Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nicola Philippaerts: “Bij ons is het 24/7 paarden.”

 
Profiel   

Equnews
Springen

[ img ]
Nicola Philippaerts met H&M Ikker. Foto: Marjoow


Vorig week was Nicola Philippaerts één van de ruiters aan de start op de Dutch Masters in ’s Hertogenbosch. Het team van Equnews nam even de tijd om met hem samen te zitten en enkele vragen te stellen.

Heb je verschillende paarden nodig voor verschillende types arena’s? Hier is het immers vrij klein, Aken is dan bijvoorbeeld weer immens groot.
Ik denk dat elk paard een eigen type arena voorkeur heeft, inderdaad. Maar de beste paarden in de wereld kunnen zich aan de verschillende afmetingen aanpassen. In Aken is een ruimere galop natuurlijk aangewezen maar een goed paard kan die ruimere galop ook hanteren in een kleinere ring.

Je bent hier met meerdere paarden, heeft er eentje een speciaal karakter op stal?
Ikker zonder twijfel. Normaal kwam mijn broer altijd aan de start met hem. Ik leer hem nog wat kennen. Thuis is hij de rust zelve maar op concours kijkt hij wel graag eens rond en is hij enorm nieuwsgierig.

Hoe ziet een typische dag in je leven er uit?
We reizen enorm veel, dat staat vast. Meestal zijn we van woensdag tot zondag op verschillende locaties. Maandag, dinsdag en ook soms woensdag proberen we de paarden thuis te ontspannen en trainen. Kortom 24/7 paarden.

Is er rivaliteit tussen jou en je broer(s)?
In de wedstrijdring altijd. Maar daarbuiten zijn we één groot team dat elkaar helpt. Iedereen wil winnen maar ook dat de familie het goed doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 19:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen