Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]The Dutch Masters, Indoor Brabant 2019, dag 1

 
Profiel   

*bokt.nl
Sportevenement
Door Tezzy


Het was een lang jaar, zo voelde het wachten op de 2019 versie. De eerste versie van The Dutch Masters als onderdeel van de Rolex Grand Slam was vorig jaar een groot succes en dat smaakte zeker naar meer.

Dit jaar een kleine verandering in het programma: zo wordt de Grand Prix proef niet meer op vrijdagochtend maar op donderdagavond verreden. Dit zorgde voor een iets meer gevulde tribune, maar helaas nog geen opkomst zoals we dat vaak wel bij de Freestyle zien.
Er kwamen 18 combinaties aan start, 9 voor de pauze en 9 daarna.

Terhi Stegars mocht met Thai Pee voor Finland als eerste de ring betreden. Na een keurige proef kwam de score uit op 68.326% (uiteindelijk goed voor een 16e plaats). Als eerste Nederlandse mocht daarna Denise Nekeman aan start komen. Met haar Boston STH maakte ze haar debuut in de wereldbekerserie maar maakte ze helaas een programmafout.

Voor de pauze stond de Ierse Judy Reynolds aan de leiding met 73.522%, maar het grote dressuurgeweld moest na de pauze nog losbarsten. En dat bleek wel toen er van de 9 combinaties zich 5 boven haar wisten te plaatsen. De winst ging uiteindelijk naar de keizerin van de dressuur, Isabell Werth, die Emilio gezadeld had.

[ img ]
Denise Nekeman met Boston STH (Johnson x Quattro) reden naar een 17e plaats

[ img ]
Anne Meulendijks en MDH Avanti N.O.P. (United x Farrington)

[ img ]
Judy Reynolds met Vancouver K (Jazz x Ferro)

[ img ]
Emmelie Scholtens met Apache (Ub-40 x Krack C)

[ img ]
Benjamin Werndl met Daily Mirror (Damon Hill x Florestan I), 75.739% naar een 3e plaats

[ img ]
Keizerin Isabell Werth met Emilio (Ehrenpreis x Cacir Aa), 77.196% en een eerste plaats

[ img ]
Helen Langehanenberg met Damsey FRH (Dressage Royal x Ritual)

[ img ]
Daniel Bachmann Andersen met Blue Hors Zack (Rousseau x Jazz), 76.109% een top 2e plaats

[ img ]
Hans Peter Minderhoud met Glock's Dream Boy N.O.P. (Vivaldi x Ferro)

Na de dressuur besloot ik ook een kijkje te gaan nemen bij de Hunter Jumper Equitation Holland demo. Helaas heb ik alleen de laatste klasse kunnen aanschouwen, maar dat neemt niet weg dat mijn waardering voor deze sport is toegenomen. Zoveel stijl en klasse. En dat terwijl ik maar 3 combinaties voorbij heb zien komen.

Hieronder een kleine indruk van de Adult Low Hunter en Adult Equitation 50+
Ja hoe tof is dat?! Een rubriek speciaal voor de 50 plussers!
Terechte opmerking van de omroeper was wel dat er in deze rubriek ook gestart mag worden zonder schimmel ;)

[ img ]
Monique Beekmans met Agherlow Jack van Stal Monis

[ img ]
Madeleine van der Wyck met Harvest Moon

[ img ]
Sylvie Ruissen met The Little White Guy

[ img ]
Monique Beekmans met Agherlow Jack van Stal Monis

[ img ]
Madeleine van der Wyck met Harvest Moon

Als afsluiter van de avond kwamen Isabell Werth en Monica Theodorescu een demonstratie geven.
Isabell heeft daarvoor haar Emilio ingewisseld voor een prachtige merrie, Superb, die zij op stal Super B noemen, omdat het zo'n super paard is.

Monica vertelde dat de merrie pas 7 jaar is en dat dit haar eerste show was. De merrie was erg relaxt onder de entourage en Isabell stelde haar keurig voor. Er werd verteld over het opleiden van de dieren, hoe Isabell graag wil dat ze zelf het bit op zoeken en dat ze zo blij was dat Suberb het keurig deed.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Op naar de tweede dag die gevuld is met een boel springrubrieken, maar ook voor de dressuurliefhebber is er uiteraard genoeg te zien. In de avond is er traditiegetrouw ook een Paradressuur-rubriek.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 11:16 



 
Profiel   

Wat een mooie fotos's en wat fijn dat je voor ons verslag wilt doen! Heel erg bedankt daarvoor!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 12:51 



 
Profiel   

Dat hunter jumper is echt wel een leuke aanvulling op de bestaande disciplines (zelfs zonder schimmel :Y) ) Ziet er altijd zo fijn uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 12:58 



 
Profiel   

Ah wat leuk! Ben blij dat er foto's zijn van de Hunter equitation.

Zou zo graag eens mee willen doen. Maar helaas op dit moment geen geschikt paard..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 13:01 



 
Profiel   

Oscar schreef
Wat een mooie fotos's en wat fijn dat je voor ons verslag wilt doen! Heel erg bedankt daarvoor!!!

Graag gedaan! Als ik er dan toch al ben, is het extra leuk dat ik er een verslag van mag schrijven :D

Skippy01 schreef
Dat hunter jumper is echt wel een leuke aanvulling op de bestaande disciplines (zelfs zonder schimmel :Y) ) Ziet er altijd zo fijn uit.

Ja! Baalde er een beetje van dat de GrandPrix tegenlijk was, want dan wint de GP toch nog net. Hoewel het twee totaal verschillende werelden zijn..


Sterre98 schreef
Ah wat leuk! Ben blij dat er foto's zijn van de Hunter equitation.

Zou zo graag eens mee willen doen. Maar helaas op dit moment geen geschikt paard..

Zonde dat je nu geen geschikt paard hebt, dat komt vast wel weer :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 13:59 



 
Profiel   

Mooie foto's, de clinic van Isabell lijkt me enorm leerzaam.

Damsey is trouwens een Dressage Royal x Ritual.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-19 13:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen