Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nicola Philippaerts: "Mijn paard is fantastisch"

 
Profiel   

Sporza
Springen

De Belgische springruiters hebben zaterdag de Grote Prijs van Doha gedomineerd. Pieter Devos won de jumping in Qatar, Nicola Philippaerts eindigde tweede. "Het is mooi om te zien hoeveel goeie paarden en combinaties er zijn", reageert Philippaerts bij Sporza.

Nicola Philippaerts sprong afgelopen weekend met de 11-jarige hengst Chilli Willi naar de tweede plaats in Doha. "De voorbije twee weken zijn fantastisch geweest. Mijn paard is fantastisch. We worden 3e en 2e in de eerste twee GP's en dat is fantastisch", zegt de springruiter.

Philippaerts werd in Doha geklopt door landgenoot Pieter Devos. De Belgische ruiters presteren dus erg sterk in de breedte. Met z'n tweeën staan ze in de top 20 van de wereld en met zeven manschappen in de top 50.

"De Belgische paardensport doet het momenteel fantastisch. Het is mooi om te zien hoeveel goeie paarden en combinaties er zijn. Hopelijk kan ons land zich ook kwalificeren voor de Spelen."

"Het zal op het EK moeten gebeuren, maar daar is de federatie toch al wat mee bezig. De sterke combinaties moeten pieken naar de landenprijzen en zo goed mogelijk zijn op het kampioenschap."

Goeie paarden kunnen natuurlijk op veel belangstelling rekenen. "Je moet een beetje het midden proberen te houden. Ik heb vorig jaar ook mijn beste paard verkocht, want we moeten er van leven. Maar Chilli Willi wordt sowieso niet verkocht dit jaar, zodat ik me kan focussen op deze sport."

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 18:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen