar paard langs galoppeerde en mede door die kalmte wist ze nog achtste te worden in het eindklassement.

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 20:49 



 
Profiel   

Ik weet niet of ik het knap of dom vind dat ze blijft doorrijden? Wel knap dat het deessuurpaard de rust weet te behouden!

Hopelijk is het losgebroken paard snel gevangen en mankeert de afgeworpen ruiter niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 20:53 



 
Profiel   

Als combinatie zijnde stralen ze rust uit, ondanks een loslopend paard wat een aantal keren dichtbij komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 20:57 



 
Profiel   

ik had als jury gewoon beslist om even te wachten met starten of zat ze nou al in haar proef? Vind het ook een beetje appart…..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 20:58 



 

Wel grappig dat dit bericht nu tegelijkertijd verschijnt met een bericht over een loslopend paard dat al jaren vrij over de openbare weg wandelt. Daar is vrijwel iedereen enthousiast over omdat dat al 14 jaar goed gaat. Bij dit loslopende paard gaat het overduidelijk ook goed en niemand is op dit drukke wedstrijdterrein gewond geraakt, dus heeft deze dan ook zijn losloopdiploma behaald en mag hij voortaan ook altijd los? :+

Alle idioterie op een stokje: knap dat de amazone gewoon de rust bewaarde. Ik weet ook niet of het dom is dat ze doorreed: stoppen en laten kijken naar/besnuffeld worden door een vreemd loslopend paard kan voor meer stress zorgen dan gewoon opdrachtjes doen, dus doorrijden kan zomaar de beste beslissing zijn voor het paard.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-03-19 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 21:04 



 
Profiel   

Wat een gaaf paard, dat ie zo stoïcijns z'n proefje afmaakt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 21:05 



 
Profiel   

Witchcraft schreef
ik had als jury gewoon beslist om even te wachten met starten of zat ze nou al in haar proef? Vind het ook een beetje appart…..



Zelfs al zat ze midden in de proef, de jury kan een proef stil leggen als de omstandigheden ernaar zijn. Heb het zelf weleens gedaan, en ook meegemaakt tijdens een proef die ik zelf reed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 21:05 



 
Profiel   

Ik had wel het idee dat het loslopende paard contact probeerde te maken met die in de proef, maar ook steeds zoiets had van 'oh je hebt het druk zie ik, ik kom straks nog wel even langs ok?' :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 21:06 



 
Profiel   

kleinvosje schreef
Witchcraft schreef
ik had als jury gewoon beslist om even te wachten met starten of zat ze nou al in haar proef? Vind het ook een beetje appart…..



Zelfs al zat ze midden in de proef, de jury kan een proef stil leggen als de omstandigheden ernaar zijn. Heb het zelf weleens gedaan, en ook meegemaakt tijdens een proef die ik zelf reed.


Zeker mee eens. Vind dat het toch afleid. Ook al lijkt het alsof ze gewoon doorgaan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 21:07 



 
Profiel   

LBLGypsyCobs schreef
Ik had wel het idee dat het loslopende paard contact probeerde te maken met die in de proef, maar ook steeds zoiets had van 'oh je hebt het druk zie ik, ik kom straks nog wel even langs ok?' :')


Hahaha :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 21:08 



 
Profiel   

LBLGypsyCobs schreef
Ik had wel het idee dat het loslopende paard contact probeerde te maken met die in de proef, maar ook steeds zoiets had van 'oh je hebt het druk zie ik, ik kom straks nog wel even langs ok?' :')

Precies dat ja _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 21:12 



 

LBLGypsyCobs schreef
Ik had wel het idee dat het loslopende paard contact probeerde te maken met die in de proef, maar ook steeds zoiets had van 'oh je hebt het druk zie ik, ik kom straks nog wel even langs ok?' :')


:wave: :evaw:
_O-
Ik vind die big smile van de amazone aan het eind ook wel heel erg leuk. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 21:12 



 
Profiel   

ergens ziet het er wel geinig uit dat je iedere keer dat andere paardje door het beeld ziet rennen. eigenlijk nog vrij relaxed. ik had als jury even gepauseerd denk ik. ook uit veiligheidsoogpunt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 21:17 



 
Profiel   

Dit is eventing dressuur vanuit British Eventing, en alleen de jury mag de proef stil leggen. Had ze de proef zelf stilgelegd, dan had zomaar uitsluiting tot gevolg kunnen leiden. :)
Overigens zat ze al in haar proef.
Het startgeld ligt daarbij ook een stuk hoger dan in Nederland, dus wat dat betreft denk je wel een keer na om voor een reden als dit, af te groeten en waarschijnlijk heb je dan ook nog hele boze eigenaren op je dak! :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 21:24 



 
Profiel   

Ik vind het fimpje briljant! :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 22:30 



 
Profiel   

Om nu te roepen dat het knap is dat dat paard zo flink rustig blijft, is dat zo een prestatie? Of er nu iemand op zat of niet, veel verschil is dat toch niet. En ja, het paard is een paar keer behoorlijk kort door gekomen, maar ook dat zie je helaas regelmatig in een inrijpiste gebeuren...
Het is nu niet dat dat loslopend paard als een bezetene zit rond te crossen, bokken, of op een andere manier aan het ophitsen is....

Maar ik vind wel dat de jury de proef even had mogen stilleggen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 22:37 



 
Profiel   

Het moge duidelijk zijn dat die Britten, en met name de eventers, toch beduidend minder snel over de jank gaan dan het dressuurvoikje.......

Doet me denken aan die keer dat de fanfare langs een wedstrijdterrein liep; bijna alles over de jank en aan de ren terwijl mijn paard zich alleen maar afvroeg waar al die flauwekul nou over ging.
Die fanfare snapte ze niet helemaal maar het kwam niet op d'r af dus niet de moeite om je druk over te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 22:44 



 
Profiel   

Suzzy_3 schreef
Om nu te roepen dat het knap is dat dat paard zo flink rustig blijft, is dat zo een prestatie? Of er nu iemand op zat of niet, veel verschil is dat toch niet. En ja, het paard is een paar keer behoorlijk kort door gekomen, maar ook dat zie je helaas regelmatig in een inrijpiste gebeuren...
Het is nu niet dat dat loslopend paard als een bezetene zit rond te crossen, bokken, of op een andere manier aan het ophitsen is....

Maar ik vind wel dat de jury de proef even had mogen stilleggen...

Die van mij zou toch niet zo kalm gebleven zijn. Hoewel hij me al eerder verrast heeft maar toch, _O-
Ik zou ook dubbel gelegen hebben vrees ik. :=
Een rustig handgalopje is het ook niet wat ie doet.
En sorry, maar ik denk dat jij ook vergeten bent hoe het was met wedstrijd rijden. ;)

Het is idd een eventing-combinatie maar dan nog. Ik vind het knap, hoe rustig en beheerst ze af werkt. Hij loopt een paar keer echt wel in de weg. Hoe heeft de jury dit beoordeeld?


Laatst bijgewerkt door Ayasha op 10-03-19 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 22:49 



 
Profiel   

Ik vind het humor.
Oh haaaaaai, ben ik in beeld, ow sorry u bent hier druk bezig, ga ik wel weer. 10 tellen later 'hoiii, ben ik weer!

En die combi blijft gewoon stoïcijns doorrijden :D . Verdient wel een mooi punt voor gehoorzaamheid en concentratie

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 22:50 



 
Profiel   

noviceh schreef
Ik vind het fimpje briljant! :')


"And again..... :+ "

Bewonderenswaardig hoe beide hun concentratie vasthouden. Zelfs als het paard hun beide bijna omver loopt.
Knap hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 22:52 



 
Profiel   

Eventingpaarden zijn doorgaans wel gewend dat er andere paarden in volle galop voorbij komen terwijl ze zelf stil moeten staan met opzadelen, aan het losrijden zijn voor de dressuur etc etc. Vaak is opzadelen/losrijden voor andere disciplines in het zicht van (een deel van) de cross. Als ze dat eenmaal kennen dan kun je rustig je eigen ding met je paard doen terwijl er om hen heen tig andere dingen gebeuren.

Dat gezegd hebbende ik heb smakelijk gelachen om het filmpje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 23:00 



 
Profiel   

Ik vond het filmpje ook wel om te lachen! Al had ik als jury toch even de proef onderbroken ivm de veiligheid! :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-19 23:14 



 
Profiel   

LBLGypsyCobs schreef
Ik had wel het idee dat het loslopende paard contact probeerde te maken met die in de proef, maar ook steeds zoiets had van 'oh je hebt het druk zie ik, ik kom straks nog wel even langs ok?' :')

:') :') :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 02:49 



 
Profiel   

Veraaaaah schreef
Ik vond het filmpje ook wel om te lachen! Al had ik als jury toch even de proef onderbroken ivm de veiligheid! :P

Welke veiligheid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 10:04 



 
Profiel   

Wat SusanH zegt :j

Bij eventing komt het vaak genoeg voor dat je aan het opzadelen bent terwijl de trailers geparkeerd staan vlak bij het crosscountry parcours (en dat je dus continue fluitjes hoort en paarden langs ziet galopperen). Of dat het losrijden met de dressuur binnen gehoorsafstand/zichtafstand is van het springparcours of van de cross. Of dat de dressuurring in de buurt is van het crossterrein en je dus fluitjes hoort.

Paard in kwestie is het dus waarschijnlijk wel gewend dat er wat om hem heen gebeurd. Als de amazone was gestopt dan had dit waarschijnlijk uitsluiting tot gevolg gehad.
Neemt niet weg dat het paard hem af ten toe wel behoorlijk in de weg zat :\

Toevoeging: amazone in kwestie kan ook best wel sturen. Zij was vorig jaar een van de jongste deelnemers die de Badminton Horse Trials wist te finishen (volgens mij nog in de prijzen ook).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 10:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen